افزایش قیمت شدید خودرو داخلی

دبیر انجمن خودروسازان از تعلل شورای رقابت بسیار ناراحت است و متذکر شد که با بخاطر این تعلل شرکت های ایران خودرو و سایپا بسیار متضرر شده اند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
افزایش قیمت شدید خودرو داخلی

آیا افزایش قیمت شدید خودرو داخلی را در پیش رو داریم؟

احمد نعمت‌ دبیر انجمن خودروسازان گفت :  معاون اول رئیس جمهور بخاطر دخالت در قیمت گذاری خودرو مدیون 40 میلیون سهام دار شرکت ایران خودرو و سایپا است و همچنین تعلل شورای رقابت برای افزایش قیمت شدید قیمت خودرو داخلی (35 الی 38 درصد) باعث متضرر شدن شرکت ها شده است.

وی در ادامه افزود : شرکت های داخلی صورت مالی 1401 خود در اواخر تیر ماه سال جاری دوباره بررسی و به شورای رقابت تحویل داده اند و بر اسا محاسبات جدید باید قیمت خودرو 35 الی 38 درصد افرایش قیمت داشته باشد، اما بیش از یک هفته گذشته است که شورای رقابت پس از دریافت این اطلاعات از سازمان حمایت است که تعلل می کند.

احمد نعمت‌ گفت : در اردیبهشت ماه نیز معاون رئیس جمهور مانع افزایش قیمت 10 الی 49 درصدی قیمت خودرو شده بود که سازمان حمایت آن را اعلام کرده بود، این دخالت باعث متضرر شدن 9 هزار میلیاردی تومانی ایران خودرو  در 3 ماه نخصت سال شد.

نعمت‌بخش ادامه داد: متاسفانه معاون اول رئیس‌جمهور با این اقدام مدیون ۴۰ میلیون سهامدار ایران‌ خودرو و سایپا شد و باید در روز حساب پاسخگوی ظلم و زیان تحمیلی به سهامداران این شرکت‌ها باش

تاریخ انتشار 20/شهریور/1402