رونمایی دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه تهران

دیگنیتی پرستیژ جدیدترین تیپ از دیگنیتی بهمن موتور است که به شهر آفتاب آمده است. در این خبر به معرفی این خودرو می پردازیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نمایشگاه خودروی تهران امروز، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، از ساعت ۱۱ صبح آغاز به کار کرد تا در روز اول، خبرنگاران بتوانند بازدیدی اختصاصی از غرفه های شهر آفتاب داشته باشند. در بین غرفه های نمایشگاه امسال، گروه بهمن یکی از خودروسازانی است که با دست پر به نمایشگاه آمده و علاوه بر ارائه خودروهای کار و تجاری، خودروهایی دیگر نظیر فیدلیتی پرایم، دیگنیتی پرایم، ون اینرودز، دیگنیتی پرستیژ و رسپکت پرایم را به نمایشگاه خودروی تهران آورده است تا نشان دهد برنامه های خود را برای تولید و عرضه تیپ های مختلف خودرو بسیار جدی پیش می برد. در ادامه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور را بررسی می کنیم.

امروز در تاریخ 1401/2/28 نمایشگاه شهر آفتال و خبرنگاران آغاز به کار کردند .
امسال گروه گروه بهمن یکی از خودروسازانی است که علاوه بر ارائه خودروهای کار و تجاری، خودروهایی دیگر نظیر فیدلیتی پرایم، دیگنیتی پرایم، ون اینرودز، دیگنیتی پرستیژ و رسپکت پرایم را به نمایشگاه خودروی تهران آورده است یا به عبارتی با دست پر به نمایشگاه آمده تا نشان دهد برنامه های خود را برای تولید و عرضه تیپ های مختلف خودرو بسیار جدی پیش می برد. در ادامه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور را بررسی می کنیم.

طراحی خودرو دیگنیتی پرستیژ

شاید در نگاه اول طراحی دیگنیتی پرستیژ در نگاه اول همان طراحی‌ای باشد که در تریم پرایم این خودرو باشد اما با دقت در جزییات متوجه برخی تغییرات جزئی در طراحی می شویم.
برای مثال، طراحی سپرها در نسخه پرستیژ متفاوت است و طرح ورودی هوا در این نسخه طراحی جدیدی دارد و مه شکن ها هم در این نسخه از روی سپر حذف شده اند. در نمای عقب هم طراحی سپر تغییر داشته و دیفیوزر با طراحی متفاوت و رنگ مشکی در نسخه پرستیژ دیده می شود. نکته دیگر در طراحی مربوط به عبارت پرستیژ (PRESTIGE) در گوشه درِ صندوق می شود و رینگ های ۲۰ اینچی جای رینگ های ۱۸ اینچی را گرفته است تا این تغییرات ذکرشده باعث شود نسخه پرستیژ دیگنیتی از پرایم متمایز شود.

بازاری داغ و قیمتی بالا را برای این خودرو به علت عرضه محدود و تقاضای بالا برای این خودرو بود و پیش بینی می شود همین روند برای دیگنیتی پرستیژ هم تکرار شود.
با این تفاوت که قیمت بالاتری را شاهد خواهیم بود زیرا این خودرو با پیشرانه ای حجیم تر و قوی تر طرف می باشد و دیگر خبری از گیربکس CVT هم نیست.

کابین دیگنیتی پرستیژ

البته درون کابین دیگنیتی پرستیژ تفاوت آنچنانی نمی بینیم ولی خب البته همه چیز یکسان نیست و جلوآمپر تغییر کرده است و در نسخه پرستیژ جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم.

علاوه بر طراحی کابین، امکانات هم تغییر نکرده و امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد لاستیک (TPMS)، سیستم کنترل کشش، سانروف، حالت های مختلف رانندگی، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی، سنسور عقب، صندلی ۱۰ حالته برقی راننده، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و سیستم تهویه اتوماتیک را در دیگنیتی پرستیژ می بینیم.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ GDI است که توان تولید نهایت قدرت ۲۲۸ اسب بخار (در دور ۵,۵۰۰ rpm) و نهایت گشتاور۳۵۵ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو انجام می شود و با این ارقام این خودرو تبدیل به قوی ترین مونتاژی بازار ایران می شود.

عرضه این خودرو در تابستان سال جاری انجام شود و براساس اطلاعات موجود بهمن موتور قرار است قیمتی کم تر از ۱ میلیارد را برای این کراس اوور قدرتمند در نظر بگیرد. اگر قیمت گذاری به این سبک را برای این خودرو داشته باشیم قطعاً فرشو بالایی را برای دیگنیتی پرستیژ خواهیم داشت و اگر عرضه به سبک نسخه پرایم باشد، اختلاف بالایی را در قیمت بازار نسبت به کارخانه خواهیم داشت.

تاریخ انتشار 28/اردیبهشت/1401