مقایسه رانا با رانا پلاس

مدتی است که خودروی جدید ایران خودرو به نام رانا پلاس وارد بازار‌ خودرو ایران‌ شده است. اما آیا تفاوت های آن را با نسخه معمولی می دانید؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه رانا با رانا پلاس

رانا پس از سمند و تیبا ، سومین خودروی وطنی بود که نام خودروی ملی را یدک می‌ کشید . در ادامه این مقاله به مقایسه رانا با رانا پلاس می پردازیم .

تفاوت رانا و رانا پلاس در ظاهر

تفاوت رانا و رانا پلاس در ظاهر مانند تمامی پروژه‌ های فیس لیفت ایران خودرو تفاوت چندانی ندارند . در رانا‌ پلاس مدل چراغ ‌ها تغییر یافته و آن‌ ها نیز اندکی مشابه پژو i۲۰۷شده ‌اند

تفاوت دیگر رانا و رانا پلاس در ظاهر دستگیره‌ و زه‌ های آن می باشد که هم ‌رنگ بدنه شدند.  از دیگر مقایسه رانا و رانا پلاس ، جلوه پنجره جدید رانا پلاس است که با چراغ‌ های خودرو هماهنگ به نظر می ‌رسند.

قالپاق ‌ها از شکل پنجره ‌ای ساده ، به پنجره ‌ای با شبکه‌ های فاصله ‌دار تبدیل شده‌ اند و چراغ‌ های نئون در رانا پلاس جلوه ‌ای تازه نسبت به رانا به آن بخشیده ‌اند.

تفاوت رانا و رانا پلاس در ظاهر

تفاوت رانا و رانا پلاس در بخش ایمنی به چه صورت می باشد؟

از تجهیزات ایمنی رانا پلاس می ‌توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر اشاره نمود . هم چنین ، تفاوت دیگر رانا و رانا پلاس وجود سیستم هشدار دهنده مرکزی در شرایط ورود غیرمجاز به خودرو است.

سنسور هشدار عقب در رانا ‌پلاس وجود دارد و در رانا این مورد تعبیه نشده است . مقایسه رانا با رانا پلاس در تجهیزات و ایمنی شبیه به پیشرفت سایر خودروهای وطنی در نصب ایربگ است.

به نحوی که در رانا ‌پلاس کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است . در نهایت لازم است اشاره کنیم که سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD نیز در رانا پلاس وجود دارد .

تفاوت رانا با رانا پلاس در امکانات رفاهی

طراحی کابین در هر دو خودرو تا حدی تفاوت خاصی نکرده است . اما امکانات رفاهی در رانا پلاس با نگاهی متفاوت تعبیه شده است.

کنسول میانی ، شیشه ‌های برقی ، آینه ‌ها با تنظیم برقی و دسته دنده جدید و خوش ‌دست در رانا‌ پلاس خودنمایی می ‌کند . هم چنین ارگونومی صندلی راننده و صندلی ‌های طرح جدید و راحت ‌تر از مقایسه رانا با رانا پلاس است .

بدون کارشناسی خودرو ، خودرو نخرید

در رانا پلاس غربیلک فرمان نیز دارای آرم کرومی شده است . در کاپوت ، عایق صداگیر با کیفیت متفاوت تری ارائه شده و تمام داخل خودرو در رانا‌ پلاس از تحولی زیبا بهره ‌مند شده است.

سیستم مولتی مدیای رانا پلاس به طور کلی متحول شده و دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی است ، هم چنین ، اطلاعات سیستم رسانه ‌ای خودرو از این طریق به اطلاع راننده می ‌رسد در این مانیتور نشانگر دمای هوا نیز وجود دارد.

مقایسه رانا با رانا پلاس در امکانات

 

  رانا رانا پلاس
ترمز سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي، كد كلاس 61014 ,61013 : ترمز عقب كاسه اي سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب كاسه اي
کیسه هوای ایمنی كيسه هواي راننده و سرنشين جلو كيسه هواي راننده و سرنشين جلو
فرمان هیدرولیک هيدروليك، كليدهاي كنترلي روي فرمان (MFC)
سیستم تهویه تنظيم دستي دستي
سیستم صوتی راديو پخش راديو پخش
چراغها چراغ مه شكن جلو و عقب ، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، سيستم روشنايي ترك خودرو( Follow Me Home) چراغ مه شكن جلو و عقب، قابليت تنظیم ارتفاع نورچراغ جلو از داخل خودرو ، مجموعه چراغ هاي جلو و عقب جديد ، سيستم روشنايي ترك خودرو( Follow Me Home) ، كد كلاس 61017: مجهز به چراغ روز و روشن شدن چراغ هاي عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp
آينه‌ها آينه هاي جانبي برقي راهنمادار هم رنگ بدنه، طرح جديد آينه هاي جانبي برقي راهنمادار هم رنگ بدنه، طرح جديد
شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
تجهیزات ایمنی ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، فرمان تلسكوپي ،سنسور دنده عقب ، سيستم قطع خودكار سوخت ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، فرمان تلسكوپي ، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، سيستم قطع خودكار سوخت
رینگ و لاستیک 14 اينچ فولادي 14 اينچ فولادي
آپشن ها بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق، صفحه نمايشگر روي داشبورد ، نمايشگر دماي محيط كروز كنترل ، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، جلو پنجره طرح جديد، مجموعه کنسول میانی یكپارچه ، دستگیره ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)، مجموعه رودری هاي جديد ، عایق صداگیردر موتور، مجموعه جديد داشبورد ( دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح جديد، ، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار كمربند، صفحه نمايشگر روي داشبورد ، نمايشگر دماي محيط)
صندلی صندلي‏ راننده و سرنشين جلو دستي ، پشت سري صندلي هاي جلو قابل تنظيم صندلي‏ راننده و سرنشين جلو دستي ، پشت سري صندلي هاي جلو قابل تنظيم،

 

تفاوت رانا با رانا پلاس

با توجه به شرایط کشور ، خریدار محدودیت‌ های زیادی در واردات و فعالیت خودروهای خارجی مشاهده می ‌نماید ؛ لذا ایران خودرو هم در بحث مقایسه رانا با رانا پلاس و هم در خودروهای دیگر این توفیق اجباری را نصیب خود می ‌کند که تحول کیفیت و رفاه را افزایش دهد. در مقایسه رانا با رانا پلاس تفاوت زیادی به چشم میخورد اما به طور کلی مهترین بخش های تفاوت در مقایسه رانا با رانا پلاس تفاوت در بخش زیر اشاره شده است.

تفاوت رانا با رانا پلاس بطور کلی در چیست؟

  • فرمان برقی جدید
  • چراغ های عقب و جلو همراه با نئون
  • آینه های راهنما دار
  • جلو پنجره جدید تیره
  • همرنگ شدن زه ها و دستگیره های خودرو با رنگ بدنه
  • قالپاق های جدید مشبک
  • کلید های کنترلی بر روی فرمان
  • صفحه کیلومتر جدید
  • ضبط جدید همراه با بلوتوث
  • بهبود جنس داشبورد و بهره گیری از طرح کربن
  • اضافه شدن پشت سری سوم عقب
  • اضافه شدن صداگیرهای جدید به کابین

رانا ‌پلاس از لحاظ فنی شاید تفاوت زیادی با رانای معمولی نداشته باشد ، اما در بخش ظاهری رفاهی و تجهیزات ، کمی دارای ادعا است و این محصول در زمان خود به عنوان محصول جدید ایران خودرو شاید کمی به هدف فوق نزدیک شده است . جالب است بدانید خودروی رانا پلاس با‌سقف شیشه ای دارای موتور و گیربکس جدید است و گیربکس به مدل ۶ سرعته جدید دستی ارتقا یافته است.

فروش سریع خودرو

رانا از سوی شرکت ایران خودرو در دو تیپ رانا  ای ال و رانا ال ایکس تولید شده است . اما بعد از مدتی تولید رانا  ای ال نیز متوقف شد .

ایران خودرو در آن زمان تنها مدل رانا ال ایکس را تولید کرد.  این خودرو همواره با تأمین قطعات یدکی مواجه بوده است . به نحوی که اغلب کسانی که در سال‌ های اولیه تولید این خودرو آن را خریداری کردند ، هنگام تعمیر و تعویض قطعات با مشکل مواجه شدند.

بعد از ارائه خودروی تغییر شکل یافته پژو ۲۰۶ به نام پژو ۲۰۶ صندوق ‌دار و در سال ۱۳۹۹ تولید خودروی فیس لیفت شده رانا شروع شد.

این بار کارخانه ایران خودرو نام رانا پلاس را برای آن برگزید . مقایسه رانا با رانا پلاس اولین موضوعی بود که قبل از عرضه رانا‌ پلاس ذهن خریداران را به خود مشغول می ‌کرد. در خرید خودرو باید به نکات مهمی مثل امکانات، آپشن و حتی بودجه توجه داشته باشید که با معیار های شما سازگار باشد.

نتیجه گیری مقایسه رانا با رانا پلاس تفاوت

در کلام پایانی شما باید توجه داشته باشید که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید خودرو کنید، در پیش از هر چیزی باید به بودجه خود توجه داشته باشید، یکی از روش های راحت خرید خودرو خودرو مشاوره خرید خودرو است که مشاوران ما به شما کمک می کنند تا بهترین انتخاب را با توجه به نیاز، بودجه و علایق خود را بدست آورید.

تاریخ انتشار 06/اردیبهشت/1401