مشخصات کیا سونت 2023

کیا سونت یک خودرو جدید از خانواده کیا است که سال 2014 برای اولین بار رونمایی شد و بعد از گذشت زمان کوتاهی توانست وارد بازار خودرو شود و به تولید انبوه برسد، این خودرو یک مدل کراس اوور شهری است که قرار بود انحصاری برای بازار خودرو هند تولید شود، اما با وجود عملکرد خوب آن توانست جایگاه خود را در دیگر کشورها بدست آورد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مشخصات کیا سونت 2023

کیا سونت 2023 پس از تولید انبوه در هند توانست راهی بازار خودرو کشورهای دیگر مثل ویتنام،آمریکا جنوبی، آفریقا جنوبی شود، این خودرو از جمله خودروهای وارداتی است که برای اولین بار پس از 5 سال توانسته وارد بازار خودرو ایران شود ،پس از ورود اولین سری خودرو های وارداتی به ایران یکی از خودروهایی که به چشم می خورد خودرو کیا سونت 2023 بود است.

طراحی ظاهری کیا سونت 2023

کیا سونت مانند دیگر خودرو های بروز کیا از زبان طراحی جدید این شرمت برخورد است، این خودرو یک کراس اوور جمع و جور شهری است که با طراحی بروز خود توانسته مورد توجه خیلی از رانندگان باشد، کیا سونت در دو مل GT و معمولی تولید شده است که از لحاظ طراحی فقط در خطوط و المان های قرمز بیرونی متفاوت است.

طراحی ظاهری کیا سونت 2023

طراحی نما جلو کیا سونت 2023

در نمای جلو همان جلوپنچره با جهره خشن و ابعاد بزرگ به چشم میخورد که همان طراحی بروز و جدید کیا در خودرو نسخه به روز خود است که از پوزه ببره الهام گرفته شده است، دو چراغ های جلو در امتداد جلوپنچره کشیده قرار گرفته است و همچنین بر روی سپر دو مه شکت و یک دیفیوز کرومی به چشم می خورد.

طراحی نما جلو کیا سونت 2023

طراحی جانبی کیا سونت 2023

در نمای جانبی کیا سونت 2023 دارای یک طراحی کلاسیک می باشد این خودرو از زبان طراحی قدیمی کیا موتورز الهام گرفته است و می توان فقط به گلگیرهای بزرگ و دو رنگ این خودرو اشاره کرد که چهره خشن و اسپرتی به آن می دهد، این موضوع می تواند به دلیل اقتصادی بودن این خودرو باشد.

طراحی جانبی کیا سونت 2023

طراحی نما عقب کیا سونت 2023

نمای عقب کیا سونت نیز طراحی نسبتا محافظه کارانه و قابل قبولی دارد. چراغ‌های اصلی با سبک خودروهای روز بازار با یک نوار LED به یکدیگر متصل شده و همچنین سپر عقب هم تنها با استفاده از دو قسمت مشکی و کرومی تشکیل شده است. به صورت کلی طراحی این خودروی کره‌ای کاملا اقتصادی بوده و با یک خودروی خاص و پر آب و تاب روبرو نیستید که البته موردی قابل پیشبینی برای این خودروی مقرون به صرفه است.

طراحی نما عقب کیا سونت 2023

طراحی داخلی کیا سونت 2023

با ورود به کابین این کراس اوور اقتصادی کیا به یکباره شرایط تغییر می‌کند. اگر انتظار دارید تا با یک داشبورد ساده مانند بیشتر خودروهای اقتصادی روبرو شوید سخت در اشتباهید. کیا برای این محصول خود طراحی داشبورد جدید و بروزی شبیه به دیگر محصولاتش در نظر گرفته است.

صفحه نمایش مالتی مدیا در کنار صفحه کیلومتر شمار داخل یک قاب قرار گرفته و یکدست شده‌اند. غربیلک فرمان ظاهری اسپرت و سه شاخه دارد که برخی از امکانات خودرو از طریق دکمه‌های روی آن قابل تنظیم است.

طراحی داخلی کیا سونت 2023

با توجه به اینکه این خودرو یک خودروی اقتصادی بوده اکثر قطعات داشبورد و کابین از پلاستیک خشک نسبتا با کیفیت تشکیل شده و بیشتر قسمت ها نیز به رنگ مشکی درآمده است. همچنین درون داشبورد و کابین نسخه GT سونت برخی خطوط و اجزا به رنگ قرمز تبدیل شده‌اند.

فضای کابین اما نکته مثبت دیگر این خودرو به حساب می‌آید. با توجه به اینکه کیا سونت 2023 در دسته کامپکت کراس اووها قرار می‌گیرد اما فضای درون آن جادار و قابل قبول بوده و سرنشینان خصوصا ردیف عقب با مشکلی از نظر فضا روبرو نخواهند شد.

مشخصات فنی کیا سونت 2023

کیا سونت 2023 به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین جعبه دنده این نسخه از نوع اتوماتیک 6 سرعته CVT است که نیروی پیشرانه را به محور جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت این نسخه حدود 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و حداکثر سرعت آن به حدود 170 کیلومتر خواهد رسید.

مشخصات فنی کیا سونت 2023

امکانات رفاهی و ایمنی کیا سونت 2023

کیا سونت 2023 همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم تریم‌ها و نسخه‌های متعددی دارد. نسخه پایه این خودرو که قیمتی حدود 15 تا 17 هزار دلار دارد به امکانات حداقلی رفاهی و ایمنی از جمله ترمز ABS و EBD، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر کوچک، 4 کیسه هوا، سیستم تهویه به صورت دستی، سنسور دنده عقب و سیستم پایش باد لاستیک‌ها مجهز شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا سونت 2023

اما نسخه فول سونت که قیمتی در حدود 20 تا 21 هزار دلار دارد به امکانات بیشتری از جمله سانروف، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر بزرگ یکپارچه، سیستم تهویه اتوماتیک، قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین عقب، فرمان برقی، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، 6 کیسه هوا و سیستم پایش باد لاستیک‌ها تجهیز شده است.در

تاریخ انتشار 22/مهر/1402