مقایسه ساینا با تیبا

ماشین یکی از ضروری ترین وسیله ها محسوب می شود، که باید در هنگام خرید آن به ریز نکات زیادی توجه کنیم. از سری ماشین های ایرانی می توان به ساینا و تیبا اشاره کرد و ما در این مقاله قصد داریم تا تفاوت این دو اتومبیل را برای شما شرح دهیم. تا در هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه ساینا با تیبا

مقایسه ساینا با تیبا برای خریدران بسیار مهم است، این دو خودرو در ظاهر و فنی نزدیک و مشابه یکدیگر است و در نهایت انتخاب را برای مشتریان را سخت می کند، ما قصد داریم تا به صورت تخصصی این دو خودرو را مقایسه کنیم.

چند سال پیش ماشینی با نام تیبا به‌ عنوان یک جایگزین برای مدل پر فروش پراید در لیست تولیدات شرکت سایپا قرار گرفت، این خودرو بر مبنای پلتفرم ارتقا یافته پراید که با نام ایکس200 شناخته می ‌شود، طراحی و تولید شده است. تیبا از سال ۸۸ با نام ماشین مینیاتور به مشتریان ایرانی معرفی شد؛ اما بعد از مدتی نام آن به تیبا تغییر کرد. این خودرو به موتور و گیربکس ارتقا یافته پراید مجهز شده است.

اما شرکت سایپا چند سال بعد از ارائه مدل تیبا، به فکر عرضه مدل جدید این خودرو افتاد؛ درنتیجه مدل ساینا با چهره‌ ای جذاب تر و مردم پسند تر روانه بازار شد. ساینا از سال 95 به لیست تولیدات سایپا اضافه شده است، و در حال حاضر در دسترس متقاضیان قرار دارد.

مقایسه ساینا با تیبا از نظر طراحی

می توان گفت که تقریباً طراحی ظاهری این دو خودرو تفاوت چندانی ندارد، ولی تیبا از نظر طراحی جلو، به خصوص چراغ ‌ها زیاد جذاب و جالب نیست. و در مقایسه با دیگر خودرو های هم رده خود، جلوی تیبا فاقد جذابیت خاصی است. اما ساینا کاملاً برعکس بوده و بسیار طراحی خاص پسند و جذابی دارد، برای مشاهده بیشتر ماشین های ایرانی و خارجی می توانید به سایت اینترنتی اتولایف مراجهه فرمائید.

مقایسه ساینا با تیبا از نظر امکانات

شرکت تولید ماشین سایپا دو نسخه از تیبا را روانه بازار کرده است؛ که شامل نسخه معمولی و نسخه آپشنال می باشد. نسخه آپشن تیبا دارای ویژگی های جذابی است، اما قیمت آن در مقایسه با نسخه معمولی بالاتر است. به همین ترتیب مدل ساینا نیز در دو مدل معمولی و آپشن مجهز به گیربکس دستی روانه بازار شده و به مشتریان عرضه می شود. مدل آپشنال ساینا تقریبا همان سطح از امکانات مدل آپشن تیبا را به مشتریان ارائه می دهد.

برخورداری از گزینه انتخاب بین نسخه های معمولی و آپشنال ساینا و تیبا به مشتریان این امکان را می دهد تا مدلی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیاز ها و بودجه آنها مطابقت داشته باشد.

نسخه‌ های اختیاری هر دو تیبا و ساینا ویژگی ‌ها و پیشرفت ‌های بیشتری را ارائه می‌ دهند و مشتریانی را که می ‌خواهند تجربه رانندگی ممتازتری داشته باشند، ارائه می ‌کنند.

به خریداران توصیه می شود که در هنگام تصمیم گیری بین نسخه معمولی و آپشنال، اولویت های خود را در نظر بگیرند. سایپا با ارائه نسخه‌ های معمولی و اختیاری تیبا و ساینا قصد دارد طیف وسیع ‌تری از ترجیحات و بودجه ‌های مشتریان را برآورده کند و اطمینان حاصل کند که انتخاب مناسبی برای هر فردی وجود دارد.

مقایسه ساینا با تیبا از نظر کیفیت

سایپا این دو خودرو را طوری طراحی کرده است که از لحاظ فنی و کیفیت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؛ چرا که از دیدگاه کارشناسی خودرو، هر دو به پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی ارتقای افته اند، یعنی به موتور M15 سایپا، مجهز هستند. این پیشرانه معادل 87 اسب ‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌ کند که توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی، به سوی چرخ ‌های جلو منتقل می ‌شود. البته شرکت سایپا در برهه‌ ای ساینا با گیربکس اتوماتیک را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرد.

نام خودرو ساینا تیبا
پیشرانه 4 سیلندر خطی M15 4 سیلندر خطی M15
حجم موتور ۱۵۰۳ سی‌سی ۱۵۰۳ سی‌سی
حداکثر قدرت ۸۷  اسب‌ بخار ۸۷  اسب ‌بخار
حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
شتاب صفرتا صد ۱۲.۸  ثانیه ۱۳  ثانیه
حداکثر سرعت 175 km/h 170 km/h
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی

مقایسه ساینا با تیبا در خرید

همانطور که گفتیم، این دو محصول سایپا تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و صرفا فاکتور جذابیت ظاهری ساینا و برخی آپشن ‌های جزئی، آن را در نظر مشتریان عزیزتر کرده است. البته شما برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اینترنتی اتولایف مراجعه فرمائید.

تاریخ انتشار 12/مهر/1402