عرضه خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

از سال 97 واردات و عرضه خودروهای وارداتی بنا به هر دلایلی ممنوع شده بود و پس از 4 سال در شهریور سال 1401 پس از تصویب مجلس و تولید رفع محدودیت شد، اما بعد از این رفع ممنوعیت ها پس از گذشت یک سال هنوز خودرویی بدست مردم نرسیده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عرضه خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

عرضه خودروهای وارداتی چه زمانی است؟

پس از گذشت 8 ماه از اولین دوره ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو برای خودروهای وارداتی هنوز خودرویی عرضه نشده است، اما رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است تا بزودی عرضه خودروهای وارداتی با برندهای هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی، بستیون و هونگچی آغاز خواهد شد.

وضعیت عرضه خودروهای وارداتی

از زمستان پارسال ثبت نام و نوبت دهی در سامانه فروش یکپارجه آغاز شد، در ابتدا از 120 هزار نفر ثبت نام کرده فقط 33 هزار نفر امکان دریافت خودروهای وارداتی را داشته اند که بر اساس قرعه کشی الویت دریافت خودرویشان مشخص شد، قرار بود در نخستین عرضه خودروهای وارداتی تعدادی چانگان به دست متقاضیان برسد و پس از آن دانگ فنگ، چانگان، میتسوبیشی، اپل، داچیا، کیا، هیوندا، سانگ‌یانگ، نیسان، تویوتا، جتا، سئات، فیات به فروش برسد.

اما عرضه خودروهای وارداتی به شکل پیش نرفته است و تا پایان سال 1401 فقط چانگان عرضه شده است که بر اساس گزارش های اعلام شده تا مهر ماه فقط 100 دستگاه از این خودرو به دست مشتریان رسیده و پلاک شده است.

زمان دقیق عرضه خودروهای وارداتی

بنا به اعلام مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو این سامانه برای 31 هزار نفری که از سال گذشته برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند از این هفته بازگشایی خواهد شد و متقاضیان می توانند الویت خودرویی خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد در این دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش در این سامانه برند های بیستون، هیوندا ، کیا، هونگچی، زوتی ، سوزوکی و فیات موجود خواهد شد، تاکنون شرکت های واردکننده این برند های مراحل ترخیص را تکمیل کرده اند و برای تعیین قیمت مدارک خود را به سازمان حمایت ارسال کرده اند.

وی افزود: بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو محصولات خود را از گمرکات ترخیص کرده و اطلاعات خودروها را به سازمان حمایت ارسال کرده اند.

باید دید این وعده چقدر محقق شد و از این 31 هزار نفر چندین نقر می توانند خودرو مد نظر خود را دریافت کنند، گفتنی است که ضیغمی در ماه پیش وعده داده بود تا پایان آذر ماه سال جاری به تمامی تعهدات خود مبنی بر عرضه خودروهای وارداتی عمل خواهیم کرد.

 

تاریخ انتشار 16/مهر/1402