تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ

شرکت بهمن موتور برای باقی ماندن در رقابت بازار خودرو دو مدل خودرو دیگنیتی را به بازار خودرو ایران عرضه کرده است، این دو مدل از یک سری می باشند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند، در ادامه با تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ آشنا خواهید شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ

شرکت بهمن موتور در ابتدا با واردات و عرضه دیگنیتی پرایم توانست بسیاری از نظر ها را به دلیل داشتن طراحی متفاوت و به روز نسبت به دیگر رقبای چینی به سمت خود برگرداند.

در تصاویر دیگنیتی سفید پرستیژ و دیگنیتی مشکی پرایم می‌باشد

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ

این خودرو از ابتدا توانست نظر تمامی رانندگان به ویژه جوانان را به عنوان یک خودرو بروز و با طراحی خاص جلب کند و جایگاه خوبی را بدست آورد، پس از گذشت مدتی شرکت بهمن موتور تصمیم گرفت که نسخه پیشرفته تر و بی نقص تر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ رونمایی و عرضه کند، دیگنیتی پرستیژ در مقایسه با دیگنیتی پرایم بهبود بسیار چشمگیری داشته است و میتواند به عنوان یک نسخه کامل تغییر یافته از نمونه اولیه تلقی شود.

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در بخش ظاهری

دیگنیتی با وجود اینکه در طراحی زیاد شبیه خودروهای بروز نیست اما به لطف طراحی متفاوتی که نسبت به دیگر کراس اوور های چینی دارد توانسته نظر مثبت بسیاری از رانندگان حتی در بین جوان ها بدست آورد، یکی از نکات مثبت در طراحی‌ این خودرو جلو پنجره کشیده و بزرگ با طراحی کهکشانی است که بسیار شبیه سری خودروهای الکتریکی شرکت بنز است.

تفاوت دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

 

اگر بخواهیم به تفاوت دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ در طراحی بدنه بپردازیم باید بگوییم در بخش طراحی جلو در نسخه پرایم مه شکن بر روی سپر اضافه شده است که تا پیش از این در نسخه پرستیژ دو خط مشکی وجود دارد که به ورودی های هوا متصل شده است.

بروز ترین قیمت محصولات بهمن موتور

در بخش عقبی خودرو با یک تغییر مهم روبرو هستیم که در نسخه پرستیژ یک سپر بروز تر قرار گرفته است و دو اگزوز خروجی واقعی به چشم می‌خورد، اما در پرایم یک سپر عقب ساده به با دو طرح اگزوز در دو طرف به چشم میخورد و باعث می شود تا جلوه خوبی نداشته باشد، همچنین دیگر تفاوت رنگ دیفیوزر سپر است که در نسخه پرستیژ به رنگ مشکی و در دیگنیتی پرایم به رنگ کروم می باشد.

در بخش جانبی مهمترین تغییر ۲۰ اینچی شدن رینگ در نسخه پرستیژ است که ظاهری اسپرت تر به خودرو داده است، تا پیش از این در نسخه پرایم از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده میشد.

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در بخش فنی

شرکت بهمن موتور نسخه پرستیژ را با یک سیستم‌ فنی بهبود یافته نبست به دیگنیتی پرایم رونمایی و عرضه کرد، دیگنیتی پرستیژ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ با حداکثر توان ۲۲۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۵ نیوتن متری بهره می گیرد، همچنین از نقاط قوت این نسخه می توان به سیستم GDi یا همان سیستم پاشش مستقیم اشاره کرد.

برای دیگنیتی پرستیژ همانند خودروهای بروز چینی از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده است که وظیفه انتقال قدرت را به محور جلو دارد، طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت بهمن خودرو شتاب اولیه صفر تا صد خودرو زیر ۱۰ ثانیه است که این مورد به دلیل نداشتن سوخت مناسب و شرایط جوی متفاوت از کشور مبدا در تست های انجام شده به ۱۰.۵ ثانیه رسیده است، همچنین مقدار مصرف این خودرو در حالت ترکیبی ۸.۵ لیتر می‌ باشد.

خبر : طرح فروش دیگنیتی پرایم و پرستیژ

اما اگر بخواهیم بیشتر به تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در بخش فنی بپردازیم باید با مشخصاًت فنی دیگنیتی پرایم آشنا شوید، در نسخه پرایم از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ با حداکثر توان ۱۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری استفاده شده است، که گیربکس اتوماتیک CVT قدرت را با محورهای جلویی خودرو منتقل می کند.

دیگنیتی پرایم نسبت به دیگنیتی پرستیژ در حالت ترکیبی سوخت کمتری معادل ۷.۵ لیتر مصرف می کند اما شتاب اولیه بالاتری برابر با ۱۳ ثانیه دارد، استفاده از این پیشرانه باعث شد که رانندگی با این خودرو برای رانندگان تجربه خوبی را به همراه نداشته باشد و نظر منتقدان را حتی با ظاهر به روزی که داشت، جلب نکند.

مطالب مفید : بهترین خودروهای چینی بازار ایران

مهمترین تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ را می توانم به پیشرانه و سیستم گیربکس این خودرو اطلاق کرد که شرکت بهمن موتور برای بهبود نسخه پرستیژ در نظر گرفته است، این بهبود کیفیت باعث شد تا منتقدین پس از نقد بسیار به تجربه رانندگی نسخه پرایم امتیاز قابل قبول به دیگنیتی پرستیژ بدهند.

تفاوت دیگنیتی پرایم و پرستیژ در بخش امکانات

دیگنیتی در دو نسخه امکانات و آپشن های مشابه به یک دیگر دارد, این خودرو دارای آپشن های بسیار زیاد و پرکاربرد است که می تواند موجب راحتی رانندگان و سرنشینان شود، این خودرو با وجود طراحی بروز و جوان پسندی که دارد دارای آپشن و امکانات کاملی است که بتواند این خودرو را در جایگاه بالاتری از خودروهای هم رده خود قرار دهد.

اما بهمن موتور نسخه پرستیژ دیگنیتی را با چند آپشن بیشتر نسبت به پرایم عرضه کرده است،

آپشن های متفاوت دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم این خودرو ۵ آپشن اضافه تر دارد که عبارت است از :

  • شارژ وایرلس تلفن همراه در کنسول وسط
  • نورپردازی با امکان کنترل رنگ در داخل کابین
  • نمایشگر آمپر دیجیتال
  • ارتقا سیستم صوتی پایونیر ۸ بلندگو
  • آمپلی فایر ۱۵۰ واتی

این ۵ آپشن به صورت اختصاصی بر روی دیگنیتی پرستیژ برای نخستین بار اضافه شده است.

تاریخ انتشار 04/مهر/1402