رونمایی مکث تیارا اولین کراس اوور مکث موتور

مکث تیارا جدیدترین محصول مکث موتور به عنوان اولین کراس اوور این شرکت در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

از جمله خودرو هایی که شرکت مکث به نمایشگاه تهران آورده است می توان به مکث کلوت اتوماتیک، مکث تیارا و مکث کلوت دنده ای آپشنال آفرودی اشاره کرد . در ادامه به معرفی مکث تیارا اولین کراس اوور مکث موتور می پردازیم.

طراحی مکث تیارا

علی رغم خبرساز شدن چند ماه پیش توافق مکث موتور و بایک ، حالا مکث تیارا اولین محصولی است که طبق این توافق در ایران تولید می شود. اولین کراس اوور مکث موتور همان بایک رویجیانگ X5 است که با تغییر نام و برندینگ جدید به سبک دیگر مونتاژکاران ایران به بازار خواهد آمد.
این خودرو در نمای جلو طراحی زیبایی دارد و سبک طراحی جلو پنجره و چراغ ها به نحوی است که قدرتمند بودن این کراس اوور را به بیننده القا می کند. طراحی جلوپنجره با خطوط عمودی کرومی انجام شده است و نشان مکث را در وسط آن می بینیم. سپر به شکل سه بعدی و با خطوط شکسته زیاد طراحی شده است و چراغ های روشنایی روزطراحی خطی دارند و برجستگی روی کاپوت و همچنین در قسمت گلگیر باعث شده است تا ظاهری عضلانی را در این شاسی بلند داشته باشیم و به کلی، طراحی زیبایی را در جلوی مکث تیارا می بینیم.

این کراس اوور ۴,۷۸۸ میلی متر طول، ۱,۸۷۵ میلی متر عرض و ۱,۷۳۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری ۲,۸۱۵ میلی متر را در این خودرو می بینیم. در نمای عقبِ مکث تیارا چراغ های کشیده را در دو طرف می بینیم که در امتداد آن ها خطی کرومی کشیده شده است. طراحی چراغ، سپر و دیفیوزر باعث شده است طراحی چندلایه ای را در عقب داشته باشیم. خروجی های اگزوز در مکث تیارا به صورت دوگانه طراحی شده است، اما یکی از این خروجی ها جنبه تزیینی دارد. خطوط کرومی در حاشیه پنجره ها، دیفیوزر و در کنار خودرو هماهنگی خوبی دارند و رینگهای تراش خورده ۱۸ اینچی را در نمای کناری می بینیم. در مجموع، طراحی ظاهری بدنه قابل قبول و زیباست و با سلیقه بازار ایران مطابقت دارد، اما رقبای سرسختی را در برابر مکث تیارا در بازار می بینیم.

کابین مکث تیارا

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که این کراس اوور ۷ نفره است و فاصله محوری نسبتاً زیاد باعث می شود که فضای کابین قابل قبولی را در این خودرو داشته باشیم اما خب همانند کراس اوورهای این رده فضا در ردیف سوم کم تر از دیگر ردیف هاست. طراحی کابین این کراس اوور با رنگ زمینه مشکی انجام شده است و در کل، طراحی ساده ای را در طراحی اتاق تیارا می بینیم. این سادگی در طراحی شاید به نوعی نقطه ضعف این خودرو نسبت به رقبا باشد و البته شاید این خودرو برای ساده پسندان انتخابی منطقی تر به نظر برسد.

درون کابین سطح قابل قبولی از امکانات را می بینیم و آپشن هایی نظیر سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نقطه کور، ۶ کیسه هوا، سقف سانروف پانارومیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درِ صندوق برقی، سنسور نور، رینگ های ۱۸ اینچی، گرم‌کنصندلی های جلو، تهویه اتوماتیک با دریچه ردیف دوم، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صفحه نمایش مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع در مکث تیارا دیده می شود.

مشخصات فنی مکث تیارا

مکث تیارا مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو با کد TLE4G15D است که این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار (در دور ۵,۶۰۰ rpm) و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر (از دور ۲،۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ rpm) را دارد. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می شود.

فعلاً رقیب مستقیم مکث تیارا در بازار امروز فیدلیتی پرایم ۷ نفره محسوب می شود و البته کراس اوورهای دیگری مثل FMC C5 ،KMC K7و دیگنیتی پرایم در رده قیمتی تیارا قرار می گیرند. احتمالاً این خودرو در تابستان سال جاری و با قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان عرضه می شود.

 

تاریخ انتشار 28/اردیبهشت/1401