خرید سریع خودرو

اگر در خرید خودروی مورد نظر خود به مشکل خورده اید و نمی توانید خودرو ایده آل خود را پیدا کنید، اتولایف آماده کمک به شما می باشد. درخواست خرید خودروی خود را ثبت کنید و از خرید بدون دردسر لذت ببرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

برای خرید خودرو چه صفر چه کار کرده باید از یه شخص ماهر در این زمینه کمک بگیرید . در ادامه این مقاله به خرید سریع خودرو می پردازیم .

بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی می باشد ؟

بهترین زمانی که شما می توانید خودرو بخرید بعد از تعطیلات عید می باشد . به این دلیل که اکثر فروشندگان تمامی سرویس های خودرو را انجام داده اند .

خودرو از نظر گیربکس ، لنت ها ، تعویض روغن و … سرویس شده اند و چندین ماه احتیاجی به سرویس دوره ای نخواهند داشت و می توانید آن را خریداری نمائید .

زمانی که خودروهای صفر وارد بازار می ‌شوند می‌ تواند زمان خوب دیگری برای خرید سریع خودرو باشد . در این زمان مردمی که قصد خرید خودرو صفر دارند ، تصمیم به فروش خودروی قبلی خود می ‌گیرند . با این حساب شما می‌ توانید با یک قیمت مناسب خودرو کارکرده خریداری کنید .

سقف و ستون های خودرو را مورد بررسی قرار دهید

قسمت سقف و ستون‌‌ های خودرو را چک کنید که خودرو تصادف و ضربه شدید نداشته باشد . معمولا اگر سقف خودرو آفتاب‌ سوختگی داشته باشد یعنی فابریک کارخانه بوده و تعویض نشده باشد .

شما باز هم لاستیک ‌های دور سقف را جدا کرده و قسمت‌ های جوش خورده آن را بررسی کنید . زیرا برخی از فروشندگان هنگام تصادف سقف آفتاب سوخته را جایگزین سقف خراب می ‌کنند تا هنگام فروش ، مشتری متوجه تصادفی بودن خودرو نشود .

سیم کشی خودرو را چک کنید که خشک نشده باشد

در خرید سریع خودرو سیم ‌کشی خودرو را چک کنید که بر اثر حرارت خشک نشده باشد . چرا که اگر خشک باشد امکان پارگی سیم‌ ها وجود خواهد داشت .

حتی در برخی موارد باعث سوختن سیم ‌کشی می ‌شود که همین عامل باعث از کار افتادن خودرو خواهد شد . برای تست کامل خودرو ، چندین کیلومتر با خودرو حرکت کنید و به صداهای مختلف آن گوش کنید .

خودرو را از دلال خریداری نکنید

از دلال ‌ها خودرو نخرید ، زیرا اکثر عیوب خودرو را از شما پنهان می‌ کنند و برای خریدار بازگو نمی‌ کنند . دلال‌ ها معمولا به ظاهر خودرو رسیدگی می‌ کنند و به اصطلاح خودرو را شیک می‌ کنند تا به راحتی خودرو را بفروشند .

یکی از مواردی که نشان می ‌دهد فروشنده یک دلال می باشد ، این است که مدارک خودرو به نام خودش نیست که این مشکل شما را به دردسر خواهد انداخت .

توجه به کارکرد واقعی خودرو

مهم ترین عامل در تعیین و ارزش قیمت خودرو کارکرد آن می باشد . این موضوع نشان دهنده کیفیت رانندگی و سرویس خودرو به دست مالک می باشد .

کیلومتر کارکرد به تنهایی نمی تواند وضعیت نامساعد خودرو را نمایان کند زیرا بسیاری از سودجویان کیلومترشمار خودرو را دست کاری می کنند .

قطعات تعویضی خودرو را بررسی کنید

گاه ضربات وارده به بدنه ی خودرو چنان سنگین می باشد که دیگر قابل ترمیم نیستند.  فرم بدنه ی بعضی خودروها به گونه ای می باشد که در صورت وارد شدن ضربه ی نه چندان سنگین ترجیح بر تعویض قطعه می دهند به جای ترمیم آن .

اگر ضربه وارد به بدنه خودرو سنگین باشد می تواند شاسی یا ستون خودرو را دفرمه کند یا موجب باز شدن کیسه های هوای خودرو گردد .

چگونه بفهمیم خودرو رنگ شده است ؟

معمولا با کمی دقت می ‌توان رنگ ‌شدگی خودرو را تشخیص داد . اگر برخی از قسمت‌ های خودرو رنگ شده باشند ، تفاوت رنگ به خوبی مشخص می باشد .

البته در نمایشگاه اتومبیل با وجود نورهای فراوان تشخیص آن کمی سخت خواهد بود . بنابراین از بنگاه‌ دار بخواهید خودرو را در نور طبیعی روز در فضای باز به شما نشان دهد .

معمولا تفاوت رنگ در نور طبیعی خیلی ساده ‌تر نشان داده می شود . ازآنجا که طیف رنگ‌ های ترکیبی بسیار زیاد می باشد و هر یک کد مشخصی دارد که نشان می ‌دهد هر رنگ با چه نسبتی از رنگ‌ های اصلی طراحی و ترکیب شده است ، تعمیرگاه اتومبیل هرگز نمی ‌تواند همان ترکیب رنگ کارخانه را ایجاد کند .

شاسی‌ های خودرو تنظیم شده باشد

یکی از مهم ‌ترین مواردی که به احتمال زیاد در خرید سریع خودرو متوجه نخواهید شد ، شاسی‌ های ماشین می باشد . در هنگام چپ کردن ، فشار زیادی به شاسی‌ های خودرو وارد می‌ شود که آن ها را از حالت طبیعی و از جای تنظیم‌ شده‌ شان خارج می ‌کند .

تعمیرکار مورد اعتماد شما به راحتی می ‌تواند متوجه شود که شاسی‌ ها از حالت طبیعی خارج شده ‌اند و آن ها را با کشیدگی دوباره تنظیم کرده ‌اند یا خیر .

خرید سریع خودرو

شما برای خرید سریع خودرو احتیاج به یک سری نکات مهم داشتید که در این مقاله به شما گفته شد . شما با کمک و راهنمایی یک مشاور می توانید خودرو مورد نظر خود را خریداری نمائید .

شما می توانید برای خرید سریع خودرو به مجموعه تخصصی اتولایف مراجعه نمائید و از خدمات و مشاوره ی این مجموعه بهره مند شوید .

تاریخ انتشار 19/بهمن/1400