تشخیص کیلومتر واقعی خودرو

کارکرد یا کیلومتر خودرو می تواند باعث کاهش یا افزایش قیمت خودرو شود، افراد سودجو با دستکاری کیلومتر خودرو قصد کلاهبرداری از شما را دارند تا سود بیشتری در فروش خودرو داشته باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تشخیص کاهش کیلومتر خودرو

در زمان خرید خودرو یکی از عوامل تعیین کننده قیمت مسافت پیموده شده با خودرو یا همان کارکرد خودرو می باشد، این موضوع میزان کارکرد خودرو بسیار مهم بوده و تاثیر کاملی بر روی کاهش یا افزایش قیمت خودرو خواهد داشت ، از این رو بسیاری از فروشندگان وسوسه می شوند تا با کم کردن کیلومتر خودرو ضرر خود را به حداقل برسانند و سود بیشتری در فروش خودرو داشته باشند ، متاسفانه تعدادی از نمایندگی های رسمی هم این کلاهبرداری را انجام داده اند.

یکی از باور های غلطی که در بین خریداران وجود دارد این موضوع است که خودرو های بروز و مدرن قابلیت کاهش کیلومتر را ندارد ، اما کیلومتر های دیجیتال نسبت به کیلومتر خودرو های قدیمی راحت تر دستکاری می شود، در خودرو های مدرن با اتصال کامپیوتر  به پورت مرتبط با کارکرد خودرو به سادگی می توان مسافت پیموده شده را تغییر داد و عددی که مد نظر صاحب خودرو است نمایش داده شود.

پس از تنظیم مجدد سریع، خودرو کیلومتر‌هایی را که در آن برنامه ریزی شده بود نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها به طور شگفت انگیزی ارزان و در دسترس هستند. بسیاری از دستگاه‌ها چند میلیون فروخته می‌شوند؛ که می‌توانند سودی چند صد میلیونی داشته باشند. کسانی که کیلومتر خودرو را تغییر میدهند اصولا دست به صفرشویی خودرو هم زده که متاسفانه از ظاهر هم نمیتوان به این دستکاری شک کرد.

راه تشخیص کاهش کیلومتر خودرو

برای تشخیص صحت کارکرد و تعیین کارکرد واقعی خودرو هیچ راهی وجود ندارد جز مراجعه به کارشناسان خبره خودرو که از روی تجربه و علم خود در رابطه با رنگ، وضعیت فنی خودرو و تغییر رنگ سر دنده ها یا دور فرمان و ادوات داخلی تشخیص دهند صحت کارکرد خودرو را تعیین کنند، حتما توجه داشته باشید که افراد ماهر به راحتی می توانند با صفر شویی و کاهش کیلومتر خودرو یک خودرو کارکرده را به جای خودرو کم کارکرد به شما دهند و از شما کلاه برداری کنند.

تیم کارشناسی خودرو اتولایف هواره می تواند شما را در خرید مطمئن خودرو همراهی کند تا شما بتوانید خودرو مورد نظر خود را بدون ضرر و با خیالی آسوده خریداری کنید.

تاریخ انتشار 13/شهریور/1401