معرفی پژو ۲۰۷ تیپ TU3

پژو ۲۰۷ تیپ TU3 یکی از مدل های جدید پژو 207 هست که موتور آن تغییر کرده است، اما در بخش بدنه و کابین هیچ تغییر نداشته است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پژو ۲۰۷ تیپ TU3

پژو ۲۰۷ تیپ TU3 ورژن جدید با موتوری کمی ضعیف از خودرو ۲۰۷ با موتور TU5 می باشد که در سبد خودرویی ایران خودرو قرار گرفته است.پژو ۲۰۷ تیپ TU3 در سال ۱۴۰۲ به خط تولید ایران خودرو اضافه شده تا بتواند فیمت این خودرو را کاهش دهد و نسخه اقتصادی این خودرو پر طرفدارو نیز به بازار عرضه کند.

این اقدام ایران خودرو یک عقبگرد بسیار بد می باشد،از ابتدا این خودرو با موتور TU5 به مدت ۲۰ سال به بازار عرضه می شد و همیشه توانسته بود رضایت رانندگان را بدست آورد، حتی در ابتدا دهه ۱۴۰۰ ایران خودرو اقدام به افزایش قدرت این خودور‌ با تقویت موتور به TUS5 از ۱۰۵ اسب بخار به ۱۱۳ اسب بخار کرده است.

پژو ۲۰۷ تیپ TU3 با موتور ضعیف ۸ سوپاپه و قدرت ۷۵ اسب بخار به بازار خودرو عرضه شده است، در اصل این پیشرانه پیش از این برای ۲۰۶ تیپ ۱ تا ۳ استفاده می شد، احتمالا ایران خودرو قصد دارد تا پژو ۲۰۷ تیپ TU3 را جایگزین ۲۰۶ تیپ ۲ کند.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ تیپ TU3

ایران خودرو در اطلاعات این خودرو شتاب اولیه صفر تا صد را ۱۱.۶ ثانیه اعلام کرده است، که این عدد دقیقا مشابه موتور TU5 می‌باشد که بطور قطع اشتباه ثبت شده است، ایران خودرو پیش از این اعلام کرده بود که مصرف سوخت این خودرو از موتور TU5 خیلی کمتر خواهد بود، اما شواهد نشان میده که مصرف سوخت این خودرو کاهش چشم گیری نداشته و در هر ۱۰۰ کیلومتر در حالت ترکیبی برابر ۶.۳ لیتر می باشد که فقط ۰.۲ لیتر کاهش مصرف داشته است.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ تیپ TU3

آپشن های پژو ۲۰۷ تیپ TU3

با توجه به اینکه این خودرو در رده خودروهای جدید شرکت ایران خودرو قرار دارد اما بسیاری از آپشن های اصلی و بروز دیگر خودروهای تولید و مونتاژی داخل هم ندارد، از این رو می توان این خودرو را یک خودرو کم امکانات تلقی کرد، در ادامه برخی از آپشن های که بر روی این خودرو قرار گرفته است را معرفی خواهیم کرد.

آپشن های پژو ۲۰۷ تیپ TU3
  • کروز کنترل
  • ترمز ضدقفل
  • ترمز کمکی
  • چراغ روز
  • دکمه‌های کنترلی فرمان
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ناوبری
  • دوربین عقب
  • کیسه هوا
  • تهویه اتوماتیک
  • آینه بغل برقی

مزایا و معایب پژو ۲۰۷ تیپ TU3

از بزرگترین عیب این خودرو می توان به موتور ضعیف این خودرو اشاره کرد که با وجود اینکه همین موتور برای ۲۰۶ تیپ ۱ تا ۳ موتوری مورد قبول بود اما در ۲۰۷ نمیتواند رضایت رانندگان را بدست آورد، همچنین سیستم تعلیق این خودور نسبت به مدل قبلی خود کاهش قدرت داشته است. از مزایا پژو ۲۰۷ تیپ TU3 می توان به قیمت اقتصادی تر آن و اضافه شدن برخی از آپشن های مثل مانیتور تمام لمسی ای در این خودرو اشاره کرد.

مزایا و معایب پژو ۲۰۷ تیپ TU3

تفاوت پژو ۲۰۷ تیپ TU3 با پژو 206

پژو ۲۰۷ تیپ TU3 همان پژو 206 است که مشخصات فنی آن تغییر نداشته است و فقط در بخش بدنه و کابین مشابه پژو 207 می باشد، اما دلیل تغییر مشخصات فنی پژو 207 و تضعیف پیشرانه این خودرو کاهش قیمت 207 بوده است که طرفدارهای پژو 206 بتوانند همان خودرو را با سیستم فنی مشابه اما با بدنه جدید خریداری کنند.

تفاوت پژو ۲۰۷ تیپ TU3 با پژو 206

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ TU3

در حال حاضر در اردیبهشت ماه سال 1403 قیمت این خودرو در درب کارخانه ۳۲۳,۸۳۷,۰۰۰ تومان اعلام شده است که عرضه آن چندی است آغاز شده است و با توجه به الویت بندی سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام می شود، اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تا ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان نیز رسیده است و این موضوع باعث شده که مدل های قدیمی پژو 207 با توجه به مشخصات فنی بهتری که دارد با افزایش قیمت چشم گیری روبرو شود.

تاریخ انتشار 05/اردیبهشت/1403