مقایسه ام وی ام X33 و جک S3

ام وی ام X33 و جک S3 دو خودرو پرطرفدار در بین خودروهای چینی کراس اوور هستند که قیمت نزدیک به یکدیگر دارند، این شباهت قیمت باعث شد تا به بررسی و مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 بپردازیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه ام وی ام X33 و جک S3

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 به دلیل فروش بالا این خودرو در بازار خودرو ایران این کمک را به شما علاقه مندان کراس اوور یا شاسی بلندهای کوچک شهری می کند تا بتوانید با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید، محدودیت های واردات خودرو باعث شده تا انتخاب رانندگان هم به این نوع شاسی بلندهای شهری کوچک محدود شود.

با توجه به ممنوعیت واردات در سال های گذشته و حجم کم واردات خودرو در ابتدای سال 1402 هنوز دو خودرو ام وی ام X33 و جک S3 در بین خودروهای پر فروش قرار گرفته اند، اما مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 کار درستی نیست زیرا این دو خودرو در کلاس های مختلفی قرار دارند، ام‌وی‌ام ایکس 33 اس یک کراس‌اوور کوچک است و جک اس 3 خودرویی در کلاس مینی‌کراس‌اوورها می باشد، اما باز به دلیل محدودیت ها این خودرو با یکدیگر مقایسه می شوند.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در طراحی

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در طراحی بدنه یک کار سلیقه ای می باشد و فقط به علاقه رانندگان بستگی دارد، اما از ابتدا ورود جک S3 به بازار خودرو ایران به دلیل طراحی قدیمی و نامتوازن مخصوصا در جلوی خودرو نظر منفی منتقدان و رانندگان به دنبال این خودرو بوده است، با وود اینکه خودرو ام وی ام X33 دارای یک ظاهر و طراحی مدرن و بروز تری می باشد.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در طراحی

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بدنه نقطه مثبتی برای ام وی ام X33 می باشد، این خودرو با توجه به استفاده از زوایای کم در عقب و جلو خودرو و همچنین استفاده از چراغ های بروز و طراحی مدرن تر بیشتر مورد تایید جوان ها است و این موضوع می تواند جایگاه بهتری در بازار خودرو نسبت به جک S3 برای ام وی ام X33 فراهم کند.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بخش کابین

در مقایسه این دو خودرو با ورود به کابین هر دو یک فضای مدرن و اسپرت را می توانید مشاهده کنید، اما مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بخش کابین به راحتی طراحی بدنه نیست، هر دو این خودروها فضای داخلی قابل قبولی دارند و فقط به سبک مورد پسند خریدار خودرو بستگی دارد، تنها نکته قابل ذکر فضای کابین بیشتر در جک S3 به واسطه 5 سانت اختلاف محور های اصلی این خودرو می باشد.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بخش کابین

شما می تواند در کابین ام وی ام X33 یک فضای اسپرت و مدرن که با بکارگیری چرم و پلاستیک در کنار المان های چند ضلعی قرار گرفته است را مشاهده کنید و این تلفیق می تواند تا حد بسیاری زیادی مورد تایید باشد، اما در کابین جک S3 برعکس طراحی مورد نقد بیرونی خودرو طراحی مدرن تر و اسپرت تری را نسبت به ام وی ام X33 می توانید مشاهده کنید.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بخش فنی

در بخش مشخصات فنی اگر بخواهیم به مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 بپردازیم متوجه می شویم که ام وی ام X33 دارای یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر است که وظیفه انتقال خودرو به محورهای اصلی این خودرو به عهده یک گیربکس CVT می باشد، این خودرو نسبت به رقیب خود مشخصات فنی بهتری دارد.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در بخش فنی

اما در جک S3 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری جک s3 با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر بهره گرفته است که همانند خودرو ام وی ام X33 از یک گیربکس CVT بهره می گیرد، اما این مشخصات فنی ضعیف تر به واسطه وزن کمتر نسبت به X33 باعث شده تا اختلاف شتاب اولیه این خودرو کمتر از یک ثانیه باشد و در بحث فنی با یکدیگر تفاوت بسیاری نداشته باشند.

همچنین بهره گیری از گیربکس های CVT یک رانندگی خشک را مقایسه گیربکس های AT و دوکلاچه برای رانندگان خواهد ساخ و از این رو هردو این خودرو های نمی توانند مورد تایید باشند، اما در مقایسه سواری ام وی ام X33 و جک S3 ،خودرو جک S3 به واسطه پیشرانه بهتری که دارد بیشتر مورد تایید قرار گرفته است.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در آپشن ها

در بخش آپشن ها و امکانات این خودرو شباهت بسیاری نسبت به دیگر دارند و نمی توانیم مشخه خاصی را برای مقایسه این خودرو بیان کرد، فقط جک S3 چند آپشن خیلی ساده نسبت به ام وی ام X33 دارد که این موارد باعث بهتری در آپشن نمی شود، جک S3 نسبت به رقیب خود 3 مورد اتولایت ، دو اسپیکر بیشتر و فرمان برقی را دارد.

مقایسه ام وی ام X33 و جک S3 در آپشن ها 

آپشن های مشترک ام وی ام X33 و جک S3

  • کروزکنترل
  • روکش چرمی فرمان با دکمه‌های کنترل
  • نمایشگرهای لمسی داشبورد
  • سیستم رهیاب
  • دوربین
  • بلوتوث و USB
  • دیلایت
  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • تنظیم دستی صندلی‌ها
  • روکش صندلی چرمی
  • خروجی برق ۱۲ ولت‌
  • آینه‌های جانبی برقی با گرمکن
  • سانروف
تاریخ انتشار 07/اردیبهشت/1403