مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۴

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پژو خط تولید ۲۰۶ را در کشورهای فرانسه ، انگلستان ، برزیل ، مالزی ، چین ، آرژانتین و ایران به راه انداخت . شرکت «ایران خودرو» از سال ۱۳۸۰ این خودرو را به ایران آورد .

طراحی ظاهری ۲۰۶ چگونه است ؟

در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۴ باید در نظر داشته باشید که پژو 206 از ابتدا تاکنون با یک طراحی مشخص به تولید می‌ رسد و می‌ توان گفت تغییر بزرگی را تجربه نکرده است . به علاوه این که میان تیپ‌ های مختلف پژو ۲۰۶ تفاوتی دیده نمی‌ شود و برای شناسایی تیپ خودرو باید به مشخصات فنی مراجعه کنید .

البته در این بین تغییرات کوچکی هم رخ داده از جمله تغییر قالپاق‌ ها و نیز تغییر چراغ‌ های عقب که در سال 1393 رخ داد . این شکل جدید چراغ‌ ها مدتی قبل‌ تر در نمونه‌ های فرانسوی مورد استفاده قرار گرفته بود که ایران خودرو از سال 93 تصمیم به استفاده از آن گرفت .

به علاوه نکات ریزی در بدنه‌ ها دیده می‌ شود . مثلا در نمای جانبی تیپ 2 ، و در بخش انتهایی گلگیر جلو یک عدد «1.4» حک شده که به معنی استفاده از موتور 1400 سی سی می باشد . این عدد در تیپ 5 ، به شکل «1.6» دیده می‌ شود  چراکه از موتور 1.6 لیتری برای آن استفاده شده است .

تجهیزات رفاهی خودرو به چه صورت می باشد ؟

در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۴ باید بدانید که شاید یکی از مهم‌ ترین بخش‌ ها در مقایسه تیپ‌ های مختلف پژو 206 همین امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی باشد .

206 معمولی در 6 تیپ در دسترس می باشد . تیپ‌ های 1، 2 و 3 از قوای محرکه مشترکی بهره می‌ برند ولی تیپ‌ های 1 و 2 از نظر آپشن‌ ها در پایین‌ ترین سطح قرار می‌ گیرند . تیپ 3 تقریبا آپشن‌ های مشترکی با تیپ‌ های 4 تا 6 دارد .

تیپ ۳

تیپ 3 را می توان تیپ 2 با امکانات تیپ 5 دانست . از نظر فنی تیپ 3 با مشخصات مشابه تیپ 1 و 2 و با همان موتور 1.4 لیتری TU3 عرضه شد . تیپ 3 خودرویی کامل به لحاظ امکانات رفاهی به حساب می آید .

کولر اتوماتیک ، آینه های جانبی برقی ، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین ، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS ( ترمز های عقب هم چنان کاسه ای ) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب از امکانات 206 تیپ 3 هستند .

با اضافه شدن سیستم ترمز ضد قفل و کیسه های هوا به تیپ 2 در سال 90 و اختلاف قیمت ناچیز بین تیپ 3 و 5 ، تولید این تیپ نیز در همان سال متوقف شد .

تیپ ۴

تنها 191 دستگاه 206 تیپ 4 به صورت SKD ( مونتاژ قطعات بر روی خودروی نیمه کامل که از طرف کمپانی مادر به کشور وارد شده است ) در بازار عرضه شد .

این تیپ 4 هایی که به ایران وارد شدند ، مخصوص عرضه به جانبازان بودند . تنها نصب صندلی و لاستیک این 191 خودرو در کشور انجام می شد و مابقی خودرو به صورت مونتاژ شده در پالت به کشور وارد شده بودند .

از تفاوت های 206 تیپ 4 با بقیه تیپ ها می توان به رنگ های متنوع بدنه و تودوزی اشاره کرد . هم چنین تیپ 4 ها مجهز به سنسور باران ، محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد و توری نگه دارنده صندوق عقب هستند .

تیپ 4 از نظر فنی ، تقریبا مشابه تیپ 6 است . این خودرو از موتور 1.6 لیتری با کد TU5 استفاده می کند که 110 اسب بخار قدرت تولید می کند .

هم چنین این تیپ سری اول 206 های اتوماتیک کشور به حساب می آیند که جعبه دنده 4 سرعته با کد AL4 بر روی آن قرار گرفته است .

اما مشکلی که تیپ 4 ها با آن مواجه بودند ، استفاده از سیستم فنر بندی نسخه ی اروپایی برای این خودرو بود که استقامت زیادی در برابر ناهمواری های راه های کشور ما نداشت .

206 های سفارش ایران از سیستم فنربندی مقاوم تری در مقایسه با 206 های اروپایی بهره می برند و ارتفاع آن ها 2 سانتی متر بالاتر از نسخه های اروپایی است .

تفاوت‌ تیپ‌ های مختلف در چیست ؟

در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵ باید بدانید که در تفاوت‌ های ۲۰۶ تیپ ۲ با تیپ ۵ از لحاظ طراحی ظاهری می‌ توان به تغییر قالپاق‌ ها و تغییر چراغ‌ های عقب اشاره کرد .

در بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در قسمت انتهایی گلگیر جلو عدد ۱.۴ به نشانه موتور ۱۴۰۰ سی‌سی درج شده است و برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با عدد ۱.۶ یعنی موتور ۱۶۰۰ سی‌سی وجود دارد .

از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی ، می‌ توان به برقی بودن بالابر عقب تیپ ۵ ، تنظیم برقی آینه‌ های جانبی در تیپ ۵ ، سنسور دنده عقب در تیپ ۲ ، تهویه مطبوع اتوماتیک در تیپ ۵ و وجود مالتی مدیا بر روی داشبورد در تیپ ۵ اشاره کرد .

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فول تمامی امکانات رفاهی و ایمنی در تیپ‌ های مختلف بازار دارد .

تاریخ انتشار 06/تیر/1401