نحوه گرفتن کارت سوخت و مدارک مورد نیاز

با وجود حضوری شدن کامل فرآیند دریافت کارت سوخت، نحوه گرفتن کارت سوخت برای افراد به یک چالش تبدیل شده است و باید حتما توجه داشته باشند که از اطلاعات و مدارک مورد نیاز به درستی آگاه باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نحوه گرفتن کارت سوخت

نحوه گرفتن کارت سوخت به صورت آنلاین

اگر به دنبال رهگیری کارت سوخت خودرو هستید می توانید با مراجعه به سایت epolice.ir  و با وارد کردن شماره پلاک خودرو خود مرسوله خود را پیگیری کنید، اما اگر به دنبال دریافت مجدد یا ثبت درخواست هستید باید با نحوه گرفتن کارت سوخت آشنا باشید چرا که دیگر گرفتن کارت سوخت بصورت آنلاین نیست.

کارت سوخت چه کاربردی دارد ؟

کارت سوخت ، یکی از الزامات هر خودرو محسوب خواهد شد که نداشتن آن می ‌تواند هزینه‌ های زیادی را برای رانندگان در برداشته باشد . چرا که هر ماه سهمیه مشخصی از سوخت برای هر خودرو با یارانه دولتی اختصاص داده خواهد شد. همچنین اخیرا دیده شده که در برخی جایگاه ها داشتن کارت سوخت برای دریافت بنزین الزامی شده است.

کارت سوخت ماشین از نظر اندازه شبیه به کارت‌ های اعتباری پلاستیکی می باشد . قرار گرفتن یک تراشه در کارت به جای نوار مغناطیسی ، آن را تبدیل به یک کارت هوشمند با سرویس‌ دهی در موارد گوناگون کرده است . کارت سوخت مانند آچار فرانسه عمل می‌ کنند و هر دارنده ی خودرو به آن نیاز خواهد داشت . هنگام فروش خودرو ، کارت سوخت خودرو باید به مالک بعدی تحویل داده شود .

نحوه گرفتن کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت

ثبت نام کارت های سوخت خودرو از طریق دفاتر پلیس +۱۰ رایج ترین روش دریافت این کارت در میان مالکان وسایل نقلیه می باشد که در این روش مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ با ارائه مدارک لازم طبق ظوابط می توانند مراحل دریافت کارت سوخت را انجام دهید .

مالکان خودرو ها اعم از سواری ، وانت و موتورسیکلت و … برای ثبت نام کارت سوخت المثنی ، همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت بـه ثبت درخواست خود می توانند اقدام کنند . خودرو های صفر ، دارای کارت سوخت می باشند و کافی است مالکان برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند. اما در صورتی که خودرو صفر خریداری کردید و کارت سوخت در سامانه پست موجود نمی باشد باید حتما به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

اگر به دنبال خرید خودرو هستید می توانید با مشاوران با شماره 02191303100

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت

برای گرفتن کارت سوخت شما باید مدارکی را از قبل آماده کنید . یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند را باید در دست داشته باشید . همچنین در صورت نیاز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر معتبر به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند نماینده . دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک با ارائه مدارک شناسایی نیز می توانند نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز نیز اقدام کنند .

کارت شناسایی اتومبیل یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه (برگ سبز خودرو) به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر را باید همراه داشته باشید . تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ و واریز مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال در دستگاه‌ کارتخوان بانک ملت مستقر در دفاتر پلیس +۱۰ . پس از آن اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت از کاربر.

همچنین شما برای گرفتن مارت سوخت خود باید از شماره تلفن همراه مالک وسیله نقلیه . کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه‌ ای به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد . اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو یا شماره VIN، اطلاع داشته باشید.

در گذشته برای گرفتن کارت سوخت و اخذ آن می شد بصورت غیر حضوری و از طریق سایت های خدماتی دولت درخواست داد اما در حال حاضر برای گرفتن کارت سوخت باید حتما با مدارک ذکر شده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

تاریخ انتشار 30/تیر/1402