افزایش ساعت کاری تعویض پلاک در هفته آخر سال

ساعت کاری مراکز تعویض پلاک در هفته آخر سال افزایش خواهد داشت ، مراکز تعویض پلاک تا ساعت 17 فعالیت خواهند داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سرهنگ علی محمدی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از روز 14 اسفند ماه به ساعت 14 افزایش یافته بود است و از روز 21 اسفند ماه تا آخرین روز کاری سال ساعت کاری این مراکز تا ساعت 17 خواهد بود ، همچنین اعلامکرد که نوبت دهی اینترنتی بوده و مراجعه کننده ها نیاز نیست زمان بیشتر را در مراکز منتظر باشند و در همان ساعت مقرر شده به مراکز مراجعه کنند

سرهنگ علی محمدی اعلام کرد که این نوبت گیری اینترنتی در سه استان تهران ، مشهد و اصفهان راه اندازی شده است و ما سعی داریم تا در سال آینده این فرآیند نوبت گیری اینترنتی را در سراسر کشور تسریع دهیم ، در این روش فقط دو مرحله از تعویض پلاک نیاز به حضور دارد و متقاضیان فقط برای اصالت خودرو و فک پلاک به مراکز مراجعه کنند و فقط 10 دقیقه زمان نیاز است .

وی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های ما به شهروندان این است که از این سامانه استفاده کنند و این ظرفیت ۲۴ ساعته در دسترش شهروندان است. سامانه سخا در راهور ۱۲۰ وجود دارد و در اپلیکیشن پلیس من نیز لینک این سامانه وجود دارد، از مزایای دیگه این سیستم می توان به این موضوع اشاره کردد که سوابق تصادف ، بیمه و معاینه فنی خودرو را مشاهده کنید .

محمدی یادآور شد: خودروهای گذر موقت که با پلاک “گ” شروع می شود قابل خرید و فروش نیست و این خودروها به صورت موقت وارد کشور می شوند و شهروندان مناطق آزاد از این خودورها بیشتر استفاده می کنند. ایرانیان خارج از کشور و گردشگران و یا سرمایه گذاران خارجی و ایرانی از این خودروها استفاده می کنند. به نمایشگاه داران گفتیم خرید و فروش این خودروها غیرقانونی است و اگر زمان گذر این خودروها تمام شود، خودروی قاچاق محسوب می شوند. این خودروها غیر قابل تمدید است و در نهایت ۳ ماه در شرایط خاص قابل تمدید هستند و پس از ۶ ماه باید از کشور خارج شوند.

تاریخ انتشار 19/اسفند/1400