بهترین خودروهای چینی بازار ایران

با ورود انبوه خودروهای چینی به بازار ایران، تصمیم گیری و انتخاب بین آن ها برای خریداران امری دشوار شده است. در این مقاله ما به شما بهترین خودروهای چینی بازار ایران را معرفی می کنیم تا تصمیم درستی در خرید خود بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بهترین خودروهای چینی بازار ایران

امروزه بازار خودروی ایران توسط خودروهای چینی تسخیر شده است و روز به روز به شمار خودروهای چینی در بازار ایران افزوده می شود. این امر خریداران را در انتخاب خودروی مورد نظر دچار مشکل می کند. صفر کیلومتر بودن خودرو، آپشن های متعدد و خدمات پس از فروش نسبتا خوب از دلایل انتخاب خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می شود. با ما همراه باشید تا بهترین خودروهای چینی بازار ایران در سال ۱۴۰۲را به شما معرفی کنیم.

رتبه 12 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : کی ام سی J7

کی ام سی J7 اولین خودرو سدان چینی از برند کی ام سی در بازار ایران بود که در اواسط سال 1401 به بازار عرضه شد. این خودرو بدلیل ظاهر، امکانات و مشخصات فنی خوبی که داشت خیلی زود در بازار طرفدار پیدا کرد.اصلی ترین برگ برنده این خودرو از نظر ما طراحی ظاهری آن است به گونه ای که آن را می توان در کلاس فست بک جای داد.

رتبه 12 بهترین خودرو چینی بازار ایران: کی ام سی J7

دوربین 360 درجه، صفحه کیلومتر دیجیتالی و کیلس استارت از جمله امکانات این خودرو به حساب می آید. فضای جادار کابین و صندوق عقب هم از دیگر مزایای این خودرو محسوب می شود. در برخی قطعات داخل کابین مشکل کیفیتی به چشم می خورد که در خودروی چینی این رنج دور از انتظار نیست.

رتبه 12 بهترین خودرو چینی بازار ایران: کی ام سی J7

برای این خودرو یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو TGDi در نظر گرفته شده که می تواند 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اعدادی قابل قبول به حساب می آیند. گیربکس این خودرو 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه می باشد و عملکرد هماهنگی با موتور خودرو دارد.

رتبه 11 بهترین خودروهای چینی بازار ایران :  کی ام سی T8

کی ام سی T8  اولین محصول برند کی ام سی در ایران است. کلاس پیکاپ همیشه طرفداران خاص خودش را در بازار ایران داشته اما تا بحال پیکاپی با این شرایط و قیمت در بازار نداشتیم. به لطف اندک قابلیت های آفرودی تی8، این خودرو خیلی زود در بازار جای خود را پیدا کرد.

رتبه 11 بهترین خودرو چینی بازار ایران:  کی ام سی T8

روی این خودرو امکانات زیادی نصب نشده است. کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و کیلس استارت از امکانات این خودرو به حساب می آید.

رتبه 11 بهترین خودرو چینی بازار ایران:  کی ام سی T8

قابلیت های آفرودی این خودرو در حد متوسط می باشد که اکثر خریدران، تی 8 را برای قابلیت های آفرودی بیشتر تجهیز می کنند. البته باید این نکته را ذکر کنیم که این خودرو را هرگز با خودرویی مثل هایلوکس مقایسه نکنید. جک T8 از سیستم تعلیق جناغی دوبل با فنر مارپیچ در جلو و سیستم فنری تخت در عقب استفاده می کند و همین موضوع، در کنار سیستم دو دیفرانسیل سه حالته باعث شده تا T8 در آفرودهای سبک، موفق باشد. این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. گیربکس این خودرو 6 سرعته دستی می باشد.

رتبه 10 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : جک S5 نیو

جک S5 جزو اولین خودروهای چینی وارد شده به ایران حساب می شود و بیش از 8 سال است که در بازار ایران حضور دارد و خریداران به گونه ای به این خودرو اعتماد دارند. در سال 1400 بود که کرمان موتور جک S5 جدید را با تغییرات اندک در ظاهر و گسترده در فنی به بازار عرضه کرد.

رتبه 10 بهترین خودرو چینی بازار ایران: جک S5 نیو

ظاهر این خودرو به جز در قسمت جلویی که شامل جلوپنجره و سپر می شود تغییر دیگه ای نکرده است. از امکانات جدیدی که روی این خودرو نصب شده است به کروزکنترل می توان اشاره کرد.

رتبه 10 بهترین خودرو چینی بازار ایران: جک S5 نیو

در قسمت فنی موتور خودرو به کل تغییر کرده است و موتور 2 لیتری قبلی جای خود را به موتور 1.5 لیتری TGDi داده است که می تواند 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این نسخه عملکرد موتور نسب به نسخه قبلی بهبود پیدا کرده است.

رتبه 9 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : هایما S7+

هایما اس 7 هم جزو خودروهای قدیمی چینی بازار ایران به حساب می آید. ایران خودرو عرضه هایما اس 7 پلاس را در اوایل سال 1400 به بازار شروع کرد و به لطف بهبود موتور و افزایش آپشن ها در بازار جایگاه خوبی از آن خود کرد.

رتبه 9 بهترین خودرو چینی بازار ایران: هایما S7+

در طراحی ظاهری این خودرو تغییرات اندکی به چشم می خورد. تغییر رنگ لچکی عقب، استفاده از آینه ‌های جانبی با طراحی جدید و همچنین اضافه ‌شدن گل‌ پخش ‌کن‌های جلو از جمله تغییرات این خودرو است. در نمای داخلی اما تغییرات محسوس تراند. تغییر تریم فرمان، روکش صندلی و فرمان جدید و همچنین که پنل لمسی بزرگ در مرکز داشبورد از مهمترین ویژگی های جدید هایما اس 7 پلاس است.

رتبه 9 بهترین خودرو چینی بازار ایران: هایما S7+

هایما اس 7 پلاس از همان موتور 1.8 لیتری توربو قبلی استفاده می کند که قادر است 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف اندک تغییرات صورت گرفته، مصرف سوخت این خودرو 1 لیتر کاهش یافته است.

رتبه 8 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : لاماری ایما

لاماری ایما هم جز آن خودروهایی بود که با ظاهر جذاب خود خیلی زود در بازار طرفدا پیدا کرد. شرکت آرین پارس موتور اقدام به مونتاژ این خودرو کرده است و توانست سهم بزرگی از بازار خودروهای چینی را از آن خود کند.

رتبه 8 بهترین خودرو چینی بازار ایران: لاماری ایما

همانطور که گفته شد برگ برنده این خودرو طراحی مدرن و بروز آن است. همچنین در لاماری ایما امکاناتی از قبیل: کروز کنترل، حالت های رانندگی، فرمان D کات 3 حالته، دوربین ثبت وقایع و سقف پاناروما به چشم می خورد.

رتبه 8 بهترین خودرو چینی بازار ایران: لاماری ایما

این خودرو دارای موتور میتسوپیشی 1.5 لیتری توربو شارژ است که قادر است 197اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت از طریق گربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه تر به چرخ های جلو می رسد.

رتبه 7 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : کی ام سی K7

کی ام سی K7 را بگونه می توان نسخه اصلاح شده و بهبود یافته جک اس5 توصیف کرد. کرمان موتور پس از کشمکش های فراوان این خودرو را در سال 1400 وارد بازار کرد. این خودرو متاسفانه بدلیل مشابه بود مشخصات فنی به جک اس 5 و همچنین قیمت بالاتر خیلی در بازار مورد توجه قرار نگرفت.

رتبه 7 بهترین خودرو چینی بازار ایران: کی ام سی K7

البته وضعیت این خودرو در بازار دور از انصاف است چراکه این خودرو در تمامی بخش ها چیزی کم نگذاشته است. فضای جادار کابین بخصوص در صندوق عقب و امکاناتی مثل صندوق برقی هوشمند، سردکن صندلی ‌های جلو، ماساژور صندلی راننده و سیستم صوتی اینفینیتی، از جمله آپشن‌های خاص کی‌ام‌سی K7 نسبت به رقبای خودش می باشد.

رتبه 7 بهترین خودرو چینی بازار ایران: کی ام سی K7

در بخش فنی این خودرو از همان موتور جک اس 5 نیو استفاده می کند با این تفاوت که گیربکس این خودرو از نوع 6 دنده اتومات دوکلاچه می باشد تا خودرو عملکرد بهتری داشته باشد.

رتبه 6 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : فونیکس تیگو 7 پرو

چری تیگو 7، خودرویی نام آشنا که با اولین ورود خود به بازار، توقع ما را از خودروهای چینی بالا برد. حالا مدیران خودرو با برند جدید فونیکس، تیگو 7 پرو را وارد بازار کرده است. این خودرو دارای طراحی متفاوت نسبت به تیگو 7 معمولی می باشد. اما پیشرانه با تیگو 7 قدیمی یکسان است.

رتبه 6 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس تیگو 7 پرو

طراحی داخلی خودرو هم به کل متحول شده است و شاهد طراحی بروزتر و جذاب تری هستیم. در این خودرو شاهد امکاناتی همچون کیلس استارت، ریموت استارتر، گرمکن فرمان و صندلی، صندوق برقی و سقف پاناروما هستیم. فضای داخلی این خودرو جادار و قابل قبول است.

رتبه 6 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس تیگو 7 پرو

موتور این خودرو همان 1.5 لیتری سابق است و توان آن 158 اسب بخار و گشتاور آن 230 نیوتن متر است. اما گیربکس آن از دو کلاجه خشک به CVT با 9 دنده تغییر پیدا کرده است که عملکرد بهتر و روان تری دارد. اما نکته منفی این خودرو تک دیفرانسیل بودن آن می باشد.

رتبه 5 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : فیدلیتی پرایم

خودروی شاسی بلندی که بهمن موتور از سال 1400 مونتاژ آن را در دستور کار خود قرار داد. نکته مثبت این خودرو 7 نفره بودن آن است که برای این خودرو یک ویژگی منحصر به فرد است چراکه دیگر رقبای آن این آپشن را ندارند.

رتبه 5 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فیدلیتی پرایم

طراحی پخته این خودرو در کنار آپشن هایش نظر خیلی از خریداران را به خود جلب می کند. امکاناتی مثل سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی جلو و سقف پاناروما خیلی زود نظر هر خریداری را به خود جلب می کند.

رتبه 5 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فیدلیتی پرایم

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری استفاده می کند که قادر است 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بهمن موتور در نسخه جدید گربکس این خودرو را تغییر داده و از 6 سرعته دو کلاجه تر استفاده می کند تا خودرو عملکرد بهتری داشته باشد.

رتبه 4 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : فونیکس FX پرمیوم

فونیکس اف ایکس خودرویی است که با طراحی جذاب و فضایی خود خیلی زود در میان خریداران محبوب شد. این خودرو نه تنها زیبا است بلکه از موسسه ایمنی euroNCAP هم توانسته است 5 ستاره ایمنی کسب کند.

رتبه 4 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس FX پرمیوم

تیپ پرمیوم کامل ترین تیپ این خودرو است و این تیپ بصورت انبوه در بازار وجود دارد. این خودرو دارای امکانات و آپشن های خوب و متعددی می باشد.

کروز کنترل هوشمند، انتخاب 3 حالت رانندگی، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، رادار تصادف جلو، رادار تصادف عقب، نورپردازی 64 رنگ داخلی، سیستم صوتی سونی، دوربین 360، گرمکن و سرکن صندلی و سقف پاناروما از امکانات این خودرو محسوب می شود. همچنین این خودرو برعکس ظاهر کوچکش دارای فضای بار خوبی می باشد.

رتبه 4 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس FX پرمیوم

پیشرانه این خودرو مشابه تیگو 8 پرو می باشد. یعنی یک موتور 1.6 لیتری توربو با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. شتاب این خودرو فقط 8 ثانیه اعلام شده است که عدد چشمگیری است.

گیربکس این خودرو هم از نوع 7 دنده دوکلاجه تر است که عملکرد خوبی دارد. سیستم تعلیق فونیکس FX در محور عقب، از نوع “مولتی لینک” است که سواری به نسبت نرمی دارد.

رتبه 3 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : دیگنیتی پرستیژ

پس از عرضه موفق دیگنیتی پرایم، بهمن موتور به سراغ نسخه بهبود یافته و قوی تر آن با نام پرستیژ رفته است. تغییرات اصلی این نسخه در بخش فنی آن است و بگونه ای جزو قوی ترین خودروهای چینی بازار ایران می باشد. جالب است بدانید این خودرو اولین کراس اوور چینی است که از سازمان استاندارد 5 ستاره کیفی دریافت کرده است.

رتبه 3 بهترین خودرو چینی بازار ایران: دیگنیتی پرستیژ

در ظاهر خودرو شاهد تغییراتی در سپر، رینگ ها و اگزوزهای عقب خودرو هستیم که ظاهر خودرو را از قبل جذاب تر کرده است. همچنین امکاناتی مثل شارژر وایرلس،  صفحه کیلومتر دیجیتال، نورپردازی داخلی هفت رنگ، صندلی برقی 10 حالته و سیستم صوتی پایونیر به این خودرو اضافه شده است تا شاهد آپشن های کامل تری در این خودرو باشیم.

رتبه 3 بهترین خودرو چینی بازار ایران: دیگنیتی پرستیژ

در بخش فنی اما موتور 1.5 لیتری جای خود را به یک موتور 2 لیتری با 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور داده است. این قدرت توسط گیربکس 6 سرعته اسپرت به چرخ های جلو منتقل می شود. پایداری و هندلینگ این خودرو در پیچ ها قابل قبول است.

رتبه 2 بهترین خودروهای چینی بازار ایران : هایما S8

خب در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران رسیدیم به رتبه دوم و این خودرو خودرویی نیست جز هایما 8اس، برادر بزرگتر هایما اس7. خودرویی بروز و کامل که متاسفانه بدلیل سیاست های اشتباه ایرانخودرو و عرضه محدود آن چندان در بازار ایران موفق نبود.

رتبه 2 بهترین خودرو چینی بازار ایران: هایما S8

زبان طراحی این به کل با بقیه هایما ها از جمله S7 و S5 متفاوت است و شاهد یک ظاهر مدرن و جذاب هستیم. در این خودرو شاهد امکانات خوبی مثل: کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار تصادف، ترمز اضطراری، نور بالای اتومات، دوربین 360، دوربین ثبت وقایع، گرمکن صندلی و سقف پاناروما هستیم.

رتبه 2 بهترین خودرو چینی بازار ایران: هایما S8

در بخش فنی اما با یک موتور پر قدرت 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ روبرو هستیم که می تواند 194 اسب بخار قدرت و 295 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد هایما 8S فقط 7.8 ثانیه اعلام شده است. قدرت این خودرو به واسطه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و متاسفانه خبری از نسخه دو دیفرانسیل این خودرو در بازار نیست.

رتبه 1 بهترین خودروهای چینی بازار ایران: فونیکس تیگو8پرومکس

بالاخره به بهترین خودروی چینی بازار ایران رسیدیم. خودرویی که با آمدنش به بازار جنجال های فراوانی به پا کرد. جالب است بدانید قیمت این خودرو در اوایل سال 1402 در بازار ایران به بیش از 4 میلیارد تومان رسیده بود که قیمت بالایی است! این بار مدیران خودرو پس از عرضه موفق تیگو 8 پرو، نسخه پرو مکس آن را روانه بازار کرد که بگونه ای این نسخه همه چیز تمام خودروهای چینی بازار ایران است.

رتبه 1 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس تیگو8پرومکس

طراحی شکیل و مدرن این خودرو تقریبا نظر اکثر خریداران را به خود جلب می کند. طراحی این نسخه نسبت به نسخه پرو با تغییرات جزئی که در سپر ها، جلوپنجره، رینگ ها و چراغ های خود داشته جذاب تر شده است. همچنین 7 نفره بودن این خودرو یک مزیت مهم به حساب می آید. آپشن های این خودرو بسیار کامل است بخصوص در تیپ IE.

رو این خودرو آپشن هایی مثل: گرمکن فرمان، گرمکن صندلی عقب و جلو، سردکن صندلی جلو، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل هوشمند، انجین استارت، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار جلو، رادار عقب، نور بالای اتومات، سیستم صوتی سونی، کول باکس، سقف پاناروما، رکاب برقی و …نصب شده است. جالب است بدانید این خودرو دارای 6 حالت رانندگی (نرمال-اکو-اسپرت-برفی-گل‌آلود-آفرود) می باشد.

رتبه 1 بهترین خودرو چینی بازار ایران: فونیکس تیگو8پرومکس

در بخش فنی تیگو 8 پرو مکس دارای یک موتور پر قدرت 2 لیتری توربو شارژ است که می تواند 255 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این حجم از قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاجه تر به تمامی چرخ ها منتقل می شود. این خودرو دارای سیستم انتقال نیرو هوشمند AWD می باشد.

شتاب 8.1 ثانیه برای این شاسی بلند بزرگ عدد خوبی است. در نهایت باید بگوییم این خودرو برگ برنده و بهترین خودرو چینی بازار ایران است البته قیمت آن یک مقدار گران است و خریداران را به خرید خودروهای ژاپنی و کره ای ترقیب می کند.

در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران سعی شده بهترین نسخه هر مدل معرفی شود. لازم بذکر است خودروهای چینی خوبی مثل فیدلیتی پرستیژ، لاماری ایما X، چانگان CS35 پلاس وارداتی و … هم در راه بازار هستند اما چون تجربه ای درباره این خودروها نداریم در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران حضور ندارند.

قطعا خودروهای چینی را نمی توان با خودروهای ژاپنی، اروپایی و حتی کره ای مقایسه کرد اما پیشرفت چینی ها در صنعت خودروسازی بسیار چشمگیر است. هر چند بعضا مشکلات کیفیتی در این خودروها پیدا می شود و حتی در برخی از خودروهای چینی، پیشرانه با توجه به بنزین مورد استفاده در ایران عمر کمی پیدا می کند اما باید قبول کرد که بازار خودرو ایران در اختیار خودروهای چینی است.

فروش سریع خودرو

شما در اتولایف می توان درخواست خرید خودرو و فروش خودروی خود را ثبت نمایید و همچنین از کمک مشاوران ما در امر خرید و فروش خودروی خود استفاده کنید.

از نظر شما بهترین خودروی چینی بازار ایران کدام خودرو است؟

تاریخ انتشار 24/شهریور/1402