رونمایی از کیا سراتو جدید در مدل 2022

در ماه آوریل شرکت کیا یک بروز رسانی میان دوره اما کامل برای سراتو ارائه کرد و حالا این سدان کامپکت در نسخه آمریکایی با نام فورته بطور کامل فیس لیفت شده است، این خودرو یکی از رقبای اصلی هوندا سیویک است. این خودرو نام فورته برای مدل فیس لیفت به بازار عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

از تغییرات بیرونی و طراحی جدید این سدان می توان به تغییر ظاهر چراغ و مدل لوگو به روز شده آن اشاره کرد ، همچنین از جلو پنچره ای ببر مانند استفاده شده ، در مدل های استریم GT سپر های اسپرت تر با مه شکن های LED سه نقطه ای و مورب در طراحی این خودرو استفاده شده است .

از ویژگی های طراحی بیرونی می توان به لاستیک های 16 و 17 اینچی در تیپ های LXS و GT به همراه اسپویلر صندوق عقب اشاره کرد ، از نکته های مهم در این بروز رسانی توقف تولید نسخه EX است و اکنون این خودرو در 4 تیپ FE , LXS , GT-line و GT  عرضه خواهد شد .

 

در مدل 2022 اندازه نمایشگر های این خودرو افزایش داشته است به ترتیب نمایشگر های راننده از 3.5 اینچی به 4.2 اینچی افزایش داشته است و همچنین نمایشگر های سرگرمی و اطلاع رسانی از 8 به 10.25 اینچ افزایش داشته است ، یکپارچگی سیستم اندروید اتو و اپل کار پلی برای این خودرو در نظر گرفته شده است .

در این مدل یک ترمز پارک الکترونیکی با توقف خودکار و یک شارژ USB به صندلی عقب نیز اضافه شده است ، در تیپ های GT و GT-Line ریموت استارت نیز اضافه شده است .

در کل 15 آپشن ایمنی و کمک رانندگی قابل سفارش است که برخی مربوط به دوره های قبل از فیس لیفت بوده و برخی در بروزرسانی جدید اضافه شده است ، از ویژگی های قابل سفارش می توان به کروز کنترل تطبیقی با ناوبری و سیستم هشدار خروج از پارک اشاره کرد که برای خودرو در این رده بسیار مطلوب می باشد.

برای مدل سال 2022 دو مدل موتور در نظر گرفته شده است که در مدل های معمولی دارای یک پیشرانه 2/0 لیتری تنفس طبیعی با توان 147 اسب بخار قدرت و در مدل GT یک موتور توریو شارژ با ظرفیت توان 201 اسب بخار در نظر گرفته شده است که به وسیله گیربکس 7 سرعته و با کمک دو کلاچ به چرخ ها وارد می شود.

لازم به ذکر است که در کشور کره جنوبی مدل هاچ بک خودرو برای کیا K3 طراحی شده است اما تا کنون اطلاعاتی درباره عرضه این خودرو در مدل های مشابه برای آمریکا در دسترس نمی باشد.

تاریخ انتشار 21/مهر/1400