خودرو TF21 جایگزین 206 ایران خودرو

ایران خودرو، خودرو جایگزین 206 با نام TF 21 را رونمایی کرد این خودرو با طراحی تمام داخلی و پیشرانه 112 اسب بخار تولید و عرضه خواهد شد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خودرو TF21

ایران خودرو با رونمایی خودرو  صد در صد ایرانی با نام TF21 امیدوار است که جایگزین خوبی برای 206 انتخاب کرده باشد ، این خودرو در رده قیمتی 206 می باشد ، همچنین خودرو TF21 با پیشرانه 112 اسب بخاری و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است.

ایران خودرو با توجه به این موضوع که 206 در بازار خودرو جایگاه ویژه ای دارد تصمیم گرفته تا یک خودرو تمام ایرانی را با رعایت تمامی اصول های خودرو مدرن و کراس لوک بر پایه پلتفرم P200 را جایگزین کند و قرار است در زمان عرضه این محصول، سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس بر پایه پلتفرم P200 به بازار عرضه شود

امکانات ایمنی و رفاهی خودروی TF21 شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است. از تجهیزات مدل لوکس خودروی TF21 می‌توان به رینگ آلومینیومی 15 اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلید‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو TF21 به پیشرانه آشنای TU5 پلاس مجهز بوده که یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجم دقیق 1587 سی سی است.از جمله مزایای پیشرانه TU5P می‌توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.

در پروژه TF21، طراحی استایل ظاهری خودرو بر عهده واحد طراحی صنعتی معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو بوده است. ضمن این‌که طراحی همه قطعات تزیینی خارجی و داخلی نیز با استفاده از توان مرکز تحقیقات، ظرفیت تامین کنندگان سطح یک شرکت ساپکو و مشاوران خارجی در دست انجام است.

تاریخ انتشار 28/مهر/1401