استقبال بی سابقه در ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو 

حضور 3 میلیونی در ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو حاکی از آن است که اختلاف قیمت فروش فوق العاده و بازار آزاد خودرو بسیار چشم گیر می باشد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
استقبال بی سابقه در ثبت نام قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو 

استقبال بی سابقه در ثبت نام قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

با وجود اینکه از این فروش های فوق العاده 3 دوره گذشته است اما در هر دوره قرعه کشی حضور و ثبت نام مردم بیشتر و چشمگیر تر می شود ، در این دوره 3 خودرو پژو پارس سال ، 206 پانوراما و دنا پلاس شیشه ای دارای 3 میلیون متقاضی بوده است .

در نگاهی سطحی به بازار امروز خودرو متوجه می شود که پژو پارس سال با قیمت 270 میلیون تومان می تواند دارای حاشیه سود 130 میلیونی باشد که این امر باعث می شود در این دوره از ثبت نام خودرو حدود 2 میلیون نفر برای فقط 2250 خودرو ثبت نام کنند .

در این میان به این ترتیب پژو 207 پانوراما با قیمت بازار آزاد 407 میلیون تومانی و قیمت فروش فوق العاده 268 میلیونی می تواند سودی معادل با 130 میلیون داشته باشد اما به دلیل قیمت نسبتا بالا این خودرو تنها 625 هزار نفر خواستار 207 سقف شیشه ای در این دوره بوده اند .

دنا پلاس اوتوماتیک توربو شارژ با داشتن قیمت ثبت نامی 390 میلیون تومانی دارای حاشیه سود نسبتا کمتری از دیگر خودرو ها در این طرح فروش فوق العاده بوده است ، دنا پلاس توربو شارژ امروز در بازار خودرو با قیمت 435 میلیون تومان شروع به خرید و فروش شده است .

این صف طولانی ثبت نام اینترنتی برای خرید خودرو ها در فروش های فوق العاده خودرو سازی ها حاکی از این است که اکثر افراد توان خرید خودرو در بازار آزاد را ندارند یا به دنبال سود هنگفت از این نوع فروش ها هستند .

پیشنهاد خودرو سازان برای تثبیت قیمت ها آزاد سازی قیمت ها می باشد که در این صورت عرضه و تقاضا از متقاضیان کاذب خالی شوند .

تاریخ انتشار 23/خرداد/1400