بهترین خودروهای لوکس سال 2021

خودروهای لوکس فقط با سواری ایده آل و تکنولوژی و امکاناتشان طبقه بندی نمی شوند بلکه پرستیژ آن ها است که هر کدام را نسبت به دیگری متمایز و منحصر به فرد می کند. در ادامه می خواهیم 10 تا از بهترین خودروهای لوکس سال 2021 را که بیشترین پرستیژ و کلاس را دارند به ترتیب به شما معرفی کنیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خودروهای لوکس شامل دو دسته می شوند: یا حالت لیموزین کشیده هستند یا به حالت شاسی بلند های بزرگ. این خودروها را معمولا مدیران درجه یک انتخاب می کنند. این یعنی اینکه برای آن ها باید ویژگی هایی محیا شود. راحتی فوق العاده در خودرو و صندلی های جلو و عقب، رانندگی نرم و لذت بخش، عملکرد فنی بالا و همچنین کلاس و وقار خودرو که باید به آن توجه شود.

در این لیست اتومبیل هایی را شاهد خواهید بود که در راحتی، رانندگی و پرستیژ همه چیز تمام هستند! و این رتبه بندی توسط کارشناسان خبره صورت گرفته است.در این لیست خبری از رولزرویس، بنتلی و میباخ نیست زیرا قیمت آن ها از عرف خارج است و هرکسی توان خرید آن ها را ندارد! ما به شما خودروهای لوکس مقرون به صرفه را معرفی می کنیم. از شماره 10 شروع می کنیم:

10- مازراتی کواتروپورته

رتبه 10 و پایین ترین رتبه این لیست از آن خودرو لوکس مازراتی می باشد. تنها اسم این خودرو تداعی گر اشرافی گری و لوکس بودن می باشد اما نام آن برای رسیدن این خودرو به رتبه های بالاتر کافی نیست. کواتروپورته جزو قدیمی ترین خودروهای این لیست از نظر سال طراحی می باشد و در لوکس بودن آن یک حس خاص و کاریزماتیک به بیننده القا می کند.

نسل قبلی این خودرو دارای ابعاد متوسط بود اما در این نسل شاهد یک اتاق کشیده و بلند هستیم. این امر سبب شد تا این خودرو هر چه بیشتر از قبل در سبد خودروهای لوکس قرار بگیرد.

مازراتی دو موتور V6 و V8 برای این مدل ارائه می کند. موتور 8 سیلندر این خودرو قادر است 572 اسب بخار قدرت تولید کند. حتی با این تفاسیر کواتروپورته روحیه اسپرت زیادی ندارد و شبیه به خودرویی شده است که دوست دارد آرام رانده شود.

مازراتی هرگز با کیفیت داخلی و سطح تکنولوژی خودروهای آلمانی رقابت نمی کند که تعجبی هم ندارد! جالب است بدانید طراحی داخلی این خودرو مخالفان زیادی دارد اما از نظر ما طراحی داخلی این خودرو بسیار لوکس، مدرن و زیباست…

9- لکسوس LS

LS  همواره جزو موفقترین مدل های لکسوس بوده است و LS جدید این موفقیت را برای لکسوس تضمین کرده است و جزو بهترین خودروهای لوکس حال حاضر بازار  می باشد.

این نسل از LS تغییرات اساسی در طراحی بیرونی و داخلی تجربه کرده و بسیار لوکس تر و مدرن تر از قبل شده است. چهار سطح تریم برای این خودرو ارائه شده است که بالاترین آن دارای سطح تجهیزات و امکانات فوق العاده ای می باشد. متریال استفاده شده در داخل کابین این خودرو دارای جنس و کیفیت فوق العاده بالایی می باشد که در کمتر خودرویی نظیر آن را می توان مشاهده کرد.

موتور V6 3.5 لیتری هیبرید برای وزن 2420 کیلوگرمی این خودرو کمی نا خوشایند است. اما هندلینگ و سواری عالی این خودرو می تواند رو این موضوع سرپوش بگذارد.

LS جزو اصلی ترین رقیب لوکس های آلمانی شده است اما از نظر کارشناسان هنوز جایگزین مناسبی نیست. بنظر ما حق LS جدید جایگاه بالاتری در این لیست بود.

8- آئودی Q8

بسیاری از خریداران خودروهای لوکس ترجیج می دهند خودروی آن ها شاسی بلند باشد. به محض رانندگی با شاسی بلندهای لوکس از جمله Q8 خواسته آن ها را درک خواهید کرد. طراحی این خودرو در بیرون و داخل بسیار جذاب و فوق العاده می باشد.

راحتی و ظرافت در این خودرو درجه 1 است. رانندگی راحت و رضایت بخش، هندلینگ عالی و لذت چهار چرخ محرک از مهمترین ویژگی های این خودرو است. برای این خودرو می توانید موتور 6 سیلندر دیزلی یا بنزینی پلاگین هیبرید سفارش دهید که در مدل بنزینی 458 اسب بخار قدرت از آن شما می شود.

Q8 بدون شک یکی از بهترین SUV های تولید شده آئودی تا به امروز است.

7- بی ام و X7

بی ام و می گوید X7 را X5  بزرگ نبینید، این خودرو را سری7 شاسی بلند در نظر بگیرید که توانایی های آفرودی دارد. X7 یک خودروی مسافرتی 7 سرنشین است که قابلیت های فراوانی دارد.

برای این خودرو 3 موتور ارائه می شود. قوی ترین موتور که روی نسخه M50i عرضه می شود دارای موتور V8 است که قادر است 523 اسب بخار قدرت تولید کند.

X7 در جاده بخوبی تحت تسلط راننده است و در پیچ ها هندلینگ عالی این ماشین به خوبی حس می شود. این خودرو نسبت به سایر SUV های لوکس عملکرد بهتری دارد و وزن زیاد آن تاثیری رو شتاب و قدرت X7 ندارد.

کابین این خودرو یک کابین نسبتا معمولی بشمار می رود و متریال بکار رفته در آن با سایر SUV های بی ام و یکی است. بزرگترین ضعف این خودرو در طراحی، ظاهر جنجالی جلویی این خودرو است که بسیار نا امید کننده می باشد. جتی بسیار از کارشناسان به X7 زشت می گویند!

6- بی ام و سری 7

از سال 1977 سری 7 در سایه اس کلاس حرکت می کند. سری 7 در آخرین نسخه خود بیشترین موفقیت را در بازار از آن خود کرده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق هوشمند بادی و امکانات بسیار پیشرفته ای است.

 

در فضای داخلی این خودرو حس یکپارچگی خاصی قابل لمس است. راحتی در استفاده از امکانات سالن این خودرو از مهمترین مزیت های آن است. هرچند در آن از مواد مجلل استفاده نشده است. قوی ترین نسخه سری 7 یعنی M760Li دارای یک موتور پر قدرت 12 سیلندر است. هندلینگ این خودرو از سایر رقبا بهتر است اما سواری آن خیر!

حتی اگر به عقیده بسیاری سری 7 از رقیب دیرینه خود یعنی اس کلاس عقب مانده است، اما این خودرو برای راننده بسیار جذاب و خیره کننده است.

5- مرسدس بنز CLS

CLS  یک خودرو لوکس سدان کوپه است. در حقیقت می توان گفت مرسدس در سال 2004 با معرفی CLS مبتکر این کلاس است. این کلاس در حال حاضر جزو کلاس های لوکس حساب می شود و مرسدس برای پیشرفت آن تلاش های فراوانی کرده است.

CLS در حال حاضر در نسل سوم خود قرار دارد که بصورت چهار نفره 2+2 می باشد. در این نسل ما با خودرویی شیک و زیبا سر و کار داریم اما به عقیده خیلی ها زیبایی اتاق نسل اول غیر قابل تکرار است. بی عدالتی است اگر نگوییم CLS کنونی از نظر تکنولوژی و متریال کابین در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

موتورهای 4 و 6 سیلندر زیادی برای این خودرو ارائه شده است. CLS53 جایگزین CLS63  پر مصرف قدیمی شده است. سواری این خودرو بسیار مطلوب است اگرچه در جاده های دارای نا همواری ممکن است کمی اذیت شوید!

4- آئودی A8

A8 جدید دارای پیشرفته ترین شاسی، موتور و تکنولوژی در این سگمنت است. این خودرو دارای بهترین قابلیت رانندگی خودکار در بین تمامی خودروهای تولیدی در جهان است!

موتور بنزینی 335 اسب بخاری در کنار یک موتور برقی 48 ولتی رو این خودرو می تواند قرار بگیرد. اگر قدرت و توان بیشتری نیاز دارید می توانید به سراغ مدل S8 بروید.

فضای داخلی A8 بسیار با کیفیت بنظر می رسد. یک تمدن بسیار لوکس و با اصالت! سواری خودرو نرم و رانندگی با آن بسیار آسان است. اگرچه از نظر تجمل با رقیب اصلی خود یعنی S  کلاس برابر نیست اما در بسیاری موارد حتی سر تر است.

3- آئودی E-tron کواترو

دنیا به سمت تکنولوژی در حال حرکت است. ورود خودروسازی به تولید خودروهای برقی بدون هیچ آلایندگی. E-tron یک خودروی لوکس برقی تازه وارد به بازار است.

این خودرو دارای سیستم چهار چرخ و عمکلرد فوق العاده با یک فضای داخلی معمولی است. راحتی و قابلیت استفاده از مهمترین ویژگی های کابین این خودرو است. ویژگی که این خودرو را متمایز می کند راحتی و آرامش سواری آن است. در موقع تست این خودرو در سرعت 100 کیلومتر نویز صدا های تولید شده کابین به رولزرویس فانتوم نزدیک است!

البته که در این مورد لوکس بودن با فناوری آئودی همراه است. E-tron دارای پتانسیل شارژ سریع 150 کیلو واتی است و با هر بار شارژ قادر است 250 مایل مسافت طی کند. جالب است بدانید در حال حاضر هیچ خودرو برقی لوکس ترین در دنیا وجود ندرد!

2- مرسدس بنز S کلاس

وقتی  مرسدس می خواهد S کلاس جدید بسازد بهتر است بگوییم می خواهد بهترین خودروی جهان را بسازد. مرسدس در طول دهه ها این موضوع را بار ها به رخ رقبا کشیده است. آخرین S کلاس جدید در سال 2020 رونمایی شد و در بازار خودروهای لوکس چالش بزرگی ایجاد شد.

سطح فناوری بالا،  کیفیت شگفت انگیز و کابین مجلل و لوکس مهمترین ویژگی های این خودرو است.در حالی که مشتریانی که پول بیشتری خرج می کنند به سراغ میباخ می روند اما این خودرو هم از نظر لوکس بودن کم نمی آورد.

S500  هیبریدی شده است و دارای 400 اسب بخار قدرت است. به گفته کارشناسان این موتور بسیار نرم و بی صدا است. اس کلاس طوری طراحی شده است که در هر زمان و مکان بی سروصدا و نرم کار کند. هم در جاده های شهری هم در بزرگراه های بدون محدودیت.

1- رنج روور

رسیدیم به بهترین خودرو لوکس این لیست! نسلی فعلی رنج روور نسل چهارم آن است. این خودرو با یک شاسی آلومینیومی رانندگی شگفت انگیزی دارد. این خودرو بهترین خودرو لوکس زیر 100.000 پوند است!

این خودرو یک شاسی بلند لوکس 4*4 است که قابلیت های آفرودی فوق العاده ای دارد. فضای داخلی این خودرو بسیار لوکس، با کیفیت و جادار است. راندگی با این خودرو بسیار لذت بخش است.

موتور های رنج روور شامل 6 و 8 سیلندر بنزینی و دیزلی است. تمامی این موتور ها قدرت لازم را دارند تا شما را راضی نگه دارند.

رنج روور بسیار بزرگ است و در هنگام سوار شدن آن حس خاص بودن را تجربه خواهید کرد. به جرئت می توان گفت این خودرو سنگ تمام است!

بنظر شما در این لیست جای چه خودرویی خالی است؟

تاریخ انتشار 23/شهریور/1400