خرید سفارشی خودرو

خرید سفارشی خودرو خدمتی است که توسط مجموعه اتولایف به خریداران خودرو ارائه می شود تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند و مشکلی برای آن ها پیش نیاید. فقط کافی درخواست خرید خودروی خود را در ثبت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خرید سفارشی خودرو

بسیاری از افراد در زمان خرید خودرو به تمام نکات فنی خرید خودرو دقت می کنند اما در زمان انجام معامله به نکات حقوقی توجه کافی نمی ‌کنند . در ادامه این مقاله به خرید سفارشی خودرو و نکاتی که خریدار باید در هنگام خرید رعایت کند می پردازیم .

فروشنده ممنوع المعامله نباشد

برای خرید خودرو بدانید که ممکن است فروشنده دچار ورشکستگی شده باشد و از لحاظ قانونی امکان مداخله در اموال خود و معامله کردن آن ها را نداشته باشد . این وضعیت نیز می تواند برای شما مشکل ساز شود . بنابراین نسبت به این مورد هم دقت کافی داشته باشید .
نام و مشخصات نوشته شده را با اتومبیلی که قصد خرید آن را دارید تطبیق دهید. سپس به مشخصات مالک خودرو توجه کنید . حتما اصل اوراق هویتی فروشنده را بخواهید و مشخصات او را با مشخصاتی که برای مالک نوشته شده است تطبیق دهید .

کارت خودرو و برگ سبز خودرو را چک کنید

این دو ، اسناد اصلی شناسایی مالکیت خودرو از دید نیروی انتظامی می باشند . فارغ از هر سند دیگری ، خودرو متعلق به کسی می باشد که برگ سبز به نام باشد .
بنابراین در صورت بروز اختلاف طرفین معامله ، هر سند دیگری دالّ بر معامله داشته باشید ، بدون حکم قضایی (یعنی دادگاه) ، تبدیل به حکم توقیف خودرو نخواهد شد .
حتما و حتما سند مالکیت خودرو (همان برگ سبز خودرو) را بررسی کنید . از فروشنده بخواهید اصل سند را به شما نشان دهد . به کپی برابر اصل و عکس اکتفا نکنید .

بازدید و کارشناسی را انجام دهید

اولین گام پس از مذاکره اولیه پای تلفن برای خرید سفارشی خودرو ، بازدید خودرو می باشد یعنی خریدار به همراه کارشناس پیش فروشنده می ‌رود و خودرو را با مدارکش بازدید می‌ کند .
به هیچ وجه خودتان تنها خودرو را کارشناسی نکنید . ریزه‌ کاری‌های کارشناسی خودرو آنقدر زیاد و پیچیده می باشد که حتی فکرش را هم نمی ‌توانید بکنید .
اگر خودرو مورد پسند شما می باشد می توانید آن را به یک کارشناس ماهر در این زمینه نشان دهید تا خیالتان بابت سلامت ظاهری و فنی خودرو راحت شود .

اسناد خودرو را مورد بررسی قرار دهید

حتما اسناد مختلف خودرو از جمله سند مالکیت را مورد بررسی قرار دهید و از اصالت و اعتبار مدارک مطمئن شوید . خودروی فروشی باید به نام فروشنده باشد . اگر در این زمینه تخصص ندارید از فردی متخصص کمک بگیرید .

به بدنه و ایرادات آن توجه کنید

یکی از نکاتی که باید در خرید سفارشی خودرو به آن توجه کرد بدنه خودرو و تصادفی نبودن آن می باشد . گلگیر ، کاپوت و درب های خودرو معمولا تعویض شده اند و در قیمت خودرو تاثیر می گذارد .
رنگ شدگی خودرو هم یکی دیگر از نکات مهم در خرید سفارشی خودرو می باشد . زیرا ممکن است شما خودرو را به عنوان خودرو بدون رنگ خریداری نمائید .

خرید سفارشی خودرو

در هر صورت باید توجه داشت که خرید سفارشی خودرو ، شبیه هندوانه سربسته ای است که به لحاظ فنی باید خیلی دقت کنید . در مراحل بعدی نیز تنظیم قولنامه ، تعویض پلاک و تنظیم سند قرار دارد که در آن ها هم مراحل اجرایی و حقوقی قابل اعتنایی وجود دارد .
این روزها یکی از دغدغه های افراد معامله ی مطمئن و بی دردسر می باشد .  به خصوص که بازار برخی محصولات مانند خودرو به شدن داغ است و قیمت ها سر به فلک کشیده است .
با گران شدن خودرو افراد مبالغ گزافی را برای داشتن معمولی ترین خودرو ها می پردازند .  فرد تمام احتیاط های لازم را به خرج می دهد تا سرمایه اش از بین نرود .
دقت کنید خودرو حتما به نام طرف مقابل باشد ؛ از خرید خودروهایی در رهن شرکت سازنده و یا با پلاک شهرستان‌ های دیگر و وکالتی و … حتی المقدور بپرهیزید .
برخی دلالان ، خودروها را با سند باز و پلاک نفر قبلی می ‌فروشند . بعضی خودرو را جای طلب از کسی گرفته ‌اند و خرید این مدل خودرو ها تازه اول داستان می باشد .
شما برای خرید سفارشی خودرو می توانید به سایت معتبر اتولایف مراجعه نمائید و خودرو های مورد نظر و سفارشی خود را خریداری نمائید .

معرفی مجموعه خریدو فروش اتولایف

یکی از مجموعه هایی که در زمینه خرید و فروش خودرو بسیار نام آشنا است مجموعه اتو لایف است  است که شما می توانید با خیال راحت با کمک این مجموعه خرید خودرو خود را انجام دهید.

تاریخ انتشار 08/آبان/1400