تغییرات جک S5 جدید

شرکت کرمان موتور در سال 1400 نسخه جدید جک S5 را رونمایی و عرضه کرد در این مطلب سعی داریم به تغییرات جک S5 جدید و نیوفیس بپردازیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تغییرات جک S5 جدید

جک s5 جدید مدل بروز شده و فیس لیفت شده جک s5 است که در اوایل سال 1400 شرکت کرمان خودرو عرضه آن را آغاز کرد، اما بهتر است پیش از اینکه به سراغ تغییرات جک s5 جدید برویم با نسخه پایه ای جک s5 آشنا شویم.

جک s5 یکی از خودرو های پرطرفدار چینی است که در سال 2013 توسط شرکت جک در بازار کشور چین عرضه شد،این خودرو طراحی مشابه به نسل دوم هیوندای توسان دارد.

در سال 1394 شرکت کرمان موتور این خودرو را به بازار خودرو ایران آورد و عرضه آن را آغاز کرد، این خودرو در سال 1394 با توجه به شروع محدودیت و ممنوعیت های واردات خودرو توانست جایگاه بسیار ویژه ای را در بازار خودرو ایران بدست آورد.

جک s5 در ابتدا با گیربکس دستی 6 سرعته آغاز به فروش کرد که به دو سال نرسیده نسخه اتوماتیک آن با گیربکس 6 سرعته اتومات به بازار خودرو ایران معرفی و عرضه شد، با وجود آنکه این خودرو در نسخه دستی توانسته بود محبوبیت های بسیاری در بازار خودرو ایران بدست آورد اما نسخه اتوماتیک آن در مدت کوتاهی رکورد فروش نسخه دستی را زد.

شرکت کرمان موتور در 5 سال این خودرو را فقط در دو نسخه دستی و اتوماتیک عرضه می کرد تا آنکه در سال 1399 نسخه جک s5 جدید را یا همان نسخه فیس لیفت شده را بر روی وب سایت خود معرفی کرد، عرضه این نسخه از اردیبهشت ماه سال 1400 در قالب طرح پیش فروش با موعد تحویل 6 ماهه آغاز شد.

تغییرات جک s5 جدید در سه بخش طراحی بدنه ، آپشن و امکانات و بخش فنی می باشد که در ادامه قصد داریم به تغییرات هر بخش بپردازیم تا شما با تغییرات جک s5 جدید بیشتر آشنا شوید.

تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی بدنه

تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی بدنه فقط مختص نمای جلویی خودرو است و هیچ تغییری در بخش جانبی و عقب خودرو رخ نداده است، اما همین تغییر در نمای جلویی جک s5 جدید توانسته تا حد زیادی نمای اسپرت و بروز تری به این خودرو بدهد.

تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی بدنه

یک از تغییرات جک s5 جدید در نمای جلویی بزرگتر شدن ورودی هوا روی سپر به همراه مسطح تر شدن این بخش است که با رنگ مشکی و فاصله کمی که بین این قسمت با جلو پنچره این خودرو می باشد نمای یکپارچه ای برای جک s5 نیوفیس ساخته است .

از دیگر تغییرات در نمای جلویی جک s5 جدید می توان به تغییر شکل مه شکن ها از گرد به مربع اشاره کرد، همچنین اضافه شدن چراغ روشنایی در روز به بالای سپر نیز تغییر دیگر جک s5 جدید می باشد.

تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی داخلی

مهمترین تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی داخلی دو رنگ شدن تو دوزی های خودرو می باشد، این خودور در نسخه قبلی با تو دوزی یک دست مشکی وارد ایران و مونتاژ شد، در نسخه فیس لیفت شده تزئینات داخلی خودرو از دو رنگ مشکی و قهوه ای متشکل شده است.

تغییرات جک s5 جدید در بخش طراحی داخلی

در جک s5 جدید روکش درب های خودرو، کنسول وسط و قسمت میانی صندلی های جلو به رنگ قهوه ای درآمده است، تا ظاهری لوکس ‌تر و به روز تری به این خودرو بدهد.

تغییرات جک s5 جدید در بخش فنی

اما تغییر اصلی در جک s5 جدید در بخش فنی و موتوری این خودرو می باشد، این خودرو همانند نسخه قدیمی خود از یک گیربکس  6 سرعته دو کلاچه بهره می گیرد، اما کرمان موتور در پیشرانه این خودرو، خلاف خودروهای دیگر که در نسخه فیس لیفت شده ارتقا می یابد عمل کرده است.

در این نسخه از یک پیشرانه 1.5  ليتری توربو مجهز به فناوری پاشش مستقيم سوخت با حداکثر قدرت 171 اسب بخار و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متر بهره گرفته شده است که نسبت به نسخه قبلی خود کاهش قدرت داشته است، اما این مسئله فقط بر روی کاتالوگ منتشر شده این خودرو می باشد.

تغییرات جک s5 جدید در بخش فنی

این کاهش قدرت پشیرانه باعث شده تا هماهنگی بیشتری ما بین موتور و گیربکس این خودرو بوجود آید، نسخه فیس لیفت شده جک S5 چابک تر و شتاب اولیه بهتری نسبت به نمونه قبلی دارد. چراکه در نمونه جک اس ۵ اتومات قبلی بدلیل ناهماهنگ بودن گیربکس خودرو بسیار کند عمل میکرد.

تغییرات جک s5 جدید در آپشن و امکانات

شرکت کرمان موتور برای کاهش هزینه ها دست به تغییرات و اضافه کردن آپشن های بسیاری نزده است، این شرکت فقط برای نسخه جک s5 جدید دو آپشن اضافه تر در نظر گرفته است یکی اضافه شدن کروز کنترل و دیگری دیلایت است، این دو آپشن اضافه شده ضعف های نسخه قبلی بوده است که برطرف شده است.

تغییرات جک s5 جدید در آپشن و امکانات

بنظر شما تغییرات صورت گرفته روی جک اس ۵ جدید تا چه حدی قابل قبول است و آیا مشتریان را راضی می کند؟

 

تاریخ انتشار 24/آبان/1402