هشدار به دارندگان خودرو های گذرموقت 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
هشدار به دارندگان خودرو های گذرموقت 

هشدار به دارندگان خودرو های گذرموقت

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران با شاره به قوانین تردد خودرو های با پلاک گذر موقت ، گفت که این خودرو های وارداتی 3 ماه اجازه تردد در سطح شهر را دارند ، این امکان وجود دارد که 3 ماه دیگر می توانند با همون پلاک تردد کنند .

نکته مهم این است که اگر این خودور ها پس از به انتها رسیدن 6 ماهه از مرز خارج نشوندن در لیست توقیف قرار می گیرند و صاحبان این خودرو ها به عنوان قاچاقچی اعلام خواهند شد .

دادفر با اشاره به اینکه این خودرو ها پس از 6 ماه حق تردد دیگر اجازه تردد در سطح شهر را ندارند و پلیس آگاهی پیگیر وضعیت این خودرو ها می باشد هم تعداد بسیار زیادی خودرو از سال 97 تاکنون با پلاک گذر موقت در حال عبور مرور می باشند . اقلب ذکر است که برخی از خودرو های گذر موقت از سال 80 در پارکینگ وجود دارند که جزو اموال قاچاق به شمار می آیند .

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران اعلام کرد با توجه به افزایش درخواست مردم برای خرید خودرو های چینی بازار واردات این خودرو هر روز داغتر می شود ، اما واردات خودرو چینی به شکل منفصله بوده و در ایران منتاژ می شود و به هیچ عنوان به صورت یکجا و بدنه کامل وارد کشور نمی شود .

دادفر با تاکیید بر این موضوع که از سال 97 با وجود وارد شدن 12700 خوردرو خارجی فقط بیش از 12 هزار مورد آن ترخیص شده است و تعداد بسیار زیادی از این خودرو ها در گمرکات جمهوری اسلامی به دلیل نداشتن ثبت سفارش اجازه ترخص ندارند .

تاریخ انتشار 12/خرداد/1400