خودرو هیبردی ایران خودرو و سایپا

مدیر عامل سایپا از یک اتحاد استراتژیک با ایران خودرو برای تولید خودرویی با موتور هیبردی خبر داد ، روز چهارشنبه تیموری مدیر عامل سایپا در نشست خبری اعلام کرد که دو شرکت سایپا و ایران خودرو برای تولید نیرو محرکه هیبردی و بهینه سازی قیمت قصد اتحاد استراتژیک را دارند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا اعلام کرد که با امضا توافق نامه ما بین دو گروه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو قرار است تا خودرو هایی با نیرو محرکه ای هیبریدی تولید و به بازار عرضه شود ، این مشارکت ایران خودرو و سایپا برای افزایش قوای محرکه خودرو ها و بهینه شدن قیمت تمام شدن خودرو می باشد.
محمدعلی تیموری چهارشنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۱ در آئین امضای توافق نامه استراتژیک گروه صنعتی خودروسازی سایپا و ایران خودرو که در شرکت خودروسازی بن رو ساوه وابسته به ساپیا صورت گرفت، با اشاره به گذشت ۱۷ سال از عمر اتحاد استراتژیک خودروسازان دنیا، افزود: افزایش بهره‌وری، بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودروی تولیدی، هدف اصلی اتحاد استراتژیک خودروسازان در دنیاست.

وی در ادامه افزود که این مشارکت استراتژیک به معنی ادغام نیست و فقط برای افزایش کیفیت نیرو محرکه این مشارکت استراتژیک آتفاق افتاده است ، از آن رو که هزینه تحقیقات برای افزایش و بهبود کیفیت نیرو محرکه خودرو بالا بوده دو شرکت قصد دارند تا یک مشارکت استراتژیک را داشته باشند ، وی تاکید کرد که سال های گذشته دو شرکت خودرو سازی پیشرفت های مشهودی در زمینه نیرو محرکه داشته اند.

تییموری در ادامه افزود : این مشارکت برای تولید مشترک سایپا و ایران خودرو با موتور هیبردی برای افزایش قدرت نیرو محرکه و بهینه شدن قیمت می باشد و این نیرو محرکه هیبردی بر روی خودرو مشترک ایران خودرو وسایپا نصب و به بازار عرضه می شود

وی در ادامه ارائه خدمات پس از فروش و امداد خودرو را از دیگر نقاط این اتحاد استراتژیک دانست و افزود: ۸۰ درصد نقاط تحت پوشش خدمات پس از فروش و امداد خودرو بین دو شرکت خودروساز مشترک است و با اتحاد استراتژیک می توان ۲۰ درصد مابقی را با تعامل پوشش داد تا خدمات دهی به مردم و مشتریان تسهیل پیدا کند.

مدیرعامل سایپا در ادامه گفا یکی از شاخصه های اصلی این مشارکت استراتژیک تحقیق در زمینه نیرو محرکه ، طراحی خوردو می باشد که به دلیل داشتن هزینه بالا این تحقیقات در یک آزامایشگاه مشترک دو خودرو سازی انجام می شود تا موجب بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت شود

وی ساخت خطوط تولید را از دیگر شاخص‌ها بیان کرد و افزود: تجمیع ساخت خطوط تولید در بین شرکت‌های خودروساز دنیا موجب افزایش بهره‌وری شده است. آزمایشگاه‌ها در دنیا به صورت مرکزی اداره می‌شوند و حتی خودروسازانی که در تیراژ ۱۰ میلیون خودرو تولید می کنند آزمایشگاه مرکزی دارند تا خدمات لازم را دریافت کنند، اما در ایران هر خودروسازی با سرمایه گذاری جداگانه به دنبال ساخت آزمایشگاه اختصاصی است.

تیموری افزود: امروزه بین هشت الی ۱۰ درصد قیمت تمام شده خودرو در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل صرف می شود که بهینه سازی آن می تواند ارزش افزوده بالایی را برای مشتری ایجاد کند و اتحاد استراتژیک در این حوزه‌ها می‌تواند منشاء برکات زیادی برای خودروسازان و مشتریان باشد.

وی بیان کرد: تمامی خودروسازانی که اتحاد استراتژیک بین آنها اتفاق افتاده یک محصول اقتصادی مشارکتی تولید کرده و سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده و آنرا با برندهای خود وارد بازار می‌کنند. در طول ۱۷ سالی که خودروسازان در دنیا به این سمت رفتند، این مهم را محقق کردند و از دستاوردهای آن بهره‌مند شدند.

او گفت: در طول چهارماهی که اتحاد استراتژیک توسط مدیریت جدید دو خودروساز بزرگ ایران ایجاد شده جلسات مستمری در این حوزه تشکیل و آخرین اقدام صورت گرفته برگزاری جلسات مشترک در حوزه زنجیره تامین قطعه سازی بوده است.

مدیر عامل سایپا افزود: اصلاح فرآیند ساختارها در دوره جدید مدیریتی وزارت صمت در حوزه خودروسازی موجب وقوع اتفاقات خوبی شده است و سیاستگذاری در صنعت خودرو با درایت معاونت حمل و نقل وزارتخانه صورت می گیرد که منشاء تحولات بزرگ در حوزه خودروسازی کشور است.