پیش بینی بازار خودرو

در حال حاضر پیش‌بینی بازار خودرو بسیار سخت شده است و نمی توان بطور قطع نظر داد. اما کارشناسان ما با تحلیل قوی بازار می‌توانند به شما کمک کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

قیمت‌ های بازار خودرو در ماه‌ های پایانی سال ۱۴۰۰ شیب صعودی به خود گرفته است . در ادامه این مقاله به پیش بینی بازار خودرو می پردازیم .

بعد از توافق وین چه اتفاقی می افتد ؟

در پیش بینی بازار خودرو سیگنال‌ های رسیده از وین نشان می‌ دهد توافق به زودی حاصل خواهد شد . برخی گزارش های رسیده دلالت بر آن دارد که  پیش نویس توافق قابل دستیابی می باشد .

میخائیل اولیانوف ، مذاکره‌ کننده ارشد روسیه در توییتی نوشت که گفت‌ وگوهای ایران و هیات‌ های اروپایی به نقطه حساسی رسیده است و به زودی پیش‌ نویس توافق وین تنظیم می ‌شود .

رییس اتحادیه نمایشگاه ‌داران ، سعید موتمنی نیز بر این اعتقاد است که قیمت ها در این صورت دستخوش کاهش می شود و باید امیدوار بود .

این در حالی است که معامله گران بازار به استناد اضافه شدن مالیات جدید به خریداران خودرو از کارخانه های خودروسازی از یک سو و مشخص نبودن امکان ورود یا عدم ورود خودروهای خارجی از سوی دیگر می گویند آینده واردات خودرو چندان روشن نیست و احتمالا ریزش قیمت ها کم تر از انتظارات شکل گرفته در جامعه باشد .

کاهش خودروهای داخلی

از سوی دیگر برخی برآوردها نشان می ‌دهد بیش از هشتاد درصد از کسانی که خودروی صفر خریده‌ اند ، با هدف سرمایه ‌گذاری و نه مصرف شخصی چنین اقدامی را انجام داده اند .

این دسته از افراد که به قصد سرمایه‌ گذاری خودرو خریده اند ، از عرضه خودرو با قیمت‌ های بسیار پایین خودداری کرده و خودروهای خود را در پارکینگ نگه داری می کنند .

فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت خودرو تنها در صورتی می تواند دستخوش کاهش شود که تورم عمومی مهار شود و در نتیجه در طول زمان قیمت خودرو خود را با کاهش کم تر تورم منطبق خواهد کرد .

قیمت های خودرو

با این که انتظار می ‌رفت که این افزایش قیمت جدید در پیش بینی بازار خودرو ، بازار را تکان بدهد اما بازار واکنش خاصی به این تحولات نشان نداد و تغییر محسوسی در قیمت ‌ها مشاهده نشد .

فعالان بازار خودرو در مورد چرایی سکوت بازار در برابر تغییر قیمت‌ های کارخانه در وضعیت بازار خودرو ، اعلام کردند که قیمت‌ ها در بازار به قدر کافی رشد کرده و فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و بازار ایجاد شده و دیگر امکان افزایش قیمت‌ های فضایی وجود ندارد .

سرمایه گذاران خودرو عقب نشینی کرده اند

عماد جعفری توضیح داده است که : در شرایطی که از توافق‌ ها اخبار جدیدی به گوش می ‌رسد همین مساله باعث شده سرمایه‌ گذاران از بازار خودرو عقب‌ نشینی کنند . حتی مصرف ‌کنندگان نیز منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند .

کاهش قیمت در خودروهای ایرانی چشمگیرتر بوده است . چند سالی هست که بازار شب عید نداشتیم و به اردیبهشت و خرداد منتقل شده بود . در این ماه‌ های مورد اشاره بازار خودرو رونق دارد و قیمت‌ ها معمولا روند افزایشی پیدا می ‌کند .

پیش بینی بازار خودرو

وضعیت به شکلی شده خریداران به دو گروه عمده مصرف کنندگان و سرمایه گذاران تقسیم بنده شده اند . امید است تا این وضعیت بهبود پیدا کند .

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : کارشناسان باید بازار خودرو را نیازسنجی کرده و مصرف ‌کنندگان واقعی را شناسایی کنند .

حذف قرعه ‌کشی باید با اتخاذ راهکار جایگزین مناسب همراه باشد . خودرو باید طوری در بازار عرضه شود که به دست مصرف ‌کننده واقعی رسیده و دیگر سودی در این بین راهی جیب دلالان نشود . در این حالت دیگر سرمایه‌ های سرگردان نیز راهی بازار خودرو نخواهند شد .

بازار خودرو تحت ‌تاثیر دو اتفاق مهم قرار دارد ، از یک سو رکود شدید بازار این انتظار را در میان خریداران و فعالان ایجاد کرده است که بهای خودرو دستخوش کاهش شود .

از سوی دیگر مذاکرات وین با مخابره سیگنال مثبت ، سبب شده است احتمال ریزش قیمت‌ ها حتی از سوی رییس اتحادیه نمایشگاه ‌داران مطرح شود .

در وضعیت و پیش بینی بازار خودرو شما برای خرید و یا فروش خودروی مورد نظر خود می توانید به مجموعه معتبر اتولایف مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید .

 

 

 

تاریخ انتشار 19/بهمن/1400