مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت

برای نخستین بار شرکت کرمان موتور در سال ۱۴۰۱ از خودرو جدید خود با نام کی ام سی J7 یا جک J7 رونمایی کرد، در زمان کوتاهی شرکت بهمن موتور هم سدان رسپکت را رونمایی و عرضه کرد, این دو خودرو بسیار با یکدیگر مشابه هستند و یکی از اصلی ترین رقبای هم محسوب می شوند، ما در ادامه قصد داریم تا از همه زوایا و بخش ها به مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت بپردازیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت از نظر طراحی بدنه

این دو خودرو در نگاه اجمالی دارای طراحی بروز و مدرنی هستند که کاملا جوان پسند است، در مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در طراحی جلو عقب می توان به دو سدان امتیاز یکسان از نظر اسپرت و بروز بودن داد اما در بخش جانبی جک J7 به دلیل بهره گیری از زوایا و اشکال هندسی مناسب باعث شده تا ظاهری متناسب تر با طراحی جلو و عقب خودرو داشته باشدو در مقایسه با رسپکت بهمن موتور که طراحی قدیمی تری برای بخش جانبی خود در نظر گرفته است می تواند نمره قابل قبول تری را بدست آورد و اولویت خرید خودرو برای افرادی که به دنبال خودرو با طراحی به روز هستند باشد.

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت از نظر طراحی بدنه

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در طراحی داخلی

در ابتدا اگر بخواهیم به مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در طراحی داخلی و کابین بپردازیم و متوجه می شویم که در جک J7 از متریال بهتری نسبت به رسپکت بهمن موتور استفاده شده است و نیز استفاده از مالتی مدیا های یکسره در پشت فرمان و نوع داشبورد می توان طراحی مشابه به تسلا را مشاهده کنیم، اما در طراحی داخلی رسپکت بهمن موتور از نمونه های قبلی استفاده شده و کاربر می تواند به راحتی با کابین ارتباط برقرار کند.

در طراحی صندلی عقب جک J7 فضای بیشتری را برای سرنشین های عقب نسبت به سدان رسپکت در نظر گرفته است، از نظر ظرفیت صندوق عقب نیز فضای جک J7 فضای بیشتری با حجم ۴۵۰ لیتر را دارد اما این ظرفیت در رسپکت ۴۴۵ لیتر است، با مقایسه انجام شده می توان در این بخش نیز جک J7 کرمان موتور نمره بالاتری را بدست آورد.

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در طراحی داخلی

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت از نظر فنی

از نظر فنی اگر بخواهیم به مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت بپردازیم متوجه می شویم که این دو سدان از پیشرانه با حجم مشابه به هم ۱.۵ لیتری استفاده میکنند اما قدرت و توان متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

در جک J7 از سیستم پاشش مستقیم سوخت با TGDi استفاده شده است که می تواند توان ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری تولید کند، همچنین در این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر برای انتقال قدرت به محورهای جلویی استفاده می شود.

اما در رسپکت بهمن موتور از یک گیربکس ۹ سرعته با فناوری CVT استفاده شده است که قدرت و توان کمتری نسبت به جک J7  را دارد، پیشرانه این خودرو توان ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری را تولید کند.

اگر بخواهیم به نکات قوت و ضعف این دو خودرو در بخش فنی بپردازیم باید توجه داشته باشید که از نظر قدرت و چالاکی به طور قطع خودرو جک J7 می‌ تواند امتیاز بالاتری را بدست آورد، اما نکته مهم در انتخاب خودرو قطعات یدکی می باشد که تشابه بسیار رسپکت به چری آریزو ۷ باعث می شود تا قطعات این خودرو در دسترس تر باشد.

در مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت برای شتاب اولیه صفر تا صد اطلاعات دقیق وجود ندارد و این اطلاعات تخمینی میباشد، هیچ یک از دو شرکت عرضه کننده کرمان موتور و بهمن موتور اطلاعات رسمی از شتاب صفر تا صد خودروهای خود منتشر نکرده اند اما به صورت تخمینی که در تست های رانندگی با دو خودرو ثبت شده است، کی ام سی J7 دارای شتاب اولیه 8.5 الی 9 ثانیه است و رسپکت بهمن موتور شتاب اولیه معادل 10 ثانیه دارد، این تفاوت 1 ثانیه ای نیز می تواند مزیتی محسوب شود.

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در بخش امکانات

این دو مدل خودرو آپشن های مشترک بسیاری دارند، کی ام سی J7 نسبت به سدان رسپکت آپشن های بیشتری دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در ابتدا آپشن و امکانات مشترک را معرفی خواهیم کرد:

  • کروز کنترل
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • دو حالت رانندگی اکو اسپرت
  • دوربین عقب
  • گرمکن صندلی جلو
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • ترمز پارک برقی
  • کنترل کشش و پایداری
  • شش کیسه هوا
  • دیلایت
  • اتولایت
  • سانروف
  • نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا
  • کنترل توقف در سربالایی
  • سیستم پاشش فشار باد تایرها

همانطور که قبل تر گفته شد جک J7 آپشن های بیشتر دارد که این امکانات عبارتند از:

تنظیم تهویه مطبوع که امکان کنترل دما و هوای داخل کابین را به سرنشینان می دهد

شیفتر تعویض دنده که به صورت دستی امکان تعویض دنده را راننده از پشت فرمان می دهد

سقف پانوراما که به صورت شیشه ای فضای زیبایی را برای سرنشین ها ایجاد می کند.

اگر بخوایم در این بخش به مقایسه های دقیق تر بپردازیم باید از نظر راحتی صندلی به J7 امتیاز بالاتری بدهیم همچنین از نظر سیستم تعلیق نیز هر خودرو از یک سیستم‌ تعلیق مشترک، مستقل در محور عقب برای هندلینگ بهتر بهره می‌گیرند، اما این J7 به نسبت رسپکت سیستم تعلیق و هندلینگ بهتری دارد.

مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت در ابعاد و وزن

کی ام سی J7 رسپکت
وزن ۱۴۸۵ ۱۴۰۸
طول ۴۷۸۰ میلی متر ۴۶۷۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۰ میلی متر ۱۸۲۵ میلی متر
ارتفاع ۱۴۹۲ میلی متر ۱۴۳۸ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی متر ۲۷۰۰ میلی متر

نتیجه گیری مقایسه کی ام سی j7 با رسپکت

در پایان بدون در نظر گرفتن نظر شخصی می توان به هر دو خودرو در بخش های مختلف امتیاز مثبت دهیم، اما توجه داشته باشید که با حق انتخاب به عهده خود شما می باشد و باید با توجه به نیاز و سلیقه خود اقدام به خرید خودرو کنید، در ادامه به نقاط مثبت هر خودرو خواهیم پرداخت

نقاط مثبت کی ام سی J7

این خودرو از نظر طراحی بدنه، طراحی بروز تر و در همه زوایا طراحی یک دست و مدرن تری را دارد.

از نظر آپشن و امکانات رفاهی این خودرو نسبت به رسپکت آپشن های بیشتری را دارد

از نظر فنی این خودرو توان حرکتی و چالاکی بهتری دارد و همچنین این خودرو با امکاناتی که دارد رانندگی مهیج تری را برای راننده ایجاد می کند

فضای کابین و صندوق این خودرو بزرگ تر و جا دارتر می باشد.

نقاط مثبت رسپکت بهمن موتور

مهمترین مزیت این خودرو قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به کی‌ ام سی J7 است، همچنین قطعات یدکی این خودرو در دسترس تر می باشد.

شما می تواند برای خرید بهتر با مشاوران در ارتباط باشید تا برای انتخاب خودرو با توجه به سلیقه ، نیاز و بودجه شما، شما را راهنمایی کنند، برای دریافت مشاوره خرید خودرو روی بنر زیر کلیک کنید.

 

 

تاریخ انتشار 22/مهر/1402