دریافت نوبت تعویض پلاک

تا پیش از شیوع بیماری کرونا اگر قصد تعویض پلاک داشتید ، باید به صورت حضوری به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کردید . در ادامه در مورد نحوه دریافت نوبت تعویض پلاک می پردازیم .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دریافت نوبت تعویض پلاک

مزایای نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی چیست ؟

عده ای معتقدند که روش سابق بهتر از نوبت دهی اینترنتی می باشد و ترجیح می دهند هر زمان که دوست داشته باشند به مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایند اما اغلب افراد ترجیح می دهند که بدانند دقیقا چه زمانی باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و زمان آن ها در صف نوبت دهی تعویض پلاک به هدر نرود .

با شیوع ویروس کرونا ، حضور در مراکز پر جمعیت و شلوغ به شدت خطرناک شده و ریسک زیادی دارد . نوبت دهی اینترنتی باعث می شود تا از ازدحام جمعیت تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود و کار های مربوط به دریافت نوبت نیز با سرعت بسیار سریع تری انجام بگیرد .

گرفتن نوبت تعویض پلاک به چه صورت می باشد ؟

بعد از مراجعه به سایت راهور به سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک وارد می شوید ؛ سپس صفحه ای رو به روی شما باز خواهد شد . در کادر یا همان بخش اول شما باید استان خود را وارد کنید ، در بخش بعدی شهر خود را مشخص می کنید و سپس خدمتی را که قرار است دریافت کنید تعیین می کنید . در بخش آخر نیز نوع خودرو یا همان وسیله نقلیه خود را وارد می کنید و بر روی جستجو کلیک می کنید .

در مرحله دوم سایت به شما آدرس و صفحه چند مرکز تعویض پلاک که نزدیک و در منطقه شما می باشند را نمایش می دهد ؛ شما بگمرکز تعویض پلاکی که قصد دارید نوبتش را دریافت کنید را کلیک می کنید .

بعد از تعیین نوع خدمتی که می خواهید ، کمی پایین تر بیایید ؛ در آن جا تقویمی وجود دارد که شما می توانید فقط در روز هایی که با رنگ سبز مشخص شده است ، نوبت خود را دریافت کنید . شما باید بر روی یکی از این روز ها کلیک کنید تا نوبت شما در آن روز ثبت شود . شما به هیچ عنوان نمی توانید روز هایی که با رنگ سبز مشخص نشده اند را انتخاب کنید .

زمانی که ساعت را انتخاب کردید ، نوبت شما در همان روز و ساعت مشخص شده توسط شما ، رزرو شده است .

زمانی که ساعت را مشخص کردید ، صفحه ای مقابل شما قرار می گیرد ؛ شما با استفاده از این صفحه باید وارد حساب کاربری خود شوید . اگر از قبل در سایت ثبت نام کرده باشید ، با نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید . اما اگر ثبت نام نکرده باشید، باید کار های مربوط به ثبت نام در سایت را انجام دهید .

ثبت نام در سایت به چه صورت است ؟

اگر شما هنوز ثبت نام نکرده اید ، در سایت بر روی گزینه عضویت کلیک کنید . سپس صفحه ای جلوی شما به نمایش در خواهد آمد . شما می توانید به سرعت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، ثبت نام را انجام دهید .

زمانی که کار های مربوط به ثبت نام شما انجام شد ، یک پیامک به شما ارسال می شود که مربوط به موفقیت شما برای ثبت نام خواهد بود .

نکات مهم در دریافت نوبت تعویض پلاک

حتما مطمئن شوید که مدارک شما برای دریافت نوبت کامل است و هیچ نقصی ندارد ؛ حتی اگر یکی از مدارک مربوط به دریافت نوبت را نداشته باشید ، نوبت دهی انجام نمی شود و شما باید تمامی مدارک خود را به صورت کامل داشته باشید و اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید .

امروزه شما می توانید فقط یک نوبت را رزرو کنید ؛ یعنی شما نمی توانید برای شخص دیگری نوبت بگیرید و یا دو نوبت رزرو کنید . شما فقط می توانید یک نوبت را رزرو کنید پس به شخص دیگری برای دریافت نوبت قول ندهید .

حتما ده الی ۱۵ دقیقه قبل از این که نوبت شما شود در مرکز تعویض پلاک حضور داشته باشید . زیرا در صورت تاخیر نوبت شما به صورت خودکار توسط سیستم لغو شده و باید مجددا از سامانه نوبت دهی تعوض پلاک نوبت بگیرید .

اگر کد ملی شما ثبت شده است و شما صاحب خودرو هستید ، فقط شما می توانید وارد مرکز شوید و شخصی غیر از شما نمی تواند وارد شود . زیرا تمامی اطلاعات کنترل می شود و اگر اطلاعات داده شده با شخص مراجعه کننده یکی نباشد ، اجازه ورود داده نخواهد شد و در نهایت نوبت شما نیز باطل می شود .

پیشنهاد می شود به هیچ عنوان پول نقد با خود حمل نکنید و حتما کارت بانکی که در آن موجودی لازم داشته باشد را ببرید . تکرار می کنیم که تمامی مراحل پرداخت وجوه توسط کارت بانکی امکان پذیر است و پول نقد پذیرفته نمی شود . حتما کارت بانکی با خود داشته باشید و پول نقد نیز نبرید .

اتولایف به شما توصیه می کند تمامی نکاتی که گفته شد را جدی بگیرید و آن ها را با دقت مطالعه کنید تا زمان مراجعه به مرکز تعویض پلاک مشکلی نداشته باشید . سعی کنید مراحلی که برای گرفتن نوبت در سایت راهور طی می کنید را با دقت پشت سر بگذارید تا دچار مشکل نشوید .

تاریخ انتشار 01/آبان/1401