شروع عرضه خودروهای وارداتی

شروع نخستین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو از روز یکشنبه مورخ 23 مهر ماه آغاز شد، در این دوره 6 خودرو برای فروش ارائه شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عرضه خودروهای وارداتی

عرضه خودروهای وارداتی در سامانه فروش یکپارچه خودرو ویژه متقاضیانی که پیش تر در این سامانه برای خرید خودرو خارجی ثبت نام کرده بوده اند از روز یکشنبه مورخ 23 مهر ماه آغاز تا ساعت 24 روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، توجه داشته باشید که امکان ثبت نام جدید متقاضی وجود ندارد و فقط متقاضیانی که پول بلوکه کرده بودند می توانند اقدام به انتخاب الویت خودروی خود کنند.

تبصره عرضه خودروهای وارداتی

  1. قیمت خودروهای وارداتی که در سامانه فروش یکپارچه خودرو برای هر خودرو مندرج شده است علی الحساب بوده و قیمت نهایی پس از محاسبه هزینه جانبی مثل اسقاط خودرو فرسوده، شماره گذاری، مالیان، هزینه ترخیص و …… مشخص می شود.
  2. قیمت نهایی خودروها پس از ارائه مدارک و مستندات توسط شرکت وارد کننده خودرو و بر اساس آخرین قوانین محاسبه قیمت خودرو تعیین و اعلام خواهد شد.
  3. قیمت نهایی خودروهای وارداتی فقط توسط شورای رقابتاعلام خواهد شد.
  4. پس از دریافت فراخوان متقاضی برای عقد قرارداد با شرکت واردکننده خودرو مورد نظر خود باید 50 درصد قیمت علی الحساب را به حساب این شرکت واریز کند.
  5. در صورت واریز نشدن وجه در زمان اعلام شده در فراخوان واریز وجه به منزله انصراف بوده و به صورت خودکار متقاضی از الویت فروش حذف خواهد شد.
  6. حداکثر زمان اعلام شده برای تحویل خودروها سه ماهه بوده، شرکت های وارد کننده خودور مستلزم هستند پس از ارسال فراخوان به متقاضیان ظرف سه ماه اقدام به نهایی ساز قیمت خودرو خود کنند و این خودرو را برای تحویل آماده کنند.
  7. در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعملهای صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی باشند.
  8. تخصیص خودرو براساس زمان عرضه خودرو و رتبه متقاضی در زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو انجام خواهد شد.
  9. متقاضیانی که پیش از این الویت خودرویی خود را چانگان CS35 پلاس انتخاب کرده اند و هنوز پیامک فراخوان دریافت نکرده اند می توانند الویت خودرویی خود را به یکی از 6 خودرو زیر تغییر دهند.
  10. اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.
تاریخ انتشار 23/مهر/1402