رونمایی از پیکاپ فوتون اتوماتیک

مدیرعامل ایران خودرو در زمان افتتاحیه از سالن جدید ایرن خودرو دیزل از خودرو پیکاپ فوتون اتوماتیک رونمایی کرد و این خودرو را بصورت کامل معرفی کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پیکاپ فوتون اتوماتیک

در مراسم رونمایی از پیکاپ فوتون اتوماتیک در سالن جدید ایران خودرو دیزل اعلام کرد که سهم ایران خودرو از تولید 9173 دستگاه پیکاپ در هشت ماهه ابتدایی سال 947 دستگاه بوده است، این آیین رونمایی مدیرعامل مدیران خودرو با تعدادی از معاونان و هیت مدیره انجاک شد، مهدی بالو گفت : شرکت ایران خودرو دیزل توانسته از سال 92 با همکاری شرکت فوتون توانسته اقدام به تولید پیکاپ فوتون بنزینی با استاندارد یورو چهار و پیکاپ دیزلی یورو چهار به علاوه دی پی اف را تولید کند و این خودرو را توانسته ایم در سال 97 به یورو 5 توسعه دهیم، این پیکاپ در سال 1400 با نمونه نیوفیس تولید و عرضه شده است و در سال 1401 پیکاپ نیوفیس با استاندارد یورو شش تولید و عرضه شد.

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که این خودرو جدید دارای تمامی استانداردهای 85 گانه است و همچنین این خودرو قوای محرکه جدید تولید و عرضه خواهد شد، این خودرو دارای گیربکس 8 سرعته با موتور 2330 مجهز به توروبو شارژ با توان 355 اسب بخار، گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر و گیربکس ZF هشت سرعته و به صورت چرخ محرک در حالت های ۴H، ۴L، ۲H  و اتو است.

در ادامه گفت که این در بخش سیستم پایداری و ترمز ارتقای پشم گیری داسته است،همچنین پیکاپ فوتون اتوماتیک دارای سیستم‌های کنترل سرعت در سر پایینی، کنترل الکترونیکی پایداری، نگه‌دارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش است.

آپشن پیکاپ فوتون اتوماتیک

  • داشبورد با طرح جدید
  • قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • رادار تشخیص نقاط کور
  • کی‌لس، دی‌لایت که منطبق با استانداردهای ۸۵ گانه
  •  مانیتور ۱۰.۳ اینچی
  • شش ایربگ شامل دو ایربگ در جلو
  • دو ایربگ در عقب و دو ایربگ بر روی ستون‌ها
  • کروز کنترل
  • رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته، یک سالن تولید برای محصولات جدید ساخته شد تا به فاز صنعتی‌سازی و توسعه این محصولات کمک کرده و این قابلیت را داشته باشد که علاوه بر امکان تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید برای محصولاتی نظیر کامیونت، کامیون و کشنده را هم داشته باشد.

وی افزود: مساحت این سالن جدید که سالن تولیدات ویژه و تزیینات ۲ نام دارد، دوهزار و ۸۸۰ متر مربع بوده و قرار است پیش تولید محصولات جدید و تولیدات ویژه در آن صورت گیرد و در صورت تولید محصولات فعلی در این سالن، قابلیت تولید دوهزار دستگاه کامیون، هزار و ۲۵۰ دستگاه کشنده، دوهزار و ۵۰۰ دستگاه پیکاپ و پنج هزار دستگاه کامیونت به صورت مجزا را خواهیم داشت.

بالو با اشاره به این‌که در دو سال گذشته ۱۲ محصول جدید در شرکت ایران خودرو دیزل تولید شده است، یادآور شد: ظرفیت ایران خودرو دیزل برای تولید تمامی محصولات ۱۱۷ دستگاه به صورت روزانه و در یک شیفت است که شامل تولید ۳۰ دستگاه کامیون، ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ، ۳۲ دستگاه کشنده، پنج دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه کامیونت می شود.

تاریخ انتشار 13/آذر/1401