بودجه یک میلیارد یورویی برای واردات خودرو

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه از برنامه های دولت و اختصاص یک میلیارد یورو برای وارد خودرو صحبت کرد و با خبرنگاران مصاحبه کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای پیشرفت اقتصادی کشور برنامه‌های مدونی تدوین شده است گفت: نیل به اهداف برنامه پنج ساله هفتم توسعه و دستیابی به نرخ رشد ۸ درصدی نیازمند جهش بزرگ در سرمایه گذاری و مشارکت بخش خارجی است. محمد جعفری با اشاره به نقش تصمیم سازی سازمان برنامه و بودجه برای دولت اظهار کرد: در ماه‌های اخیر اتفاق خوبی در حوزه اقتصاد کلان افتاده و  منابع دولت نسبت به گذشته علاوه بر افزایش‏،  قابل دسترس تر شده است.

وی افزود: با وجود افزایش حدود دو برابری قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی، سازمان برنامه بودجه طرحی را دنبال کرده که باعث شده تورم چندین برابری بر مردم تحمیل نشود.

اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو

وی با بیان اینکه در نظر است تولید خودرو در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته باشد، افزود: از مهرماه قیمت خودرو با واردات آن و همزمان با افزایش عرضه، کاهش بیشتری پیدا می کند.

جعفری درباره واردات خودرو نیز گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران، سازمان برنامه و بودجه با همکاری معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دستورالعمل اجرایی واردات خودرو را نهایی کرده که با ابلاغ دولت در گام نخست حدود یک میلیارد یورو به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با کاهش تورم و افزایش بازپرداخت بدهی بدهکاران بانکی نیز صحبت کرد و پیش بینی کرده با برنامه های پیش رو می توان کاهش قیمت اقلام اساسی را پیش بینی کرد/

تاریخ انتشار 07/شهریور/1401