معرفی اکستریم LX

اکستریم LX یکی از جدیدترین خودروهای شرکت مدیران خودرو است که در ماهای گذشته از این خودرو دو دیفرانسل و فول آپشن رونمایی کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
معرفی اکستریم LX

اکستریم LX یا همان اکسید LX یکی از خودروهای جدید مونتاژی شرکت مدیران خودرو است که در آبان ماه سال 1402 رونمایی و عرضه آن به زودی آغاز خواهد شد، اما این خودرو برای نخستین بار در سال 2019 در چین رونمایی و عرضه شد که در طی چند سال گذشته تغییرات جزئی را داشته است.

شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا با عرضه خودروها برند اکسید یا اکستریم که طراحی مدرن تر و بروز تر و همچنین آپشن ها بیشتری دارد جایگاه بهتری را در بازار خودرو ایران با آغاز عرضه خودروهای وارداتی بدست آورد، این کراس اوور جدید شرکت مدیران خودرو با نام اکستریم LX یک طراحی بروز اما بدون المان یا خطوط اغراق آمیز دارد. آغا

طراحی اکستریم LX

در نگاه اول به این خودرو می توانید یک طراحی بروز و ترند را در تمامی زوایا مشاهده کنیم ، این کراس اوور مدرن با داشتن رینگ های بزرگ ، ارتفاع بلندتری نسبت به دیگر رقبا خود یعنی تیگو  8 پرو و فونیکس Fx را دارد، این خودرو بر خلاف دیگر خودروهای چینی که در طراحی های بروز از المان و یا خطوط شکسته بسیاری استفاده می کنند، از طراحی ساده ای برخوردار است.

طراحی اکستریم LX

اکستریم LX را می توان یک کراس اوور سایز بزرگ در نظر گرفت که بسیار جوان پسند بوده و می تواند جایگاه خوبی را به واسطه طراحی و امکاناتی که دارد در بازار خودرو ایران بدست آورد.

طراحی نمای جلو اکستریم LX

در نمای جلویی خودرو می توانید یک طراحی خشن را به واسطه جلو پنچره بزرگ مشبک یک دست مشاهده کنید که در دو سمت آن پرژکتور های ال ای دی بزرگی قرار گرفته است.

طراحی نمای جلو اکستریم LX

در بالای سپر و جلو پنچره این خودرو لوگو اکستریم به صورت کشیده و به رنگ مشکی قرار گرفته است که در دو سمت آن چراغ های جلو و دی لایت قابل مشاهده است، چراغ های جلو این خودرو چهره خشمگین درعین حال اسپرتی برای این خودرو ساخته است.

طراحی جانبی اکستریم LX

در نمای جانبی طراحی ساده ای را می توان دید که در هیچ یک از بخش ها از خطوط شکسته که امروزه بسیار ترند شده است استفاده نشده است و طراحان ترجیح داده اند تا از یک طراحی مینیمال و ساده برای نمای جانبی این خودرو بهره بگیرند.

طراحی جانبی اکستریم LX

اما نکته ای که می توان در طراحی جانبی اکستریم LX به آن اشاره کرد، استفاده از رینگ و تایر های 19 اینچی است که باعث می شود شما در نگاه اول یک خودرو سایز بزرگ مشابه شاسی بلند ببینید که در اصل یک ارتفاع جذاب برای این  کراس اوور ساخته است، همچنین بکارگیری از محافظ های پلاستیکی بر روی لبه های گلگیر اکستریم LX نمای متفاوتی برای این خودرو ساخته است.

نمای عقب اکستریم LX

در نمای عقب اکستریم LX هم طراحان به سراغ طراحی متفاوتی نرفته اند و فقط به چراغ های کشیده برای روی درب صندوق عقب بسنده کرده اند، اما از نکات مهم در نمای عقبی اکستریم LX استفاده از دو دیفیوزر بر روی سپر عقب است که کاملا تزئینی می باشد و فقط برای اسپرت تر شدن این خودرو بر روی سپر قرار گرفته است.

نمای عقب اکستریم LX

بر روی عقب این خودرو دو لوگو اکستریم و لوگو AWD قرار گرفته است که نشان دهنده دو دیفرانسیله بودن خودرو می باشد ، همچنین درب صندوق عقب اکستریم LX به صورت برقی باز و بسته می شود که این نکته باعث می شود این خودرو در بین خودروهای مونتاژی جایگاه بهتری را داشته باشد.

ابعاد و وزن اکستریم LX

کراس اوور اکستریم LX دارای ابعاد 4520 میلی متری در طول ، 1848 میلی متری در عرض و ارتفاع 1685 میلی متری می باشد، همچنین فاصله بین دو محور این خودرو 2650 میلی متر می باشد، وزن اکستریم LX 1476 کیلوگرم می باشد که با توجه به طراحی و ابعادی که دارد وزن قابل قبول را دارا می باشد.

ابعاد و وزن اکستریم LX

طراحی داخلی اکستریم LX

در طراحی داخلی اکستریم LX طراحان ساده نگری را کنار گذاشته اند و بر خلاف طراحی بدنه خودرو یک طراحی متفاوت را در نظر گرفته اند، در کابین خودرو از چرم برای صندلی ها و روکش درها استفاده شده است تا این خودرو یک طراحی خاص داشته باشد.

نخست در بخش عقب کابین اکستریم LX می توانید نورپردازی و بلندگو های استریو را برای روی درب مشاهده کنید ، همچنین سیستم تهویه ، گرمایش و سرمایش سرنشین های عقب نیز در بین کنسول تعبیه شده است.

طراحی داخلی اکستریم LX

در نمای جلویی شاهد دو نمایشگر بزرگ به متصل منحنی شکل قرار برای روی داشبورد با طراحی خاص قرار گرفته است که یکی از این نمایشگر ها در پشت فرمون وظیفه نمایش کیلومتر و اطلاعات فنی خودرو را دارد و دیگری برای نمایش امکانات رفاهی و تنظیمات خودرو می باشد.

در بخش میانی کنسول ترمز برقی و غربیلک تعویض مود رانندگی خودرو به همراه دسته دنده برقی قرار گرفته است، در بخش عقبی میانی خودرو کنسول وسط به همراه کول باکس را داریم و در بخش جلویی جای شارژ وایرلس فوق سریع قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : بهترین خودرو چینی در ایران

در بخش میانی داشبورد دکمه های برقی کنترل سیستم تهویه و دما خودرو قرار گرفته است که قابلیت های بیشتراین سیستم بر روی نمایشگر در دسترس است، برخی دیگر از امکانات خودرو همانند گرم کن و سرد کن صندلی و همچنین کنترل سیستم بخش صوتی از طریق نمایشگر کنترل می شود.

مشخصات فنی اکستریم LX

یکی از نکات مثبت که می توان برای این برند می توان در نظر داشت عرضه 3 مدل خودرو از این برند با سامانه دو دیفرانسیل است که باعث می شود این خودرو ها از دیگر رقبای چینی خود پیشی بگیرند.

مشخصات فنی اکستریم LX

اما اگر بخواهیم به مشخصات دقیق فنی اکستریم LX به بپردازیم باید بگوییم این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ GDI نیرو می‌گیرد و 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور بهره می گیرد که با استفاده از یک گیبرکس 7 سرعته دو کلاچه تر قدرت را به چهار چرخ این خودرو منتقل می کند.

این خودرو به واسطه وزن سبک و پیشرانه قدرتمند دارای شتاب اولیه صفر تا صد 8.8 ثانیه و مصرف سوخت قابل قبول می باشد، اکستریم LXدر حالت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر سوخت مصرف می کند.

امکانات و آپشن های اکستریم LX

اکستریم LX یکی از خودرو هایی است که با آپشن و امکانات ایمنی بسیاری که دارد توانسته  باعث افزایش سطح کیفی خودرو و رفاه سرنشینان شود، این خودرو جزو خودرو های فول آپشن می باشد که به طور قطع می تواند حداکثر رضایت راننده را بدست آورد و سواری را برای رانندگان نسبت به خودروهای هم رده لذت بخش تر کند.

امکانات و آپشن های اکستریم LX

آپشن های رفاهی اکستریم LX

  • سیستم صوتی سونی با 9 بلندگو
  •  صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن
  • شارژر بی‌سیم فوق سریع
  •  سیستم تهویه الکتریکی،
  • اتولایت و دی‌لایت
  • سنسور باران
  • تریم چرمی کابین و فرمان
  •  کنسول جلو و عقب
  • سانروف
  •  سقف پانوراما

امکانات ایمنی اکستریم LX

  • شش کیسه هوا
  •  سنسورهای پارک جلو و عقب
  •  سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • دستیار نگهدارنده خودرو در سربالایی
  •  کنترل سرعت در سرازیری
  • رادار نقطه کور
  •  دستیار رانندگی خودران سطح دوم یا ADAS
تاریخ انتشار 16/دی/1402