قطعی شدن افزایش قیمت خودروسازان در بهار

رییس شورای رقابت از افزایش حتمی قیمت کارخانه‌ای خودروها در سه ماهه اول سال خبر داد و خاطرنشان کرد افزایش قیمت در زمستان که به مقدار ۱۴٪ بود اعمال نشد و در بهار، علاوه بر تورم بخشی فصل بهار، میزان تورم فصل زمستان هم اعمال خواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

رضا شیوا رییس شورای رقابت گفت: تا الان ۶ ماه است که افزایش قیمت را اعمال نکردیم. در زمستان ۹۹ با توجه به اینکه نرخ تورم پایین بود، ۳ ماه قیمت را افزایش ندادیم و این شورای رقابت بود که با افزایش قیمت موافقت نکرد.

وی در ادامه گفت: همچنان میزان افزایش قیمت را تورم بخشی مشخص می‌کند که هر سه ماه از طرف بانک مرکزی به انتشار می‌رسد و برای قیمت گذاری سه ماهه اول ۱۴۰۰، منتظر مشخص کردن تورم بخشی از سوی بانک مرکزی هستیم.

این مقام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت خودرو های تازه تولید از جمله تارا در سال 1400 چگونه محاسبه خواهد شد گفت: هنوز اطلاعاتی از خودرو تارا به دست ما نرسیده و باید اطلاعات کامل آن را دریافت کنیم و بعد آن اطلاعات را به کلینیک خودرو می فرستیم. قیمت خودروهای جدید توسط متخصصین خودرو مشخص می شود که در نهایت نظرشان را به شورا می فرستند و شورا در مورد آن تصمیم می‌گیرد.

رییس شورای رقابت در پاسخ به اینکه تعدادی خودروی تارا در خیابان دیده‌ شده اما چطور هنوز هیچ اطلاعاتی به دست شورا نرسیده پاسخ داد: ایران‌خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی به شورای رقابت ارسال نکرده و این خودروهای ممکن است به جهت کشف قیمت و همچنین جلب مشتری توسط خودروساز به خیابان‌ها فرستاده شده باشد.

تاریخ انتشار 15/فروردین/1400