مقایسه پارس سال با پارس Tu5

به دلیل تنوع در تولید مدل‌ های مختلف پژو پارس افراد زیادی هنگام خرید پژو پارس تردید دارند . در ادامه این مقاله به مقایسه پارس یال با پارس tu5 می پردازیم .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه پارس سال با پارس Tu5

پژو پارس سال چه امکاناتی دارد ؟

پژو پارس خودرویی محصول ایران خودرو می باشد . این خودرو تغییر چهره یافته پژو ۴۰۵ است .

اين خودرو كه حاصل تلاش متخصصان مركز طراحي محصولات جديد ايران خودرو است ، از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود مي برد ، به گونه اي كه پس از گذشت چند سال از نخستين عرضه آن به بازار و وجود رقباي مدعي ، اين خودرو هنوز جزء محبوب ترين خودروهاي سواري لوكس در كشور به شمار مي رود .

پژو پارس سال به موتور 1.8 لیتری با قدرت 97 اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین ، به راحتی می­ تواند این خودرو را به سرعت­ های بالا رسانده و در هنگام سبقت ، شتاب­گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند .

تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی ، فرمان تقویت شده ، آینه­ های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک­ کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیش تر برای راننده و سرنشینان با استاندارد های کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد .

پژو tu5 چه مشخصاتی دارد ؟

این خودرو که به اندازه ELX مجهز و آراسته نیست ، تنها یک پارس بهبود یافته در زمینه‌ موتور و ترمز عقب است . موتوری پر قدرت‌ تر که ۱۶ سوپاپ دارد (همان موتور پژو 206 تیپ 5) با ترمزهای دیسکی در چرخ های عقب همانند چرخ های جلو است اما بر خلاف ELX دارای ABS و EBD نیست .

۱۶ سوپاپ از همان تقویت کننده خلأ یا vacuum booster سیلندر اصلی ، با توزیع کننده و خطوط هیدرولیک پارس معمولی استفاده می‌ کند .

تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ELX جایگزین شد . این خودرو به واسطه وزن کم تر نسبت به زانیتا و پژو ELX از شتاب بهتری برخوردار است و به دلیل سادگی قطعات استهلاک کم تری دارد .

طراحی کابین پژو پارس TU5 چگونه است ؟

ایران­ خودرو برای این مدل به دلیل کهنگی طراحی داخلی ، داشبورد جدیدی ارائه کرده که هر چند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است .

ولی به هرحال راحتی بیش تر صندلی­ ها ، فرمان پذیری برتر کلیدهای روی فرمان ، سیستم تهویه هوای اتوماتیک و طراحی مناسب غربیلک فرمان از جمله تغییراتی هستند که این برتری نسبی را نسبت به نسخه قبل برای این خودرو فراهم کرده است .

مقایسه پارس سال با پارس Tu5

پژو پارس سال در راستای تلاش ایران­ خودرو برای بالا نگه­ داشتن فروش این محصول به بازار وارد شده و تا به امروز توانسته عملکرد موفقی هم از خود نشان دهد .

به­ طور کلی ، اگر در بازار فعلی کشور به دنبال خرید یک سدان سایز متوسط با طراحی زیبا ، کابین جادار و راحت ، امکانات خوب نسبت به قیمت و پیشران ه­ای پر شتاب هستید ، حتما پژو پارس سال را به عنوان یکی از گزینه­ های اصلی خود در نظر بگیرید .

یکی از معایب پژو پارس در نظر مصرف‌ کننده ایرانی استفاده از پیشرانه مشابه با پژو 405 است . این موتور در عین تعمیر پذیری آسان و فراوانی قطعات و لوازم یدکی ، بر اساس فناوری دهه هشتاد میلادی ساخته ‌شده است و راندمان جالب توجهی ندارد . این معضل با سهمیه‌ بندی بنزین و افزایش مصرف سوخت در دوران دولت نهم و دهم شکل تازه‌ای یافت و مصرف سوخت بالا به عنوان مشکلی حاد برای پژو پارس مطرح شد .

در آخر باید گفت که پژو پارس  TU5 نیز هم چون سمند سورن ، رانا و دنا یک سدان ایرانیزه است که حاصل زحمات مهندسین ایرانی و پلتفرم تاریخ گذشته کمپانی پژو است . چنین خودروهایی با وجود تمام مزایای خود معایب متعددی نیز دارند و به نوعی خودروهای تحمیلی در رنج قیمتی خود محسوب می­ شوند که مصرف­ کننده ایرانی از میان معدود گزینه­ های موجود به نوعی مجبور به انتخاب آن­ ها خواهد بود .

تاریخ انتشار 03/آبان/1401