خرید ماشین دست دو

برای خرید ماشین های دست دو باید ابتدا به کارشناسی خودرو بپردازید زیرا خودرو هرچه کارکرد بالاتر و سال ساخت بیشتری داشته باشد موارد خرابی و حساسیت برای بررسی سلامت خودرو نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه این مقاله به خرید ماشین دست دو می پردازیم .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خرید ماشین دست دو

برای خریدن ماشین دست دوم یکی از مسائل مهمی که اغلب به آن توجه نمیکنند این است که در هنگام خریدن ماشین دست دوم باید به این فکر کنیم که روزی در آینده بخواهیم خودرو را بفروشیم بنابراین باید در خرید آن نهایت دقت خود را به کار ببریم تا در آینده چه برای استفاده کردن از آن و چه برای فروش آن به مشکل نخوریم.

نکات مهم خرید ماشین دست دو

1_بررسی فنی ماشین دست دو

  • به دلیل کمبود بعضی از قطعات یدکی در بازار ایران و کیفیت خودروهای تولید کشور خودمان بعضی از ایرادات فنی موجود در خودرو با صرف هزینه برطرف نخواهد شد.
    در ماشین های خارجی و بخصوص ماشن های چینی اهمیت دادن به شرایط فنی خودرو بیشتر است ، زیرا هزینه ی تعمیر آنان از هزینه تعمیر ماشین های داخلی بیشتر است.
  • قطعا پیش از خرید خودرو دست‌دوم ، مدت کوتاهی را با آن رانندگی می‌کنید. به شما پبیشنهاد میکنیم در این زمان، به صدا ها بسیار توجه کنید. در دور موتورهای مختلف اگر صدای خروجی از پیشرانه ، ناهنجار و فراتر از حد انتظار باشد، نشانه‌ای از ایراد فنی میباشد.
  • هنگام رانندگی با ماشین مورد نظر، حتما با سرعت‌های متفاوت (۱۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت) از روی دست‌اندازهایی مثل سرعت‌گیرها عبور کنید تا وضعیت فنرها و کمک‌فنرها و قطعات مرتبط (جلوبندی) ؛ با توجه به صدای خروجی آن‌ها معلوم شود.
    توجه کنید در حالت عادی، صدای ورودی به کابین معمولا رفع‌ نشدنی نخواهد بود. اگر در هنگام عبور از دست‌اندازها صدایی به داخل اتاق آمد که مرتبط با چرخ‌ها و قطعات فنی نیست، احتمالا با مراجعه به افراد متخصص و صرف هزینه نیز برطرف نخواهد شد؛ درحالی‌که بسیاری از ایرادات فنی سیستم تعلیق و جلوبندی، با خرید قطعات جدید و نصب آن ها اصلاح می‌شود.
  • با دقت قسمت های برقی خود را بررسی کنید تا ایراد و نقصی در چراغ ها،راهنما،بوق،آبپاش و… نباشد.
  • به صدای موتور توجه کنید زیرا عده ای برای اینکه صداهای غیرعادی موتور به گوش نرسد داخل موتور و جعبه دنده روغن غلیظ میریزند برای اینکه مطمئن شوید همچین اتفاقی نیوفتاده خودرو را روشن کنید و بگذارید درجا برای مدتی کار کند.
  • به دودی که از اگزوز خودرو خارج میشود هم دقت کنید،اتومبیل را روشن کنید و بگذارید برای مدت 5 دقیقه روشن بماند اگر بعد از این مدت دود خارج شده از اگزوز سیاه و یا آبی بود یعنی کاربراتور خودرو نیازمند تعمیر است.
  • رادیاتور را چک کنید تا آب از جایی بیرون نریزد زیرا در غیر این صورت نیازمند تعمیر است.

2_مراجعه به افراد متخصص بدنه یا مراکز تشخیص رنگ

در ایران برخلاف اکثر نقاط دنیا، وضعیت بدنه روی قیمت ماشین از کیفیت فنی و استهلاک قطعات، تاثیرگذار تر است.

برای درک بهتر موضوع مثالی میزنیم : محصولی با کارکرد 90 هزار کیلومتر که تصادفی نباشد از ماشین هم‌ مدل با 20 هزار کیلومتر کارکرد که تصادفی نباشد ، گران‌تر خواهد بود. با این اوصاف، چنانچه خودرو تصادفی نباشد ، قیمت ارزان‌تری دارد و البته باید توسط خریدار، راستی‌آزمایی شود.

در بررسی بدنه خودرو حتما به فرورفتگی،پوسیدگی،رنگ پریدگی،ترک خوردگی و… دقت کنید زیرا با توجه به آمار 20 درصد خودرو های دست دوم گلگیر ها،کاپوت در ها یا سقف خود را تعویض کرده اند.

برای درخواست کارشناسی ماشین میتوانید به صفحه زیر مراجعه بفرمایید .

اکنون میخواهیم به شما بگوییم که چرا باید با براس خرید ماشین دست دوم به اتولایف اطمینان کنید .

چرا خرید ماشین دست دو در اتولایف

1_قیمت منصفانه در اتولایف

قیمت خودرو در اتولایف توسط  کارشناسان متخصص تعیین میشود ، بر این اساس منصفانه‌ترین قیمت روز خودرو به خریداران اعلام می‌شود.

2_اطمینان صددرصد از معامله

تیم متخصص اتولایف از صفر تا صد معامله به عنوان یک شرکت با تجربه و معتبر در کنار شما میماند.

3_آسان بودن معامله

شرکت اتولایف به دنبال ایجاد تجربه جدیدی از فروش آسان و راحت خودرو برای شما میباشد.

4_فروش فوری

فروش خودرو شما به صورت فوری و تنها با یک بار مراجعه به یکی از شعب اتولایف انجام می‌شود.

آسیب های بدنه را کم اهمیت ندانید

خرید ماشین دست دو با توجه به گران شدن خودرو های صفر در این روزها بسیار پر طرفدار شده است و افراد برای خرید ماشین ابتدا به سراغ سایت های خرید  فروش خودرو می روند تا بلکه خودرو مورد نظر را پیدا کنند. اما فراموش نکنید که این خودرو حتما باید کارشناسی شده باشد و برای این موضوع باید از سایت های معتبر و کارشناسان فروش آگاهی چون تیم اتولایف کمک بگیرند.

خرید ماشین دست دو و رعایت نکات فنی

از جمله مواردی که در خرید ماشین دست دو باید به آن توجه شود قسمت ساشی و خودرگی های مربوط به آن می باشد. در بخش بدنه هرگونه فرورفتگی ، پوسیدگی ، آسیب های جدی ،تعویض درب و… نشانه تصادفات شدید و به احتمال زیاد آسیب داشتن شاسی ها می باشد. اگر می خواهید به این گونه مشکلات در زمان خرید خودرو کارکرده دچار نشوید برای خرید حتما ا کارشناسان فروش اتولایف کمک بگیرید. این تیم در هر زمان که بخواهید برای مشاوره و انجام خرید ماشین برای شما آماده ارائه خدمات خود هستند.

چرا با اتولایف باید خودرو خریداری نمایید؟

قیمت منصفانه اولین مورد در زما خرید ماشین دست دو است که خریدار به دنبال می گردد و مجموعه اتولایف در این زمینه بهترین قیمت ها را ارائه می دهد که با بودجه ای که در درنظر دارید بهترین گزینه را انتخاب نمایید .

اطمینان داشتن از معامله مورد دومی است که باید در نظر داشت چرا که پیدا کردن خریدار و فروشنده ای که واقعی باشد و مصرف کننده باشد بسیار دشوار است چرا که معامله کردن با افراد دلال در نهایت ضرر را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

سهولت در مراحل انجام معامله از دیگر مسائلی است که خریدار را اگر درگیر می کند و اگر آشنایی لازم را با این موضوع نداشته باشند زحمت زیادی را متحمل خواهند شد . به همین جهت کارشناسان فروش اتولایف از آغاز تا پایان معامله همراه شما هستند.

خرید فوری نیز با توجه به نوسانات قیمت خودرو و محدود بودن بودجه برای خرید خودرو بسیار مهم است و در اتولایف به شما کمک می شود تا بهترین ماشین را در کم ترین زمان خریداری نمایید .

چگونه از سلامت خودرو انتخابی اطمینان حاصل کنید؟

با افزایش تقاضا برای خرید ماشین دست دو توصیه مشاوران خرید و فروش خودرو این است که پیش از هر اقدامی خودرو را از نظر سلامتی فنی و بدنه کارشناسی کنید تا متحمل ضرر بالایی نشوید .

برای این موضوع اطلاعات شما کافی نیست و باید حتما از کارشناسان ماهر در این زمینه کمک بگیرید . این افراد صفر تا صد خودرو را کارشناسی می کنند و در نهایت با گرفتن تست رانندگی کار خود را به پایان می رسانند و تمام گزارش کار خود را در قالب برگه کارشناسی به شما می دهند تا تضمین کارشان باشد و شما با خیالی آسوده خودرو کارشناسی شده را خریداری نمایید.

برای ارتباط گرفتن با یک کارشناس خودرو با تجربه مجموعه اتولایف شما را همراهی می کند و به لطف کارشناسان فروش این مجموعه بهترین خودرو متناسب با نیاز و بودجه مالی را خریداری خواهید کرد .

چند نکته که پیش از خرید ماشین دست دو باید بدانید:

در خرید ماشین دست دو باید این را بدانید که باید ایرادات خودرو را تا حد ممکن بر از سوی فروشنده برطرف شود زیرا باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد .

برای خرید ماشین دست دو حتما باید به صورت حضوری صورت بگیرد تا خریدار ظاهر و ایرادات خودرو را از نزدیک بررسی کند و تست خودرو را انجام دهد و در صورت لزوم از حضور یک کارشناس بهره گیرد .

اگر خودرو صفر باشد مسلما قیمت تعیین شده ی آن مشخص می باشد ولی در مورد ماشین کار کرده باید نسبت به کارکرد خودرو و مدل آن کارشناس قیمت آن را تعیین کند .

بی دقتی در مشاوره خرید خودرو  ممکن است به قیمت از دست دادن مبلغ هنگفتی هزینه و باعث پشیمانی شود . برای همین لازم است پیش از هرگونه اقدام برای معامله خودرو ، چه فروش چه خرید ، نسبت به مراحل و قوانین پیرامون آن کاملا آگاه شوید تا احتمال خطا را به صفر رسانده و سرمایه ‌تان را طعمه کلاهبردارها نکنید .

ارتباط قیمت خودرو و نوسانات ارزی

خرید ماشین دست دو وقتی قیمت ارز و دلار بالا می رود و عوارض گمرک زیاد می گردد و قیمت خودروهای خارجی هم زیاد می شود طرفدار بیشتر می شود زیرا کمتر کسی توانایی خرید خودروهای خارجی را دارد. وقتی شما صاحب یک خرید ماشین دست دو هستید و اکنون قصد فروش آن را دارید باید بدانید فروش خودروهای کارکرده کار سختی است و بهتر است از یک مشاوره فروش ماشین کمک بگیرید.

مشاوره خرید ماشین دست دو چه کاری انجام می دهد؟

وقتی شما ماشین خود را برای فروش می گذارید و از یک مشاوره فروش راهنمایی و کمک می خواهید کار این مشاورها شروع می شود. از طرف دیگیر فردی که می خواهد ماشین خریداری نماید نیز به این گارشناسان مراجعه می نمایند و با توجه به این که کارشناسان عموما افراد ماهر و کاربلدی هستند در ابتدا به بررسی ماشین شما می پردازند تا نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنند بعد از آن از ماشین عکس میگیرند و اقدام به فروش آن می کنند. در این مرحله با فردی که خریدار است تماس گرفته و بدین ترتیب خودرو مورد نیز معامله می گردد .

قیمت گذاری و بررسی ارزش واقعی خودرو

در زمان خرید ماشین دست دو بحث قیمت گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است . گاهی به دلایل گوناگون در خرید عجله فراوانی وجود دارد و احتمال تصمیم احساسی نیز وجود دارد و یا تصور این موضوع که نمی توان مجدد ماشینی با آپشن های مورد نظر پیدا کرد ، در این زمان است که مشاوره با کارشناس فروش به خریدی با قیمت منصفانه و صحیح را فرآهم می نماید.

عوامل موثر در قیمت ماشین

  • قیمت پایه ماشین

یکی از این عوامل توجه کردن به قیمت ماشین صفر است که در قیمت خودرو کارکرده هم تاثیر میگذارد و با افزایش و یا کاهش قیمت خودرو صفر قیمت خودرو کارکرده هم طبیعتا تغییر میکند و اگر خودرویی برای خرید انتخاب کنیم که صفر آن دیگر تولید نمیشود باید قیمت نزدیک ترین مدل به مدل خودروی انتخابی را در نظر بگیریم.

  • سن و طول عمر مفید ماشین

سن و طول عمر یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت ماشین می باشد . به عبارتی دیگر ، هر وسیله ای یک طول عمر مفید دارد و بعد از آن هزینه زا خواهد شد.
در نتیجه هرچه از عمر یک ماشین گذشته باشد ارزان تر خواهد بود. اما باید به این نکته توجه کرد که طول عمر مفید خودرو ها با یک دیگر یکسان نبوده و تفاوت دارد.

چرا بررسی کارکرد خودرو مهم است ؟

پیش از خرید ماشین دست دو باید دانست که خودروهای با میزان کارکرد بالاتر اغلب برای مصارفی غیر از مصرف شخصی استفاده خواهند شد که البته خرید خودرو در محل این‌ چنینی به شما توصیه نمی ‌شود .
از طریق میزان خوردگی دیسک چرخ‌ ها ، باز و بسته شدن پیچ‌ های برخی از قطعات موتور خودرو ، چرم صندلی ، روکش فرمان ، دسته دنده و… تا حدودی می توان مقدار کارکرد خودرو را حدس زد و آن را بررسی کرد .
اگر یک خودرو که ظاهری سالم و تمیز دارد کم تر از ۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده باشد قیمت آن ۴ درصد کاهش پیدا می کند و اگر کارکرد آن بالای ۱۰۰۰ کیلومتر باشد ۸ درصد افت قیمت پیدا خواهد کرد .
گاهی اوقات معایبی که موجب کاهش قیمت خودرو می ‌شوند پیش از فروش با مبالغی پایین قابل حل می باشند . برخی از معایب جزئی فنی ، یا خط و خش ‌های سطحی بر روی بدنه خودروی کارکرده قابل حل می باشد .

سایت خرید و فروش خودرو

در روز هایی که خرید و فروش خودرو به صورت آنلاین نیز گسترش پیدا کرده است ، سایت های مختلفی به جهت جمع آوری یک بانک اطلاعاتی از تمام خودروهای آماده فروش پرداخته اند. این پلتفرم ها فروشندگان خودرو را به خریداران به سادگی متصل کرده است. یکی از مزایای کمک گرفتن از این سایت ها پیدا کردن فروشندگان بدون واسطه است. اما فراموش نکنید که در زمان خرید خودرو دست دو احتمال خرابی و دستکاری ماشین وجود دارد به همین جهت خرید خودرو را باید با کمک کارشناس متخصص و با گرفتن مشاوره از این افراد معامله نمایید.
خودرو کارکرده باید از هر نظر مورد تایید باشد. برای مثال در قسمت بدنه و شاسی ضربه ای نخورده باشد و در گذشته تصادفی اتفاق نیافتاده باشد. بررسی سقف و کامپوت هم در زمان خرید فراموش نکنید. البته پیش از هر اقدامی قسمتهای فنی را نیز مورد کارشناسی قرار دهید

خرید خودرو دست دوم

کارشناسی خودرو دست دوم به چه صورت می باشد ؟

برای خرید ماشین دست دو باید حتما از یک کارشناس ماهر استفاده کنید . قبل از خرید ماشین دست دو از عملکرد فنی خودرو باید اطمینان حاصل کنید .
علائمی که باید به وقت بررسی عملکرد فنی خودرو مورد توجه قرار دهید و ان را بررسی کنید عبارتند از : موتور ، سیستم ترمز و فرمان پذیری خودرو .
این نکات حتما زیر نظر کارشناسان مربوطه بررسی و تست خواهد شد ، اگر در خودرو عملکرد ناهماهنگی وجود داشت ، ضعف در سیستم ترمزها نیز وجود خواهد داشت .
هنگام خرید ماشین دست دو چون زیاد از پیشینه سلامت فنی خودرو اطلاعاتی در دست نداریم باید در مورد آن توجه داشته باشید . به طور کلی در بخش فنی دو مرحله مقابل خریداران می باشد که باید حتما ان را انجام دهند .

خرید ماشین دست دو

برای خرید ماشین دست دو باید حتما اول ماشین را تست کنید و بعد از کارشناس خودرو راهنمایی و کمک بگیرید . شما در خرید ماشین دست دو باید به لاستیک های خودرو هم توجه کنید .
لاستیک های کهنه برای سرنشینان بسیار خطر آفرین می باشند . عوامل زیادی در خرابی های خودرو تاثیرگذار می باشند که از میان آن ها می توان به حرارت ، نحوه نگه داری در انبار و شرایط استفاده از آن که به‌‌ شدت در کاهش عمر لاستیک تاثیر دارد ، اشاره کرد .
از مهم ترین نکات خرید ماشین کار کرده بررسی قیمت خودرو می باشد . خودروهای تمیز با قیمت پایین تر از قیمت معمول بازار ، همیشه شک برانگیز هستند .
اگر شرایط اولیه خودرو برای شما مناسب و مطابق خواسته های شما بود ، از مالک خودرو بخواهید مدارک شناسایی خودرو را در اختیار شما بگذارد تا آن ها را کنترل کنید که بعد ها به مشکلی بر نخورید .
خلافی خودر به معنای میزان جریمه‌ های ناشی از تخلفاتی می باشد که یک خودرو با پلاک مشخص مرتکب شده است و در سامانه پلیس راهور ناجا به ثبت رسیده است .

خرید و فروش خودرو

هزینه های انتقال مالکیت خودرو

هنگام نقل و انتقال خودرو ، یکی از هزینه‌ هایی که باید پرداخت کنید تا تعویض پلاک انجام شود ، پرداخت خلافی خودرو می باشد . خلافی خو‌درو باید توسط فروشنده خودرو پیش از شروع معامله یا انتقال حواله خودرو ، پس از تنظیم مبایعه نامه خودرو و یا نهایتا در مراکز تعویض پلاک خودرو انجام شود .
در محضر سند قطعی نوشته می ‌شود و مابقی پول ماشین را منهای بیعانه‌ ی اولیه به فروشنده می‌ دهید . بعد از این تقریبا کار تمام شده است و مالک همه‌ ی مدارک را به محضردار می ‌دهد .

خرید خودرو در محل

شما می توانید برای خرید ماشین دست دو با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما خرید ماشین دست دو انجام دهند ، کارشناسان ما با بالاترین قیمت ممکن از ما می خرند تا شما به دنبال خریدار نگردید ، هم چنین شما می توانید در بخش درخواست  بدون واسطه خودرو با کمک کارشناسان ما خود را از طریق سایت و شبکه های اجتماعی اتولایف به صورت مستقیم به خریدار بفروشید .
این بررسی‌ ها باعث می ‌شود که کارشناسان اتولایف بتوانند قیمت کف ( پایین ‌ترین) و قیمت سقف ( بالا‌ترین ) یک خودرو را معین کنند .

خودرو را کارشناسی کنید

بهترین گزینه برای این که مطمئن شوید خودرو صفر کیلومتری که خریداری کرده اید فاقد هرگونه مشکل یا رنگ شدگی است استفاده از خدمات کارشناسی خودرو می باشد .
با توجه به اینکه خودرو از شرکت تولید کننده باید به محل های نمایندگی ارسال شود ، امکان ضربه خوردگی و تصادف در مسیر حمل و نقل وجود دارد .
حتی در مواردی مشاهده شده است که خودروی چپی پس از تعمیر و رنگ آمیزی مجدد به عنوان خودرو صفر کیلومتر به خریدار تحویل داده شده است .
به همین دلیل توصیه می شود که با صرف هزینه ای کم قبل از تحویل خودرو صفر کیلومتر خود ، در حضور نماینده و کارشناس خودرو به طور کامل خودرو را مورد بررسی و کارشناسی قرار دهید .

تعویض پلاک چگونه به چه صورت می باشد ؟

یکی از مراحل خرید ماشین دست دو در تهران تعویض پلاک می باشد . بعد از این که قولنامه بین خریدار و فروشنده نوشته شد ، آن ها باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند .
برای فک پلاک و نصب پلاک جدید در مراکز تعویض پلاک ، فروشنده و خریدار هر دو باید حضور داشته باشند . چنان چه به هر دلیلی این امکان وجود نداشت ، فروشنده باید با دادن وکالت‌ به خریدار ، اختیار تعویض پلاک را به او بدهد و بعد از آن برای انتقال سند قطعی در دفترخانه حضور داشته باشد .

مزیت مهم گارانتی خودرو در چیست ؟

یکی از مهم ترین مزایای که در خرید خودرو صفر کیلومتر وجود دارد ، گارانتی و خدمات پس از فروش آن می باشد . در مدت زمان گارانتی سعی کنید تمام مشکلات و ایرادات خودرو را به دقت مورد بررسی قرار داده و تمام آن ها را به نمایندگی ها ارجاع دهید تا به صورت رایگان اصلاح و تعمیر شوند .
جهت باطل نشدن گارانتی خودرو حتما سرویس های خودرویتان را سر زمان مقرر و کیلومتر تعیین شده در نمایندگی های مجاز انجام دهید .

عوامل مهم در قیمت خودرو

یکی از عواملی تاثیر‌گذار بر روی قیمت خرید ماشین دست دو ، وضعیت رنگ بدنه است ، به عبارتی رنگ شدگی قطعات خودرو در هنگام صافکاری و ترمیم ، بر روی قیمت اتومبیل تاثیر‌گذار است و ارزش آن را پایین می‌ آورد .
معامله خودروی کارکرده یک جاده دو طرفه می باشد . اگر چه تا پیش از آن فروش خودرو یک هنر محسوب می ‌شد ، اکنون خرید خودرو هم ظرافت خاصی می ‌طلبد .
از آن جایی که قطعات آسیب دیده در تصادفات سنگین ، هیچ گاه مانند روز اول نمی‌ شوند ، باید تمام قطعات توسط کارشناس رنگ خودرو بررسی شود تا سلامت آن‌ها تایید شود . از مهم‌ ترین قطعاتی که کارشناسان اتولایف بررسی می ‌کنند ، ستون و سقف خودرو می باشد .

خرید ماشین دست دو

سلامت فنی در خرید خودرو در تهران مختص به میزان کارکرد آن نیست و عوامل دیگر نیز باید بررسی شود ، عواملی هم چون دود اگزوز، رسوبات موتور، نحوه استارت خودرو و … از عوامل مهمی است که کارشناسان اتولایف آن را آنالیز می‌ کنند .
کارشناسان ماهر و مجرب در زمان کارشناسی خرید خودرو در تهران بیش از ۲۰۰ نقطه خودرو را در حضور خود شما مورد بررسی قرار می دهند .
برای بهره‌ مند شدن از خدمات خرید خودرو در تهران ، با کارشناسان اتولایف  تماس حاصل بفرمایید تا کارشناسان ماهر در اسرع وقت به محل مورد نظر شما بیایند و خودروتان را بررسی کنند . هم چنین شما می توانید جهت بهتر انجام شدن کار به محل شرکت اتولایف مراجعه بفرمایید. اتولایف شیوه های فروش دلبخواهی به شما ارائه می کند.

معرفی مجموعه اتولایف

آخرین و مهم‌ ترین قدم در خرید ماشین دست دو را می ‌توان تعیین ارزش واقعی آن دانست . برآورد قیمت برای خرید خودرو کار کرده کاری دشوار می باشد . خوشبختانه امروزه سایت‌ هایی تخصصی جهت انجام این کار وجود دارند که توصیه می ‌کنیم حتما از آن‌ ها استفاده کنید .
شما برای خرید ماشین دست دو می توانید به مجموعه اتولایف مراجعه نمائید و با کمک این تیم خودروی مورد نظر خود را خریداری نمائید .

تاریخ انتشار 10/شهریور/1400