تغییر یکی از شرایط قرعه‌کشی

فقط یک شرط از شرایط و محدودیت های فروش فوق‌العاده و پیش فروش شرکت های خودرو سازی تغییر کرده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

وزیر صمت پیش از این ، خبر رفع برخی از محدودیت‌های برای شرکت در فروش خودرو سازان را داده بود ولی فقط از آن زمان یک مورد تغییر داشته و آن هم افزایش فرصت واریز وجه منتخبین در قرعه کشی ها بوده است .

یکی از شرایطی که مردم انتظار به حذف آن را داشتند در رهن ماندن یک ساله سند خودرو است که آنچه مشخص است کمیته خودرو شرط الزام در رهن ماندن سند خودرو را حذف کرده اما خودرو سازان همچنان در فروش های فوق العاده که گذاشتند این محدودیت در شرایطش آن ها به چشم میخورد .

یکی از بند هایی که در این شرایط آماده :«بر اساس شرایط مندرج در جدول فروش، مبلغ ۵۰۰هزار ریال از ثمن معامله توسط مشتری، تا مدت یک‌سال پرداخت نخواهد شد و به ازای مبلغ دین و تعهد مشتری بابت عدم انتقال خودرو به غیر، خودرو به همان مدت در رهن شرکت قرار خواهد گرفت. شرط مدت در این بند، صرفا در اختیار خودروساز بوده و مشتری نمی‌تواند قبل از موعد مذکور آن را پرداخت کند. پس از گذشت مدت یک سال از صدور فاکتور، مشتری باید نسبت به فک رهن خودرو و پرداخت هزینه‌های متعلقه، مطابق با ضوابط شرکت اقدام کند و پس از آن سند چاپ می‌شود و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.»

در روز گذشته خبرگزاری ایسنا نیز اعلام کرد که در خودرو سازان در طرح های فروش فوق العاده یا پیش فروش ها شرط واریز وجه تا مهلت ۵ روزه را به ۳ روز کاهش داده اند .

تمامی شروط دوره های قبل اعم از اختصاص فقط یک خودرو با هر مد ملی ، عدم داشتن پلاک فعال ، داشتن شماره حساب و شماره همراه به نام شخص ثبت نام کننده و شرط حداقل ۴۸ فاصله از خرید یا تحویل خودرو از سایپا یا ایران خودرو پا برجا است .

با این حال در فروش های فوق العاده ایران خودرو در شش ماهه دوم سال خبری از خودرو های پر تیراژ مثل سمند نیست و فقط از خودرو های پر تیراژ می توانیم به پارس سال اشاره کنیم که در لیست فروش های فوق‌العاده جایگاهی ثابت دارد .

آنچه تز این شرایط مشخص است قیمت غیر واقعی این خودرو ها باعث کاهش چشم گیر تولید و عرضه خودرو سازان در طرح های فروش فوق العاده شده است ، و از ابتدای شش ماه دوم سال خودرو سازان ترجیح به تولید و عرضه خودرو با قیمت واقعی را دارند تا با ضرر و زیان کمتری روبرو شوند .

تاریخ انتشار 22/مهر/1400