احتمال واردات کیا سراتو 2022 توسط سایپا

یکی از خودرو های احتمالی برای واردات خودرو کیا سراتو 2022 است که توسط شرکت سایپا قرار است این واردات انجام شود

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
احتمال واردات کیا سراتو 2022 توسط شرکت سایپا

احتمالا پایان انتظار تمامی افرادی که لحظه شماری میکردند برای واردات خودرو یک الی دو ماه دیگر با ورود اولین خودرو خارجی به گمرک به پایان خواهد رسید، خبر ها حاکی از آن است که در این واردات خودرو شرکت خودرو سازی سایپا قصد واردات خودرو کیا سراتو 2022 را دارد و این موضوع را

کیا سراتو ۲۰۲۲ احتمالا توسط سایپا وارد کشور می‌شود

پس از سال‌ها محدودیت و ماه‌ها کشمکش بر سر آزادسازی واردات خودرو و از سر گذراندن استرس و اضطراب ورود خودروی خارجی به کشور، بالاخره تلاش‌های شبانه‌روزی عده‌ای جواب داده و به احتمال زیاد از روزهای آغازین آذر ماه واردات رسما آغاز شود.

با توجه به روند نام نویسی و اخبار واردات خودرو احتمالا پایان کشمش های واردات خودرو خواهد بود و این تلاش برخی از افراد و شرکت های برای پایان دادن به التهاب بازار خودرو و روند نزولی کیفیت خودرو های داخلی ثمر بخش بوده است و آذر ماه بصورت رسمی اولین خودرو وارد ایران خواهد شد ،با توجه به اصلاحات آیین نامه واردات خودرو شرکت های زیادی برای واردات خودرو به وزارات صمت اعلام آمدگی کردند، یکی از برترین شرکت ها، خودرو سازی سایپا بوده است که قصد واردات خودرو خارجی را دارد.

این گروه صنعتی که در زمره شرکت‌های دولتی مشغول فعالیت است درخواست واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ را تقدیم وزارت صمت کرده و باید دید آیا این وزارتخانه مجوز لازم برای ورود این محصول را صادر خواهد کرد یا خیر! در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت کیا سراتو 2022 چقدر است؟

این خودرو در کشور های عربی نظیر عربستان، قطر، امارات با قیمت حدودی 60 تا 78 هزار درهم به فروش می رسد، این احتمال وجود دارد که این خودرو با توجه به محدودیت های آیین نامه واردات خودرو مبنی بر سقف 20 هزار یورو در نسخه فول آپشن در ایران عرضه نشود ، نسخه میانی و پایه این خودرو با قیمت 528 میلیون تا 660 میلیون تومان خواهد بود، و با احتساب مالیات و عوارض گمرک با قیمت 1 میلیارد 200 میلیون در بازار ایران عرضه شود .

مشخصات کلی کیا سراتو ۲۰۲۲

شرکت کره‌ای کیا خودروی سدان سراتو را با اسامی و عناوین مختلفی راهی بازارهای جهانی کرده است. برای مثال نام این سدان جذاب در بازار آمریکا فورته و در بازار کره جنوبی K۳ است. همچنین در بازار چین سراتو را فورته K۳ یا شوما صدا می‌زنند و در کشورهایی نظیر استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین با همان نام سراتو شناخته می‌شود.

کیا سراتو در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ بک تولید و عرضه می‌شود و بازار ما با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط نارنجی‌پوشان سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا بار سفر را از کشورمان بست.

زمانی که سایپا مونتاژ کیا نسل دوم را بر عهده گرفته بود، نسل سوم آن به صورت وارداتی وارد بازار شد و همه این‌ها باعث شد ایرانی‌ها با کیا سراتو به طور کامل آشنا شوند.

مشخصات فنی کیا سراتو 2022؟

این خودرو اولین بار در کشور های حوزه خلیج فارس عرضه شده است، ین خودرو مجهز به پیشرانه‌هایی است که در نسل‌های قبلی وجود داشته و از این نظر بهبودی حاصل نشده است. به احتمال زیاد در صورت واردات این خودرو، پیشرانه این سدان جذاب تغییر خاصی نکند

کیا سراتو 2022

زیر کاپوت تیپ پایه و میانی سراتو ۲۰۲۲ پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خوابیده که می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. علاوه بر این تیپ فول آپشن این محصول کره‌ای مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

با نگاهی به نسل‌های گذشته کیا سراتو در بازار ایران متوجه خواهیم شد که از نظر مشخصات فنی ارتقای خاصی صورت نگرفته و ساختار فنی همانی است که پیش‌تر دیده‌ایم. خوشبختانه عدم تغییر جزئیات فنی سراتو باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری برای خرید آن داشته باشند، چرا که آنها مطمئن هستند پیشرانه و گیربکس آن حساب کار خود را یک مرتبه پس داده و کیفیت خوبی داشته است.

امکانات نسخه فول تنها منحصر به پیشرانه ۲ لیتری نیست، بلکه می‌توان به امکاناتی نظیر پدال شیفتر، حسگر نور، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه دو کاناله اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل و ایربگ ۱۰ نقطه‌ای اشاره کرد.

تاریخ انتشار 08/آبان/1401