مخالفت عضو دیگر تشخیص مصلحت با واردات

آیت الله شبستری در مصاحبه با خبرنگاری برنا اعلام کرد که برای جمهوری اسلامی ایران زننده است که افرادی ماشین خارجی سوار می شوند .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

عضو مجمع تخشیص مصلحت نظام در مصاحبه با خبرنگاران درباره موضوع صدور مجوز وارادات خودرو گفت : باید تولید ملی خودرو را افزایش دهند و از وارادات خودرو جلوگیری کنند ، ایران یک کشوری است که در آن باید از واردات خودرو جلوگیری کنند ، برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این در شان جمهوری اسلامی نیست.

در ادامه اعلام کرد که ماشین های خارجی گمرک و مسائلی این چنینی باعث افزایش قیمت و گران بودن قیمت های خارجی می شود ، برای حفظ حیثیت نظام و صرفه جویی از خروج ارز باید از واردات خودرو جلوگیری شود ، به قدر کافی خودرو داخلی تولید شده است و باید به تولید داخلی اهمیت داده شود .

آیت الله شبستری گفت : باید حتی الامکان از استفاده ماشین های خارجی ممانعت شود و باید تمامی تولیدات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرید ، و در ادامه اعلام کرد من با واردات خودرو موافق نیستم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : وزیر صمت باید خودروسازان را کنترل کند تا خودرو سازان بهانه ای نداشته باشند تا خودرو نا مرغوب و بی کیفیت عرضه کنند ، باید تولیدات داخل به صورت انبوه و با کیفیت مرغوب ارائه شود تا مردم بتوانند خودروهای داخلی استفاده کنند ، وی با اشاره به فرهنگ دوچرخه سواری در کشور چین اعلام کرد که این فرهنگ باید در ایران هم رایج شود .

تا الان دو عضو از این مجمع مخالفت سخت خود را با واردات خودرو اعلام کرده‌اند.

تاریخ انتشار 30/شهریور/1400