معرفی از کیا اسپورتیج 2022

معرفی و رونمایی از کیا اسپورتیج 2022 به صورت رسمی توسط شرکت خودروسازی کیا ، طراحی متفاوت اسپوریتج باعث شده مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بعد از تعداد زیادی عکس جاسوسی و لو رفته از اسپورتیج 2022 حالا کیا اسپورتیج تصاویر رسمی را رونمایی کرده ، همچنین مشخصات فنی و ظاهری این مدل به صورت کامل اعلام شده است .

تفاوت در بدنه این مدل و مدل قبلی به راحتی قابل مشاهده است ، جلو پنچره مشبک برجسته با زمینه مشکی که نسبت به مدل سال های قبل بسیار متفاوت می باشد . در امتداد این جلو پنچره چراغ های روشنایی روز با طرح بومرنگی دیده می شود .

دو طراحی متفاوت که در توسان هم دیده شده است ، طراحی متفاوت در نوع چراغ های بومرنگی و جلو پنچره های مشبک می باشد .

طراحی عقب بر خلاف طراحی جلو از طراحی های مرسوم استفاده شده است ، اسپرتیج تمام قطعات محدبی مثل گلگیر و درب هارو حذف کرده است و بدنه حالت حبابی گرفته است ، در این مدل خطوط شکسته و جدیدی را اضافه کرده تا طراحی جدیدی را به نمایش بگذارد .

در کنار بدنه اسپورتیج 2022 خطی دیده می شود که از گلگیر عقب تا درب عقب کشیده شده است و ادامه آن بالاتر و تا انتها ستون D کشیده می شود تا ظاهر چابک تری داشته باشد .

متقاضیانی که به دنبال طراحی متفاوتی هستند باید نسخه تریم X-Line را سفارش درهند تا در این نسخه با طراحی متفاوت سپر و قطعات مشکی بیشتری روبرو شوند ، همچنین در طراحی داخلی این تریم از روکش های چرمی و چوبی در صندلی ها استفاده شده است .

مشخصات فنی اسپورتیج 2022

این مدل مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ بنزینی و توان اولید حداکثر 177 اسب بخار و حداکثر گشتاور 265 نیوتون متر را دارد . انتقال قدرت از این پیشرانه از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی با هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ ها انجام می شود .

پیشرانه دیزلی این مدل یک موتور دو لیتری است که دارای حداکثر توان 183 اسب بخاری و 417 گشتاور نیوتون متر می باشد همچنین انتقال سرعت از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک انجام می شود .

نکته مهم این است که دو نسخه با پیشرانه دیزلی و بنزینی در اسپورتیج 2022 وجود دارد و همچنین نسخه ای با پیشرانه پلاگین هیبردی نیز در نظر گرفته شده است .

اسپوریج 2022 با 5 حالت رانندگی ( اسمارت ، اسپرت ، راحت ، درایو ، اقتادی ) عرضه خواهد شد که در حالت اسمارت سیستم رانندگی هوشمند بهترین حالت رانندگی نسبت به جاده را به راننده پیشنهاد می دهد . همچنین سیستم تعلیق با کنترل کمک فنر ها با سیستم تمام چرخ محرک هماهنگ عمل کرده است تا بهترین عملکرد در تعلیق را داشته باشد .

مشخصات داخلی اسپورتیج 2022 :

طراحی متفاوت در دیچه های 3 بعدی و برجسته که الهام از چراغ های جلو بومرنگی گرفته است مهمترین تغییر در طراحی داخلی مدل 2022 می باشد ، همچنین تعویض حالت دنده ها به وسیله صفحه گرد و چرخان انجام می شود .

در قسمت پایینی تنظیم دنده درجه های گرم کن و سرد کن صندلی و تنظیم کننده حالت رانندگی قرار دارد ، نکته مهم صفحه نمایش یکپارچه ای است که دارای دو صفحه نمایش مربوط به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی و جلو آمپر دیجیتال می باشد .

فروش کیا اسپورتیج 2022 از اواخر امسال می باشد ، همچنین کیا در نطر دارد تا در زمان کوتاهی نسخه مخصوص اروپا را هم رونمایی و معرفی کند .

 

تاریخ انتشار 16/تیر/1400