توقف تولید پژو پارس

توقف تولید پژو پارس تا پایان سال 1402 به دلیل آنکه این خودرو نمی تواند استانداردهای 85 گانه خودرو را رعایت کند پیش بینی می شود، اما این خودرو در بهار 1403 نیز در حال تولید می باشد و عرضه آن تا زمانی که تمامی متقاضیان خودرو دریافت نکرده باشند ادامه خواهند داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
توقف تولید پژو پارس

پژو پارس تولید میشود

بعد از یک سال از خبر توقف تولید پژو پارس به دلیل نداشتن استانداردها 85 گانه خودرو، امروز سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور تولید پژو پارس ادامه خواهد داشت ، وی گفت با رفع ایراد های این خودرو و دستور رئیس جمهور تولید این خودرو ادامه خواهد داشت و به لیست خودروهای ایران خودرو بازخواهد گشت.

ادامه تولید پژو پارس

با توجه به دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان های مربوطه، شرکت خودروسازی ایران خودرو با حداکثر توان اقدام به تولید روزانه تا 400 دستگاه پژو پارس می کند، به گفته مدیرعامل این شرکت توان تولید پژو پارس تا 700 دستگاه در یک روز در کمتر از دو ماه آینده خواهد رسید، این موضوع به دلیل عرضه سریعتر این خودرو به متقاضیانی می باشد که از سال گذشته در الویت بوده اند.

تولید پژو پارس هنوز ادامه دارد !

با توجه به اعلام مدیر عامل شرکت خودرو سازی ایران خودرو تولید پژو پارس پس از ثبت سفارش و خرید این قطعات، خط تولید پژو پارس با حداکثر توان شروع به کار کرده است و پس از تعطیلات عید نوروز عرضه این خودرو آغاز خواهد شد.

تولید پژو پارس تا کی ادامه دارد؟

با استناد به اخبار بدست آمده از کارخانه ایران خودرو مبنی بر سفارش گذاری جدید خرید قطعات پژو پارس و همچنین تکمیل نشدن الویت های فروش این خودرو، تولید پژو پارس در بهار سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و تمامی افرادی هنوز پیامک تکمیل فرآیند خرید دریافت نکرده اند تا پایان فصل بهار 1403 بر اساس نوبت دهی سامانه فروش یکپارچه خودرو پیامک فراخوان را دریافت خواهند کرد.

عدم توقف تولید پژو پارس

چند روز گذشته مدیرعامل شرکت خودرو سازی ایران خودرو در برنامه ای تلویزیونی به صورت رسمی اعلام کرد که توقف تولید پژو پارس به سال آینده موکول شده است و در ابتدای سال جاری تولید این خودرو ادامه خواهد داشت و زمان جدید توقف تولید پژو پارس بعد از تصمیم گیری دوباره مشخص و اعلام خواهد شد.

با وجود آنکه به دلیل توقف تولید پژو پارس ، قیمت این خودرو در لیست قیمت منتشر شده ایران خودرو دیده نشد اما همچنان خط تولید آن به کار خود ادامه می دهد و باید منتظر لیست قیمت کارخانه ایران خودرو با اصلاحیه و درج قیمت این خودرو باشیم

تاریخ دقیق توقف تولید پژو پارس

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد با توجه به اینکه خودرو پژو پارس استاندارد های 85 گانه خودرو را ندارد تولید آن در اسنفد ماه متوقف خواهد شد، با توجه به ثبت سفارش و درخواست متقاضیان در سامانه فروش یکپارچه تولید این خودرو تا نیمه اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن از خط تولید حذف خواهد شد.

علت توقف تولید پژو پارس

ایران خودرو موعد تحویل اولین سری خودرو پژو پارس را تابستان سال جاری اعلام کرده بوده، اما با این وجود هنوز پیامک فراخوان برای متقاضیان این خودرو ارسال نشده است و این افراد در بلاتکلیفی می باشند، از سوی دیگر مهلت پلاک گذاری خودرو پژو پارس تا تیرماه ۱۴۰۲ بوده است‌ و هم اکنون این خودرو تمامی استانداردهای 85 گانه خودرو را نتوانسته کسب کند و امکان شماره گذاری پژو پارس وجود ندارد.

در حال حاضر پژو پارس در روند مطابقت سازی با استاندارهای 85 گانه خودرو می باشد، به همین جهت هنوز فراخوانی از تیر ماه که تحویل خودرو مبنی بر موعد تحویل این خودرو تا آخر تابستان باشد صادر نشده است، بر اساس برخی از گزارش ها این خودرو در تیراژ بالا تولید شده است و توافق شده است تا این خودروهایی که در پارکینگ ایران خودرو موجود هستند برای ایفای تعهدات پیش‌فروش عرضه شوند و پس از آن تولید پژو پارس متوقف شود.

تاریخ انتشار 14/فروردین/1403