مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵

در این مطلب قصد داریم تا تیپ ۳ با تیپ ۵ را به طور کامل بررسی کنیم و امکانات هر کدام را به طور جداگانه توضیح دهیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵

درحال حاضر باتوجه به مشكلات عدم دريافت لوازم و قطعات خودرو از سوي رفيق ديرينه ايران خودرو يعني پژو ايران خودرو تنها در ٢ تيپ و آن هم پژو ٢٠٦ تيپ ٥ و پژو ٢٠٦ تیپ ٢ عرضه و توليد مي گردد .

پژو ۲۰۶ یک نام آشنا در کشور ما می باشد . خودرویی که از سال ۱۳۸۰ وارد ایران شد و به دنبال استقبال مردم ، ایران خودرو خط مونتاژ این هاچبک دوست داشتنی را راه‌ اندازی کرد و تا کنون تیپ‌ های مختلفی از آن را به بازار عرضه کرده است .

تولید پژو ۲۰۶ در کشورهای دیگر رسما از سال ۲۰۱۰ متوقف شده است ، اما در ایران کماکان شاهد تولید تیپ‌ های ۲ و ۵ این خودرو هستیم .

در ادامه مقاله به مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵ می پردازیم .

۲۰۶ تیپ ۵ چگونه است ؟

برای مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵  باید بدانید که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارای مشخصات فنی بهتری نسبت به تیپ ۲ می باشد . موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب‌ بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌ متر گشتاور ، به راحتی می‌ تواند این هاچ‌ بک یک تنی را به حرکت در آورد .

مصرف سوخت این پیشرانه در کنار شتاب و کشش قابل قبولی تجربه خوبی از رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌ دهد که بزرگ ترین برگ برنده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به تیپ دو می باشد .

۲۰۶ تیپ ۵ رقبای مختلفی هم چون جک J۳ ، برلیانس H۲۲۰ و ام وی ام ۳۱۵ در رقابت بوده و می‌ توان گفت که تقریباً تمامی رقبای خود را شکست داده است .

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ چه امکاناتی دارد ؟

برای مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵ باید بدانید که تفاوت تیپ‌ های پژو ۲۰۶ با یک دیگر از نظر طراحی ظاهری و داخلی خیلی به چشم نمی‌ آید . تیپ ۳ مدلی بین تیپ ۲ و ۵ است و همان پیشرانه ۴ سیلندر TU3 بر روی این خودرو هم قرار داده شده است .

در تیپ ۳ تغییری در مشخصات فنی دیده نمی‌ شود . پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با اضافه شدن کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، نسبت به دو مدل قبلی از نظر ایمنی کمی بهتر شده است . همچنین بتازگی تولید دوباره پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف پاناروما آغاز شده است.

به‌ علاوه شیشه‌ های عقب نیز برقی شده و سیستم صوتی هم با اضافه شدن قابلیت پشتیبانی CD کمی پیشرفته‌ تر شده است . سیستم تهویه اتوماتیک تیپ ۳ و آینه جانبی برقی مجهز به گرمکن هم از دیگر نکات مثبت این مدل پژو ۲۰۶ می باشد .

تفاوت‌ تیپ‌ های مختلف در چیست ؟

در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵ باید بدانید که در تفاوت‌ های ۲۰۶ تیپ ۲ با تیپ ۵ از لحاظ طراحی ظاهری می‌ توان به تغییر قالپاق‌ ها و تغییر چراغ‌ های عقب اشاره کرد .

در بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در قسمت انتهایی گلگیر جلو عدد ۱.۴ به نشانه موتور ۱۴۰۰ سی‌سی درج شده است و برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با عدد ۱.۶ یعنی موتور ۱۶۰۰ سی‌سی وجود دارد .

از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی ، می‌ توان به برقی بودن بالابر عقب تیپ ۵ ، تنظیم برقی آینه‌ های جانبی در تیپ ۵ ، سنسور دنده عقب در تیپ ۲ ، تهویه مطبوع اتوماتیک در تیپ ۵ و وجود مالتی مدیا بر روی داشبورد در تیپ ۵ اشاره کرد .

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فول تمامی امکانات رفاهی و ایمنی در تیپ‌ های مختلف بازار دارد .

در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از موتور TU۳ استفاده شده که از مشخصات فنی این مدل موتور ، می‌ توان به موتور ۱۴۰۰ سی‌ سی ، ۴ سیلندر بودن ، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتون- متر گشتاور اشاره کرد .

قدرت در خودروهایی با موتور TU۳ به کمک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌ های جلو منتقل می‌ شود و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مدت زمان ۱۴.۱ ثانیه اتفاق می‌ افتد و مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ، چیزی حدود ۶.۴ لیتر می باشد .

کدام تیپ را خریداری کنیم ؟

همان طور که در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۵ توضیح دادیم در حال حاضر تنها تیپ‌ های ۲ و ۵ از این خودرو تولید می‌ شوند و هم چنان در سبد پیش فروش ایران خودرو قرار دارند . اگر به دنبال خرید خودرو 206 کاکرده هستید با توجه به بودجه خود راحت ترین راه ارتباط با مشاوران ما می باشد

در میان انواع پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بهترین نسخه از این خودرو می باشد . خودرویی که هم پیشرانه قوی دارد و هم امکانات خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌ دهد .

پس از تیپ ۵ نیز تیپ ۲ خودروی محبوبی می باشد . تیپ ۲ امکانات ساده‌ای دارد و اگر تصور می‌کنید که کمی امکانات بیش تر ارزش اختلاف قیمت موجود را ندارد بهتر است به سراغ این دو تیپ بروید .

در مقایسه انواع پژو ۲۰۶ های دیگر باید گفت اگر دوست دارید نسخه اتوماتیک پژو ۲۰۶ را برانید باید به سراغ تیپ ۶ این خودرو در بازار دست دوم بروید و البته که نباید انتظار عملکرد فوق‌ العاده‌ای از این تیپ‌ ها داشته باشید .

خرید تیپ‌ های ۱ و ۳ پژو ۲۰۶ را هم به شما توصیه نمی‌ کنیم چرا که تیپ‌ های ۲ و ۵ در بازار به وفور یافت می‌ شوند که ارتقا یافته همین خودروها هستند .

بنابراین بهتر است به سراغ این دو تیپ جدید بروید . پژو ۲۰۶ تیپ ۴ هم تنها مدل از این خودرو می باشد که مونتاژ داخل نیست و ضعف‌ های تولیدات داخلی را ندارد . هرچند که این خودرو به ندرت در بازار پیدا می‌ شود و شاید بتوان نسخه تمیز آن را به خوبی پیدا کرد .

تاریخ انتشار 04/تیر/1401