اسامی منتخبین فروش یکپارچه فردا مشخص می شود

در حال حاضر قزعه کشی طرح فروش یکپارچه خودرو در حال انجام می باشد ، پس از پایان این قرعه کشی و تایید نهایی فردا اسامی منتخبین اعلام می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر قرعه کشی طرح فروش یکپارچه خودرو در حال انجام می باشد و پس از تایید نهایی فردا در سایت رسمی فروش یکپارچه خودرو مندرج خواهد شد ، در این دوره فروش یکپارچه 4 میلیون متقاضی ثبت نام کردند .

طبق گفته معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، باتوجه به اینکه وزارت صمت به‌هیچ عنوان دخالتی در کار نخواهد داشت و تنها نقش نظارت را برعهده دارد، هر خودروساز ارائه‌دهنده محصولات در سامانه، اطلاعات متقاضیان محصولات خود را جمع‌آوری می‌کند، صحت‌سنجی انجام می‌شود و در نهایت قرعه‌کشی توسط خود خودروساز انجام می‌شود. در حقیقت خودروسازان همه فرآیند فروش تا قرعه‌کشی، دریافت وجه و عرضه را خود انجام خواهند داد. بخش نظارت از بخش اجرایی کاملا جدا شده و در نهایت دولت تنها نظاره‌گر خواهد بود که کارها به درستی انجام شود.

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شد و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چندبرابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظف‌اند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

تاریخ انتشار 09/خرداد/1401