ارسال پیامک به دارندگان خودرو لوکس

طی تصویب قانون پرداخت مالیات خودرو های لوکس ، برای 106 هزار دارنده خودرو لوکس پیامک پرداخت مالیات ارسال شده است

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال پیامک به دارندگان خودرو لوکس

بر اساس قانون تایید شده از سوی سازمان بودجه کل کشور تمامی دارندگان خودرو بالای یک میلیارد تومان باید مالیات بپردازند ، دارندگان خودرو لوکس باید تا پایان بهمن ماه فرصت پرداخت مالیات را دارند ، تاکنون برای 106 نفر دارنده خودرو لوکس پیامک مالیات ارسال شده است .

بر این اساس تمامی افراد حقیقی یا حقوقی با حتی خانوار ها  ( فقط خودرو هایی که به نام افراد تجت تکلف شما هستند ) که دارای خودرو با بالاتر از ارزش یک میلیارد تومان هست باید مالیات خودرو لوکس را پرداخت کنند .

نرخ تعیین شده مالیات سالانه خودرو لوکس :

1- تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

2- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد

3- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد

4- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

رئیس سازمان امور مالیات اعلام کرد تاکنون 550 هزار خودرو لوکس شناسی شده است که این خودرو ها 5600 میلیارد تومان تومان بایدمالیات بپردازند .

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تمامی دارندگان خودرو بالای یک میلیارد تومان باید تا پایان بهمن ماه اقدام به پرداخت مالیات کنند و یا درصورت اعتراض تا پایان بهمن ماه سال جاری به مالیات تعیین شده اعتراض کنند .

از سوی دیگر، براساس اعلام مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی ملاک ارزش‌گذاری خودرو بر اساس جدولی است که برای محاسبه نقل و انتقال خودرو، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض شهرداری است که هر سال از صاحبان خودرو گرفته و در دی ماه ابلاغ می‌شود.

در ادامه وی افزود : برای محاسبه مالیات خودرو های داخلی ملاک قیمت های تعیین شده از سوی کارخانه است و همچنین برای خودرو های وارداتی ملاک ارزش گذاری گمرک بر اساس ارز 4200 تومانی می باشد .

رستم پور درباره تعیین ارزش خودرو و مالیات هر فرد اعلام کرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند با وارد شدن به سایت https://www.intamedia.ir و وارد کردن شماره همراه و کد ملی وارد سامانه شود و خودرو و ارزش خودرو از طریقه سامانه به شخص اعلام می شود

وی همچنین اعلام کرد:‌ دارندگان خودرو می‌توانند از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی، مالیات تعلق گرفته به خودروی خود را نقدی پرداخت کند و فرض بر این است که کسانی که دارنده این خودروها هستند، امکان پرداخت نقدی مالیات هم برای آنها وجود دارد.

تاریخ انتشار 03/بهمن/1400