خرید خودرو در محل

خرید و فروش خودرو این روز ها بسیار سخت شده است بسیاری از نمایشگاه ها خودرو شمارا با قیمت بسیار پایین می خرند و با قیمت گزاف می فروشند اما اتولایف با بالترین قیمت خودرو شمارا خریداری می کند .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خرید خودرو در محل

نقل و انتقال خودرو به جز نیاز به داشتن مدارک و شرایط خاص ، نیازمند آگاهی کافی از ابعاد حقوقی این معامله است. در ادامه این مقاله به خرید خودرو در محل می پردازیم.

برگ سبز خودرو حرید خودرو در محل

سند مهمی که در کنار سند قطعی خودرو نام آن شنیده می‌ شود ، برگ سبز خودرو نام دارد. یکی از مراحل اصلی خرید و فروش خودرو در محل تعویض پلاک است.

منظور از برگ سبز خودرو ، سندی تک برگی است که نیروی انتظامی پس از تایید اصالت خودرو و احراز هویت مالک آن و تعویض پلاک خودرو ، برای خریدار صادر می ‌شود و به نوعی سندی مبنی بر مالکیت خریدار تلقی می ‌شود.

اهمیت برگ سبز خودرو در این می باشد که اطلاعات مهمی در آن درج شده است که شامل اطلاعات خودرو مانند مدل ، رنگ ، ظرفیت خودرو، شماره شاسی ، شماره موتور، تعداد محورها و… و هم چنین اطلاعات مالک خودرو نظیر نام و شماره ملی و تاریخ تولد و… است و هم چنین ، این برگه سندی است که از نظر نیروی انتظامی ، مالکیت خودرو را مشخص می ‌کند.

خرید خودرو در محل

کارشناسی خودرو د خرید خودرو در محل

کارشناسان خودرو قسمت‌ های مختلف خودرو اعم از شکل ظاهری ، پیشرانه و سلامتی بخش ‌های دیگر خودرو را مورد بررسی قرار می دهند.

برخی ایرادات در خودرو هستند که تنها با دستگاه دیاگ قابل شناسایی می باشند و کارشناسان خودرو از آن استفاده می ‌کنند تا اطلاعات کامپیوتر خودرو قابل خواندن باشد و بتوان از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کرد.

بازدید بدنه خودرو در خرید خودرو در محل با استفاده از تجهیزات دیجیتال و حرفه ای و تجربه بالای کارشناسان در تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی انجام خواهد شد و گزارش کارشناسی خودرو در قسمت رنگ و بدنه شامل ضمانت نامه نیز می باشد.

در قسمت آپشن خودرو بسته به نوع خودروی مورد نظر تمام تجهیزات خودرو ضمن تست از طریق دستگاه دیاگ توسط کارشناسان ماهر خودرو مورد بررسی و کارشناسی ماشین قرار می گیرد.

خرید خودرو در محل ( به بالاترین قیمت )

در خرید خودرو در محل ، سلامت خودرو، کارکرد و قیمت متناسب با این دو اصلی ‌ترین مواردی می باشند که باید از سوی خریدار و فروشنده مورد توجه قرار گیرند.

تبادل این اطلاعات به صورت دقیق و کامل ، هم فروشنده را به فروش خودروی خود نزدیک ‌تر می‌ کند و هم انتخاب و تمایل خرید را در خریدار بالاتر می ‌برد.

بسیاری از افراد هستند که با بزک کردن خودرو سعی در فروش خودرو با قیمتی بیش تر از ارزش واقعی آن دارند اما با ارائه برگه کارشناسی می توانید از صحت و سلامت این خودرو مطمئن شوید.ات

بروز صداهای غیر طبیعی از موتور بیانگر وجود مشکلاتی در گیربکس است. بوی سوختگی در خودرو نیز شایع ‌ترین مشکل گیربکس است.

تشخیص رنگ خودرو در محل

گاهی اوقات تشخیص رنگ خودرو بدون ابزار لازم و دقیق برای کارشناس خبره و مجرب هم به سادگی امکان‌ پذیر نمی باشد. برای تشخیص دقیق رنگ خودرو دستگاه پیشرفته تشخیص رنگ دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به ضخامت رنگ خودرو مورد نظر شما ، به راحتی اعلام می ‌کند که خودرو رنگ شده است. وقتی یک لایه رنگ روی لایه رنگ اصلی آمده باشد ، در آن نقطه ضخامت رنگ بیش تر مشخص می ‌شود

برای کارشناسی خرید خودرو در محل و استفاده از کارشناس های مجرب برای خرید و کارشناسی ماشین مورد نظر خود می توانید به یک مرکز معتبر در این زمینه مراجعه نمائید.

اهمیت برگه کارشناسی خودرو در معاملات ماشین دست دو

خودرو در ایران یه کالای سرمایه ای محسوب می شود و یک خرید نامناسب بدون استفاده از کمک کارشناس با تجربه خودرو می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

آن بخش از کارشناسی که به خرید خودرو در محل سرعت بیش تری را می ‌دهد فرم و ارائه برگه کارشناسی خودرو و گزارش ارائه شده از سوی کارشناس مورد اعتماد در آن می باشد.

بازدید بدنه خودرو با استفاده از تجهیزات دیجیتال و حرفه ای و تجربه بالای کارشناسان در تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی انجام خواهد شد و گزارش کارشناسی خودرو در قسمت رنگ و بدنه شامل ضمانت نامه نیز می باشد.

ضرورت خرید خودرو با کمک مشاوران فروش خودرو

در زمان معاملات ماشین سلامت بودن خودرو از نظر فنی و بدنه بسیار مهم می باشد و اگر اطلاعات کافی در مورد مباحث کارشناسی و فنی خودرو نداشته باشید حتما متحمل ضرر بزرگی در خرید خودرو در محل می شود. اما حضور یک کارشناس فروش خودرو ماهر در زمان معامله امکان کارشناسی اولیه خودرو و قیمت گذاری آن تاثیر بسیاری دارد.

همچنین فراموش نکنید که پیدا کردن خریدار و فروشنده واقعی که مصرف کننده باشند نه دلالان این بازار نیز بر اهمیت ضرورت کمک گرفتن از مشاوران فروش خودرو افزوده است.

کارشناسی فنی خودرو را جدی بگیرید

برای خرید خودرو در محل یکی از کار های مهمی که باید انجام دهید ، کارشناسی فنی خودرو می باشد . بعد از این که خودرویی که پسندیدید را انتخاب کردید ، با فروشنده تماس بگیرید و پس از صحبت‌ های اولیه ، جایی با او قرار بگذارید .
خودرو را از نزدیک ببینید و می ‌توانید درباره‌ ی وضعیت سلامتی آن بیش تر بفهمید . به بدنه و رنگ خوردگی‌ ها هم دقت کنید چرا که می ‌تواند نشان دهنده ‌ی سرگذشت پرتلاطم یا آرام ماشین باشند .
حتما باید خودرو را پیش کارشناس ببرید . معمولا دو کارشناس باید خودرو را از نزدیک ببینند . یکی کارشناس بدنه است که وضعیت سلامت بدنه ، رنگ‌شدگی ،‌ صافکاری و سوابق تصادف ماشین را برایتان شرح می‌دهد و دیگری کارشناس فنی است که از وضعیت فنی خودرو برایتان می ‌گوید .

رادیاتور خودرو را مورد بررسی قرار دهید

برای خرید خودرو در محل باید رادیاتور آن را بررسی کنید تا آب از جایی درز نکند ، چون در این ‌صورت نیازمند تعویض قطعه می باشد .
برای اطمینان از خراب نبودن رینگ پیستون ، میله اندازه‌ گیری روغن را مورد بررسی قرار دهید ؛ وجود خال‌ های مایل به خاکستری رنگ یا قطرات آب روی میله اندازه ‌گیری روغن نشان می ‌دهد که رینگ پیستون خراب می باشد .

قول نامه خودرو را تنظیم کنید

برای خرید خودرو در محل بدانید که بعد از کارشناسی فنی و اطمینان از هماهنگی قیمت خودرو با سلامت آن می ‌توانید همان ‌جا قول ‌نامه‌ ی دستی بنویسید .
در قول ‌نامه اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن ، آدرس ، شماره ملی ، مشخصات کامل کارت ماشین ، قیمت معامله و … را می ‌نویسید .
پلیس راهنمایی و رانندگی پس از تعویض پلاک ، بررسی اصالت وسیله نقلیه ، تایید هویت مالک و مواردی از این قبیل اقدام به صدور برگ سبز خودرو تحت عنوان سند مالکیت خودرو می ‌کند .
نکته مهم در برگ سبز خودرو این می باشد که در قسمت بالایی این سند علاوه بر کلمه سند مالکیت خودرو ، شماره سنا یا همان شماره مالکیت خودرو درج خواهد شد که حکایت از رسمی بودن برگ سبز خودرو دارد .

تعویض پلاک خودرو

برای خرید خودرو در محل بدانید که بعد از قول ‌نامه و گرفتن خودرو از پارکینگ ، به همراه مالک به مرکز تعویض پلاک خودرو می روید .
آن‌ جا مالک باید مدارک مختلف شامل کارت خودرو ، برگ سبز، بیمه‌ ی شخص ثالث و برگه ‌ی احراز محل سکونت خریدار را همراه خود داشته باشد .
البته اگر مالک حوصله‌ ی ایستادن در صف تعویض پلاک را نداشته باشد می ‌توانید قبل از این کار با هم به محضر یا همان دفتر اسناد رسمی بروید و با تحویل همه ‌ی مدارک به محضردار به شما وکالت بدهد که برای تعویض پلاک مراجعه کنید و با فروشنده خداحافظی کنید .

خرید خودرو در محل

مرکز خرید و فروش خودرو اتولایف از جمله مراکز معتبر در این زمینه می باشد که برای مشتریان خود خدمات ویژه ای را نیز در نظر دارد .
شما با کمک مشاورین فروش اتولایف با سرعت بالایی خودرو خود را با قیمتی مناسب به خریدار واقعی بفروشید . علاوه بر این برای خرید خودرو در محل نیز می توانید از این مجموعه کمک بگیرید .
موارد متعددی وجود دارد که هنگام خرید ماشین کار کرده باید به آن ها توجه کنید . اگر خودتان در مورد خودرو چیزی نمی ‌دانید بهتر است با یک فرد حرفه ‌ای در این زمینه مشورت کنید یا یک کارشناس را همراه خود برای بازدید خودرو ببرید .
در بسیاری از مواقع قادر به تشخیص بسیاری از موارد نیستند ، بنابراین بهتر است برای خرید خودرو در محل به یک کارشناس مراجعه کنید ، خرید خودروی کارشناسی شده از یک نمایشگاه معتبر ، مطمئن‌ ترین راه برای خرید خودرو می باشد .
شما برای خرید خودرو در محل می توانید به مجموعه معتبر اتولایف مراجعه نمائید و از مشاوران مجرب این کادر کمک و راهنمایی بگیرید .

معرفی مجموعه اتولایف

مرکز خرید و فروش خودرو اتولایف از جمله مراکز معتبر در این زمینه است که برای مشتریان خود خدمات ویژه ای را نیز در نظر دارد. شما با کمک مشاورین فروش اتولایف با سرعت بالایی خودرو خود را با قیمتی مناسب به خریدار واقعی بفروشید. علاوه بر این برای خرید خودرو در محل نیز می توانید از این مجموعه کمک بگیرید.

کارشناسان فروش با بررسی سلامت خودرو مورد نظر شما و ارزش گذاری آن در محل یک خرید مطمئن با قیمتی منصفانه را برای شما فرآهم می کنند.

شما می توانید برای خرید خودرو در محل به تیم مجرب اتولایف مراجعه نمائید و با خیال راحت خودروی مورد نظر خود را خریداری نمائید.

 

 

 

تاریخ انتشار 19/خرداد/1400