تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس

شرکت ایران خوردو با توجه به افزایش تحریم ها و محدودیت های واردات خودرو یک خودرو با نام هایما S7 را به خط تولید و مونتاژ خود افزود که با پیشرفت دانش مهندسان این خودرو را در دو مدل هایما S7 معمولی و پلاس به بازار خودرو ایران عرضه کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس

ایران خودرو پس از شروع ممنوعیت های واردات خودرو تصمیم بر راه اندازی خط مونتاژ خودروهای چینی گرفت، این شرکت در ابتدا شاسی بلند هایما S7 را رونمایی و عرضه کرد، در مدت کوتاهی پس عرضه این خودرو توانست به فروش بالایی برسد و سهم خوبی از بازار خودرو بدست آورد.

با افزایش تحریم ها، ایران خودرو هم مجبور شد که تولید هایما S7 را به دلیل نبود قطعات متوقف کند، پس از گذشت مدتی دوباره ایران خودرو توانست قطعات این شاسی بلند را وارد کند و خط تولید را بار دیگر راه اندازی کند، اما این دفعه ایران خودرو نمونه فیس لیفت شده این خودرو را با نام هایما S7 پلاس رونمایی کرد.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش ظاهری

ایران خودرو در نمونه فیس لیفت شده تغییرات زیادی را اعمال نکرده است و برای این خودرو فقط به تغییر مدل رینگ و آینه های جانبی بسنده کرده است ، تغییر ظاهر در مدل رینگ هایما S7 پلاس باعث شده تا ظاهر بروز تر منطبق تری داشته باشد.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش ظاهری

این تغییر بسیار کم در بخش ظاهری باعث تعجب است که چرا ایران خودرو با تغییرات بسیار کوچک قصد دارد تا این خودرو را با نام پلاس یا نمونه فیس لیفت به بازار عرضه کند.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش ایمنی

مهم ترین تغییر در بخش ایمنی برای هایما S7 پلاس اضافه شدن 2 ایربگ به این مدل خودرو است، ایران خودرو در نخستین سری تولید این خودرو از 4 ایربگ استفاده کرده بود که پس از مدتی 2 ایربگ سرنشینان جلو را برداشته و در نسخه پلاس دوباره این خودرو را 4 ایبرگه برای سرنشینان جلو تولید و عرضه کرده است.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش ایمنی

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در طراحی داخلی

در بخش طراحی داخلی تغییرات بسیاری به وجود آمده است که می توان از مهمترین تغییرات به حذف غربیلک سیستم تهویه مطبوع نسبت به نسخه پایه است که به سیستم رفاهی دیجیتال در نمایشگر نسخه هایما S7  پلاس تغییر کرده است.

از دیگر تغییرات می توان به افزایش سایز نمایشگر از 7 اینچ به 8 اینچ اشاره کرد، همچنین در نسخه هایما S7  پلاس جای سی دی در سیستم صوتی حذف شده است، اضافه شدن چراغ روشنایی در داشبورد، اضافه شدن نشانگر سرویس دوره ای و آینه هوشمند که به صورت خودکار باز و بسته می شود از دیگر تغییرات این سری است.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در طراحی داخلی

یکی از بخش هایی که باعث اسپرت تر شدن و بروز تر شدن نسخه هایما S7 پلاس می باشد، حذف چرم دو رنگ صندلی ها می باشد، در تریم جدید این خودرو از چرم و پارچه یک دست مشکی با دوخت قرمز استفاده شده است، با وجود ظاهری اسپرت تر نسبت به نسخه پایه اما کیفیت بسیار کمتری دارد.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش فنی

ایران خودرو در کاتالوگی که از ابن دو خودرو منتشر کرده است، نمی توان هیچ تفاوتی را مشاهده کرد، این دو خودرو مشخصات فنی کاملا مشابه یکدیگر دارند، اما شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که پیشرانه هایما S7  پلاس ارتقا یافته و بهبود داشته است.

تفاوت هایما S7 و هایما S7 پلاس در بخش فنی

به گفته ایران خودرو مصرف سوخت نسخه پلاس 1 لیتر نسبت به نسخه پایه کاهش داشته است و از 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی کاهش یافته است.

هایما S7 یا هایما S7 پلاس بخریم ؟

بطور کلی انتخاب هر یک از مدل های هایما کاملا متناسب با بودجه و سلیقه شما است، اما باید توجه داشته باشید که این دو مدل در بخش طراحی و فنی تفاوتی با یکدیگر ندارد و فقط در بخش طراحی داخلی و آپشن ها با یکدیگر تفاوت دارند و فقط اگر به دنبال امکانات بروز تر و بیشتر هستید به سراغ نسخه پلاس بروید.

تفاوت قیمت هایما S7 و هایما S7 پلاس

درحال حاضر قیمت هایما S7  در بازار آزاد 1 میلیارد و342 میلیون است و قیمت هایما S7  پلاس 1 میلیارد و 360 میلیون می باشد، تفاوت قیمتی بین این دو مدل بسیار کم است، این اختلاف قیمت بسیار کم باعث می شود تا خریداران این خودرو قدرت انتخاب بین دومدل را داشته باشند.

تاریخ انتشار 20/آبان/1402