مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت

فونیکس fx خودرو لاکچری شرکت مدیران خودرو است که در زمان ورود به بازار خودرو ایران توانست جایگاه ویژه ای بدست آورد، این خودرو در دو مدل پرمیوم و اکسلنت عرضه شده است که در ادامه قصد داریم این دو مدل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

مدیران خودرو برای نخستین بار این دو خودرو را سال گذشته در دو مدل اکسلنت و پریمیوم رونمایی کرد, این خودرو لوکس با طراحی مدرن از شرکت چری می باشد که برای نخستین بار در نمایشگاه گوانجو چین در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، این خودرو از طراحی مدرن و به روزی برخوردار است که توانسته در خودروهای لوکس مدیران خودرو با برند فونیکس قرارگیرد.

تفاوت فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در چیست؟

در ادامه به طور کامل این مدل را در بخش های مختلف مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد، اما در ابتدا باید بدانید که تفاوت فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش فنی بوده و طراحی داخلی و بدنه تفاوتی با یکدیگر ندارد، در اصل مدل فونیکس Fx اکسلنت نسخه پایه ای این خودرو می باشد و نسخه فونیکس FX پریمیوم نسخه بهبود یافته از نظر فنی است.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در طراحی بدنه

سری فونیکس Fx در دو مدل عرضه شده است که از نظر طراحی بدنه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و کاملا مشابه می باشند، اما به طور کلی اگر بخواهیم به بدنه این خودرو بپردازیم متوجه خواهیم شد که این خودرو دارای طراحی مدرن و به روز می باشد.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در طراحی بدنه

این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده بود که در میان خودروهای چینی دیگر طراحی بروز و مطابق با سلیقه جوانان بوده است، این خودرو توانسته با طراحی متفاوت و لاکچری که دارد جایگاه خوبی را داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم به طراحی فونیکس fx بپردازیم باید به بخش های زیر اشاره کنیم.

طراحی فونیکس fx در نمای جلو

در نمای جلویی خودرو اولین چیزی که به چشم میخورد چراغ های ال ای دی هایی که وظیفه روشنایی در روز را دارند که در دو سمت  جلو پنجره بزرگ مشبک قرار گرفته اند، این جلو نوع جلو پنجره همانند خودرو های روز طراحی شده است، یکی از نکات مثبت در طراحی جلو فونیکس Fx طراحی بسیار ساده و بدون خط های شکسته در نمای جلویی خودرو می باشد.

طراحی فونیکس fx در نمای جلو

 

از نکات مثبت دیگر در این خودرو می توان به دیفیوزی که بر روی سپر جلو تعبیه شده است اشاره کرد جلوه اسپرتی در عین سادگی به این خودرو می دهد.

طراحی فونیکس fx در نمای عقب

در نمای عقبی خودرو هماهنگی‌ طراحی بین نمای جلویی و جانبی خودرو بسیار در نظر گرفته شده است، در این عقب فونیکس fx بر خلاف نمای جلویی از خطوط شکسته استفاده شده است، یکی از مهم ترین بخش هایی که در طراحی عقب این خودرو می توان به آن اشاره کرد شیشه بزرگ و با زوایای شکسته بر روی درب عقب که دید بیشتر را به راننده از عقب خودرو می دهد.

طراحی فونیکس fx در نمای عقب

چراغ های عقب به هم پیوسته با طراحی مدرن و متفاوت جلوه دو چندانی به نمای عقب خودرو داده است، همچنین قرار گرفتن دو دیفیوز در سپر عقب برای خروجی های دوگانه اگزوز باعث بروز تر شدن طراحی این خودرو شده است.

طراحی  فونیکس fx در نمای کناری

این خودرو در بخش جانبی به واسطه داشتن زاویه بسیار زیاد بر روی سقف شباهت بسیاری به شاسی بلند کوپه دارد، در این بخش همانند طراحی جلو این خودرو برای حفظ سادگی از خطوط شکسته زیادی استفاده نشده است.

طراحی  فونیکس fx در نمای کناری

در نمای کناری رینگ های بزرگ تیره رنگ با خطوط قرمز به همراه گلگیر برجسته ظاهر مدرن و منحصر به فردی برای این خودرو ساخته، یکی دیگر از بخش های طراحی که این خودرو را متفاوت میکند استفاده از ستون و سقف مشکی رنگ است که جلوه ویژه ای به این خودرو می دهد.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در طراحی داخلی

در مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش طراحی داخلی هیچ تفاوتی را نمی توان دید و این دو مدل خودرو در طراحی داخلی کامل مشابه به دیگر هستند.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در طراحی داخلی

در ابتدا ورود به فونیکس fx با یک نمایشگر مالتی مدیا بزرگ با صفحه کلاستر روبرو خواهید شد که از این حیث این خودرو نسبت دیگر رقبای خود بسیار منحصر به فرد است، همچنین چون شرکت چری فضای بسیاری برای سرنشینان تعبیه کرده است که این خودرو مناسب مسافت های طولانی می باشد.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش فنی

در مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت متوجه شدیم که این دو خودرو بسیار مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت این دو مدل در بخش فنی است، شرکت مدیران خودرو فونیکس fx را در دو مدل عرضه کرده است که مدل اکسلنت همان مدل پایه با قیمت ارزان تر و مدل پرمیوم مدل ارتقا یافته می باشد، همانطور که پیش تر از این گفته شده بود تفاوت این دو مدل فقط در بخش فنی است و تنها بخش ارتقا یافته در مدل فونیکس fx پریمیوم در بخش موتوری و فنی می باشد.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش فنی

برای مقایسه مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت بهتر است هر یک از خودرو هارو تفکیک کنیم.

این مدل در بخش فنی شباهت های بسیاری به مدل تیگو ۷ پرو و ام وی ام ۵۵ پرو دارد.

در مدل پایه یا اکسلنت از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با توربو شارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری بهره گرفته شده است، همچنین برای این مدل یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک CVT که وظیفه انتقال قدرت را به محور جلو خودرو را دارد استفاده شده است.

از دیگر بخش‌های فنی این خودرو می توان به دو مود رانندگی اکو و اسپرت اشاره کرد که میانگین مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر می باشد، قابل ذکر است که سیستم تعلیق جلویی این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقبی آن از نوع تورشن بیم می باشد.

مدل پرمیوم دارای موتور 1.6 لیتری TGDI بوده و با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر قدرت دارند . تعبیه گیربکس 7 سرعته دو کلاچه شرکت گتراک موجب شده است تا قدرت تولیدی از پیشرانه به سمت چرخ های جلو انتقال پیدا کند.

در این مدل سه مود رانندگی اکو، اسپرت و نرمال وجود دارد که به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۸ لیتر سوخت مصرف می‌ کند.

از دیگر خصوصیات فنی این خودرو می توان به سیستم تعلیق این خودرو اشاره کرد . سیستم تعلیق در قسمت جلوی خودرو فونیکس اف ایکس پریمیوم از نوع مک فرسون بوده و این سیستم در بخش عقبی خودرو از نوع مولتی لینک می باشد به این ترتیب سرنشینان می توانند سفر آرام و امنی را تجربه کنند .

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش امکانات رفاهی

با مقایسه‌ ای این دو مدل در بخش امکانات و آپشن ها متوجه میشوید که این دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگرند و برای امکانات بیشتر یا کمتر نیاز نیست یکی از این دو مدل را انتخاب کنید، این خودرو با توجه به امکانات رفاهی و  امنیتی که دارد توانسته از تست های موسسه انکپ ۵ ستاره را دریافت کند و عنوان ایمن ترین خودرو را بدست آورد.

مقایسه فونیکس fx پریمیوم با اکسلنت در بخش امکانات رفاهی

آپشن های فونیکس fx

  • شیشه بالابر های برقی اتوماتیک به همراه آنتی ترپ
  •  آینه های جانبی با تاشوندگی برقی و گرمکن
  •  آینه وسط الکتروکرومیک
  •  صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن 3 حالته
  •  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای
  •  سنسور نور
  • سنسور باران
  •  کروز کنترل
  •  سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی
  • سیستم صوتی SONY
  • دوربین 360 درجه و دوربین عقب داینامیک
  • سنسور TPMS
  •  چراغ های جلو و عقب  LED
  •  تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو
  • چراغ همراهی تا درب منزل
  •  شارژر وایرلس گوشی موبایل
  •  فرمان تلسکوپی با تنظیم در 4 جهت
  • کول باکس
  • سیستم فرمان صوتی
  •  نورپردازی داخل کابین با 64 رنگ
  • سانروف برقی
  •  قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت از راه دور
  •  ترمز پارک برقی و اتوهلد
تاریخ انتشار 17/آبان/1402