M44 محصول مشترک سایپا و سیتروئن

خودرو M44 محصول مشترک شرکت خودرو سازی سایپا و سیتروئن است که به تازگی رونمایی شده است، تولید خودرو به زودی توسط شرکت ایران خودرو در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
M44 محصول مشترک سایپا و سیتروئن

در سال ۱۳۹۵ همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز جدید خود شد و ۵۰ درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت ۵۰درصد سایپا و ۵۰ درصد سیتروئن شکل گرفت و پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد تولید خودرو C3 و پروژه M4T4 در شرکت سایپاسیتروئن آغاز شود.

این پلتفرم در گروه استلانتیس که شرکت‌های بزرگی چون پژو، سیتروئن، کرایسلر، فیات، اپل و … در آن مشارکت داشتند شکل گرفته است و در پروژه M4T4 قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت‌های سیتروئن و برای اولین بار در ایران تولید شود که به همین منظور قالب‌های بدنه ساخته و آماده تولید شد.

با بررسی‌های انجام شده حدود ۶۷ درصد قطعات این محصول با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

برای این خودرو موتور EC5 در نظر گرفته شده است که خط تولید این موتور نیز در کارخانه نصب و تجهیز شده است و محصول M44 قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی تولید این خودرو با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.

تاریخ انتشار 04/شهریور/1401