اولین سری خودرو های وارداتی هفته آینده به ایران خواهد رسید

وزیر صمت اعلام کرد که احتمالا هفته آینده اولین سری خودرو های وارداتی به ایران خواهد رسید، در طی جلسه امروز هماهنگی های مورد نیاز بین بخش خصوصی و دولتی انجام شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اولین سری خودرو های وارداتی هفته آینده به ایران خواهد رسید

 

سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری وزارت صمت و بانک مرکزی، درباره واردات خودرو اظهار کرد: واردات خودرو با خودرو های اقتصادی است، وی اضافه کرد که اولین سری خودروهای وارداتی هفته آینده به ایران خواهد رسید، ثبت سفارش این خودرو های هفته گذشته بوده است، در ادامه اعلام کرد هماهنگی های مورد نیاز بین بخش خصوصبی و دولتی برای واردات خودرو انجام شد.

وزیر صمت توضیح داد: واردات خودرو در دولت یازدهم متوقف شد و با ثبت اولین سفارش واردات خودرو این طرح مجددا آغاز شد، در چهار سال گذشته است واردات خودرو متوقف و ممنوع شده بود و اقدام وزارت صمت نه‌تنها در راستای رفع ممنوعیت چهار ساله است، بلکه ضوابط و شرایط جدیدی لحاظ شده که قبلاً نبود مانند انتقال فناوری که پیش از این وجود نداشت.

وی تاکید کرد: اولویت ما در واردات خودرو خودروهای اقتصادی هستند، اما در مرحله نخست مهم برای ما زمان واردات خودرو است تا فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین ببریم.

تاریخ انتشار 21/آذر/1401