پاسات

فولکس واگن پاسات

خودرویی که سال 96 توسط ماموت خودرو به ایران عرضه شد. ماموت خودرو برادر پاسات یعنی تیگوان هم در آن زمان عرضه کرد و بعد از این دو خودرو پای فولکس گلف GTI  به ایران باز شد. جالب است بدانید پاسات پرفروش ترین محصول فولکس واگن در جهان است و حتی در کشور همسایه یعنی ترکیه طرفداران بسیاری دارد.

 

متاسفانه به دلیل ممنوعیت واردات در آن زمان ماموت خودرو تنها توانست تعداد کمی از محصولات فولکس واگن از جمله پاسات را به ایران وارد کند اما با این حال این خودرو توانست جایگاه خوبی در ایران و بین رقبای خود پیدا کند. تمامی پاسات های وارد شده به ایران مدل 2018 و در یک تیپ آپشن هستند که در ادامه نگاهی به آن می اندازیم.

طراحی ظاهری پاسات

شیک! در نگاه اول به پاسات با یک خودرو شیک بر می خوریم. طراحی این خودرو بگونه ای متشخص است و اصالت را در آن می توان پیدا کرد. چراغ های LED داینامیک، قطعات و جلوپنجره کروم، رینگ های کروم تیره و گوشه های تیز ظاهری جذاب و مدرن به پاسات داده اند. طراحی این خودرو بگونه است که از یک زاویه لوکس و از زاویه دیگر اسپرت بنظر می رسد.

در مجموع پاسات دارای یک طراحی بسیار پخته، مدرن و با اصالت است که می تواند سنین متفاوتی را مورد هدف قرار دهد. البته خالی از لطف نیست که بگوییم ظاهر پاسات کمی شبیه خودروهای آئودی است.

طراحی داخلی پاسات

به اوج داستان طراحی پاسات رسیدیم. به محض نشستن داخل پاسات یک ساعت آنالوگ جذاب در مرکز داشبورد خودنمایی می کند. تریم چوبی، نور مخفی کار شده در داشبورد و درب ها، طرح یک تکه دریچه های هوا و استفاده از چرم با کیفیت یک طراحی لوکس برای کابین به ارمغان آورده است. همچنین مانیتور لمسی و کیلومتر شمار دیجیتال پاسات به جذاب شدن کابین کمک کرده اند. واقعا در پاسات شاهد یک کابین با کیفیت و لوکس هستیم که یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است.

آپشن ها و امکانات پاسات

پاسات دارای امکانات و تجهیزات متعددی است اما ما با پاسات 2018 وارد شده به ایران سر و کار داریم. در ابتدای کار نبود آپشن رادار حتی رادار نقطه کور توی ذوقتان می زند و باید ماموت خودرو را سرزنش کرد. البته پاسات دارای سیستم پیشگیری از تصادف است که با کمک سنسور های خود در عقب و جلو در سرعت های کم در مواقعی که حواستان نیست و خودرو احتمال برخورد با مانعی را دارد بصورت خودکار ترمز می کند.

 

همچنین پاسات دارای اتوپارک و دوربین 360 است. که هر دوی این آپشن ها بصورت حرفه ای رو پاسات کار گذاشته شده است و بسیار کاربردی هستند. باید بدانید مانیتور 9.2 اینچی این خودرو دارای سیستم تشخیص حرکات دست می باشد و می توانید با اشاره آهنگ را رد کنید. از دیگر آپشن های فولکس پاسات می توان به هداپ و صندوق برقی هوشمند اشاره کرد.

پاسات دارای گرمکن و سردکن برای صندلی های جلو هست و صندلی های عقب فقط دارای گرمکن هستند. تنظیم دمای پاسات 3گانه می باشد و برای ردیف عقب مجزاست که این آپشن در بین رقبا برگ برنده حساب می شود. همچنین صندلی 18 حالته راننده هم دارای ماساژور می باشد. به جرئت می توان گفت صندلی های پاسات خیلی نرم و راحت هستند. سیستم صوتی فولکس پاسات اگرچه دارای برند خاصی نیست اما با 8 باند خود صدای باکیفیت و مطلوبی دارد که می توانید از آن لذت ببرید. از دیگر آپشن پاسات می توان به هوک برقی عقب اشاره کرد که در ایران کاربرد زیادی ندارد.

مشخصات فنی پاسات

موتور پاسات یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که می تواند 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی 1.5 تنی 7.9 ثانیه است. باید بگوییم این عملکرد انتظارات مارا از یک سدان سایز متوسط نیمه لوکس برآورده می کند.

جعبه دنده پاسات 7 سرعته دو کلاجه است که عملکرد بسیار خوبی دارد بخصوص در حالت اسپرت. اما نکته منفی آن خشک بودن آن است که در بعضی از مکان ها مانند ترافیک و سربالایی ها ممکن است کمی شمارا اذیت کند اما به لطف اتوهلد می توان مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد.

رانندگی و سواری پاسات

پاسات دارای سواری بسیار نرمی است که حتی رقبای آن نمی توانند به گرد پایش برسند. سواری این خودرو باید با بنز و بی ام و مقایسه شود. در سرعت 190 کیلومتر احساس می کنید سرعت خودرو 110 کیلومتر در ساعت است. جالبت است بدانید با این نرمی هندلینگ و پایداری خودرو در پیچ ها هم فوق العاده است و متوجه می شوید که یک سدان آلمانی سوار شده اید.

رانندگی با پاسات واقعا لذت بخش است و آرامش خاصی دارد حتی کوچکترین صدایی وارد کابین پاسات نمی شود. این خودرو اعتماد به نفس زیادی به شما می دهد و به جرعت می توان گفت فولکس واگن پاسات قابل مقایسه با رقبای خود در ایران نیست!

فولکس واگن پاسات