گران ترین خودروهای سال 2021

جمع کردن لیست خودروهای گران قیمت آن قدر ها هم کار آسانی نیست بخصوص وقتی که خودروهای تولیدی شرکت ها مدنظرمان باشد. چراکه بسیاری از شرکت ها بصورت کانسبت و یا تولید 1 یا 2 عددی خودروهای بسیار گران قیمتی معرفی می کنند که به تولید نمی رسند. هدف ما در اینجا، معرفی گران قیمت ترین خودروهای تولیدی خودروسازان در سال 2021 است. حتی خودروهایی که در سال های گذشته هم به تولید رسیده اند مورد قبول ما نیستند. بنظر شما گرانترین خودروی سال 2021 کدام خودرو است؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

در ابتدا باید بگیم که در این لیست ما برترین خودروهای حال حاضر دنیا را به شما معرفی می کنیم چراکه هر گرانی بی دلیل نیست!

رتبه 12: نیسان GT-R50 italdesign

قیمت: 1.100.000$  تعداد تولید: 50 عدد

این یک پروژه بسیار محدود است که توسط شرکت طراحی خودروی italdesign که واقع در ایتالیا است بازطراحی شده است. این شرکت قبل از این پروژه چندین دستگاه آلفارومئو و مازراتی هم طراحی و تولید کرده است. همان طور که از نام این خودرو پیداست، بر اساس GT-R معروف طراحی و ساخته شده است و محدود به تولید تنها 50 عدد می باشد.

بدنه این خودرو نسبت به GT-R بشدت بازسازی شده است، سقف خوابیده تر و شیشه عقب کشیده از جمله تغییرات مهم این خودرو است. اما کابین بر اساس مدل پایه طراحی شده که خریداران می توانند به سلیقه خود آن را سفارشی سازی کنند. این مسئله برای یک خودرو میلیون دلاری کمی نا امید کننده بنظر می رسد.

پیشرانه این خودرو هم موتور دست ساز V6 تویین توربو 3,8 تیون شده نیسمو است که حدود 750 اسب بخار قدرت دارد.

رتبه 11: Pininfarina Battista

قیمت: 2.200.000$  تعداد تولید: 150 عدد

پینین فارینا یکی دیگر از شرکت های طراحی خودروی ایتالیا است و مسلما نمادین ترین و معروف ترین شرکت می باشد. این خودرو چکیده دهه ها تفکر طراحی فراری است و این شرکت این بار بطور مستقل این خودرو را به تولید رسانده است و آن را باتیستا نامگذاری کرده است که تداعی گر نام بنیان گذار این شرکت است.

این خودرو در همان کارخانه ریماک نورا ساخته شده است و از همان پیشرانه EV استفاده می کند. اما برای منحصر بفرد شدن، روی شاسی ها و بدنه این خودرو تلاش های فراوانی شده و بهبود یافته است. این خودروی تمام الکتریکی دارای بنده و شاسی تمام فیبرکربنی است. در داخل، فرمان توسط نمایشگرهای لمسی احاطه شده که عملکردهای خودرو را کنترل می کند. باتیستا دارای یک اسپویلر عقب است که به عنوان ترمز هوا عمل می کند. این خودرو صدای موتور مصنوعی را از طریق بلندگوهای داخلی و خارجی پخش می کند.

انتظار می رود این هایپرکار 1877 اسب بخاری در اوایل سال 2022 وارد بازار آمریکا شود.

رتبه 10: مکلارن speedtail

قیمت: 2.200.000$  تعداد تولید: 106 عدد

نام مکلارن همیشه در میان ابرخودرو ها می درخشد. اسپیدتیل اوج مهندسی مکلارن محسوب می شود و بگونه ای ترکیبی از هایپرکار P1 و خودرو مسابقه ای سنا است. این خودرو اوج آیرودینامیک بودن را نشان میدهد. جالب است بدانید که خودرو دارای 3 صندلی است که در شاسی ادغام شده است.

Speedtail دارای یک پیشرانه هیبریدی V8 با توربوشارژ دوقلو است که قدرت باورنکردنی 1055 اسب بخار و گشتاور 1150 نیوتن متر تولید می کند.  این خودرو دارای حالت Velocity است که برای بهبود آیرودینامیک و پایداری در سرعت بالا استفاده می شود، و ارتفاع خودرو را 1.4 اینچ کاهش می دهد.

شتاب این خودرو از صفر تا 300 کیلومتر در ساعت تنها در 13 ثانیه است. Speedtail دارای تکنولوژی های بسیار پیچیده ای است.

رتبه 9: لوتوس Evija

قیمت: 2.300.000$  تعداد تولید: 130 عدد

لوتوس اغلب خودروهای اسپرت و سبک می سازد. این بار یک خودروی کم نظیر تولید کرده است. این خودرو دارای طراحی رادیکال با شکاف های بزرگ در امتداد چرخ‌های عقب است.

این خودرو توسط پیشرانه تمام الکتریکی عرضه شده است. که موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ وجود دارند و در مجموع 1972 اسب بخار قدرت و 1700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به آن اجازه می دهد در کمتر از سه ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

طبق گفته لوتوس، Evija بردی معادل 400 کیلومتر دارد و دارای قابلیت شارژ سریع است که به آن امکان می دهد که تنها در 18 دقیقه از شارژ 20 درصد به 80 درصد  برسد. Evija دارای یک فضای داخلی آینده نگرانه است که دارای پانل های کاملا دیجیتال و یک فرمان یوکی است.

رتبه 8: استون مارتین V12 Zagato Heritage Twins by R-Reforged

قیمت: 2.400.000$  تعداد تولید: 25 عدد (جفت)

زاگاتو یکی دیگر از شرکت های مشهور طراحی ایتالیایی است که به دلیل طراحی زیبای بدنه های برخی از مدل های آلفارومئو و استون مارتین شناخته شده است. R-Reforged هم یک شرکت مهندسی سوئیسی است که این مدل جدید مدرن را بر اساس آستون مارتین ونتیج V12 زاگاتو 2011 تولید کرده است. جالب اینجاست که این دو خودرو (یک کوپه زاگاتو و یک رودستر زاگاتو) به صورت جفت به قیمت 2.4 میلیون دلار به فروش می رسند.

علاوه بر طراحی چشم نواز مجدد بدنه ، شاسی و سیستم تعلیق این 2 خودرو ارتقا پیدا کرده است. یک موتور V12 5.9 لیتری با توان 608 اسب بخار که 40 اسب بخار بیشتر از ونتیج V12 استاندارد است روی این خودروها سوار است. برای تولید بدنه این خودروها 400 ساعت زمان لازم است. بدون در نظر گرفتن زمان تولید اجزای فیبرکربنی.

رتبه 7: ریماک nevera

قیمت: 2.400.000$  تعداد تولید: 150 عدد

اگر فکر می کنید که عملکرد تسلا مدل S Plaid کافی نیست، Rimac تمام الکتریکی، نیاز های شما را به سرعت برطرف می کند. nevera دنباله رو مدل کانسبت c two می باشد که حالا به تولید رسیده است.

این خودرو دارای باتری 120 کیلووات ساعتی لیتیوم نیکل منگنز کبالت اکسیدی است که نیرو را برای موتورهای الکتریکی نصب شده در هر چهار چرخ تامین می کند. موتورها در مجموع  1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند که اعداد قابل توجه ای هستند.

این ابر خودرو می تواند از صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 1.9 ثانیه طی کند و یک چهارم مایل را هم در 8.6 ثانیه برود. این مدل قابلیت شارژ سریع 350 کیلووات ساعتی دارد که به آن اجازه می دهد در 18 دقیقه از شارژ 20 درصد به 80 درصد برسد. ریماک ادعا می کند با استفاده از استاندارد چرخه WLTP اروپا، این خودرو بردی معادل 550 کیلومتر دارد.

رتبه 6: مدسدس ONE AMG

قیمت: 2.700.000$  تعداد تولید: 275 عدد

موتور فرمول 1 روی یک خودرو جاده ای! مرسدس این خودرو را تولید کرده است. موتورهای F1 طوری طراحی شده اند که هفته ای یک بار حداقل چند ساعت کار کنند. آنها دوست ندارند بیکار بنشینند، این همان کاری است که باید یک خودروی تولیدی در دنیای واقعی انجام دهد.

AMG One مانند همتای خود در فرمول 1 دارای یک موتور 1.6 لیتری V6 توربوشارژ است. موتور بنزینی با چهار موتور الکتریکی و یک سیستم بازیابی انرژی همراه شده است. این موتور نیرو را به چرخ‌های عقب و نیروی الکتریکی را به چرخ‌های جلو منتقل می کند و در نهایت  در یک سیستم تمام چرخ متحرک بدست می آید که در مجموع 1000 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

تولید AMG One با تاخیر مواجه شده است، اما بالاخره وارد مدار تولید می شود. وقتی تولید کامل شود، همه 275 مالک آن دارای یک هایپرکار با فناوری های F1 خواهند شد که می تواند به سرعت 445 کیلومتر در ساعت برسد.

رتبه 5: Gordon Murray T.50

قیمت: 3.000.000$  تعداد تولید: 100 عدد

برای بسیاری از علاقه مندان به خودرو، مک لارن F1 بهترین خودرویی است که تا کنون تولید شده است. این خودرو بیش از یک دهه رکورد بالاتری سرعت در خودروهای تولیدی را در اختیار داشت و برنده مسابقات طاقت فرسای 24 ساعته لمانز شد، حتی این خودرو برای مسابقات استقامتی طراحی نشده بود. نابغه خودرویی که پشت فرمان خودرو F1 قرار گرفت، گوردون موری بود. او اکنون یک شرکت خودروسازی دارد که متعلق به خودش است و اولین ساخته او T.50 است.

در زمانی که خودروسازان خودروهای التریکی و هایبرید تولید می کنند، T.50 دارای یک موتور 3.9 لیتری V12 بنزینی است که 654 اسب بخار قدرت در دور موتور 11500 تولید می کند و یک جعبه دنده شش سرعته دستی قدیمی دارد. T.50 دارای یک سیستم فن یکپارچه منحصر به فرد است که به هدایت هوا در بدنه و جمع کردن نیروی رو به پایین برای حرکت با سرعت بالا و پیچیدن استفاده می شود. موری قول می‌دهد که T.50 یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی می باشد که با پول می توان خرید.

رتبه 4: کونیگ زگ jesko

قیمت: 3.000.000$  تعداد تولید: 125 عدد

مانند گوردون موری، کریستین فون کونیگزگ نیز یک طراح خودرو  است. Jesko جدیدترین خودروی این خودروساز سوئدی از سری ابرخودروهایش است. جسکو دارای یک موتور توربوشارژ دوقلو 5.0 لیتری V8 است که 1281 اسب بخار قدرت را با بنزین درجه یک تولید می کند. وقتی با سوخت زیستی E85 پر شود، می تواند 1603 اسب بخار قدرت داشته باشد. این خودرو نیرو را از طریق یک گیربکس 9 سرعته مولتی کلاچ به چرخ ها هدایت می کند. Koenigsegg ادعا می کند که با سوخت E85 ، جسکو می تواند به بیش از 480 کیلومتر در ساعت دست یابد!

Jesko دارای یک اسپویلر دراماتیک با کنترل از مرکز است. درب های دو وجهی و درب موتور می توانند از راه دور از طریق کلید های داخل خودرو یا سوییچ باز و بسته شوند. این خودرو همچنین دارای سیستم آئرودینامیک فعال و چرخ های فیبر کربنی است. در داخل، جسکو یک صفحه نمایش دیجیتال ژیروسکوپی هوشمندانه می باشد که به فرمان متصل است.

رتبه 3: پاگانی هوآیرا رودستر BC

قیمت: 3.400.000$  تعداد تولید: 40 عدد

Huayra پیرو اولین خودروی این برند یعنی زوندا است. Roadster BC برای بزرگداشت پایان دوره تولید Huayra طراحی شده است که عرضه آن در سال 2012 آغاز شد. قیمت این خودرو تقریباً سه برابر مدل اصلی Huayra است، اما آن را با سطح دیوانه کننده ای از جزییات همراه می کند. این خودرو دارای چرم صندلی‌آلکانتارا با طراحی ظریف و همچنین دسته تعویض دنده چوبی است.

هوآیرا بی سی رودستر دارای یک موتور مرسدس-AMG دو توربوشارژ V12 است که برای تولید 791 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. این نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعته تک کلاچه اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

رتبه 2: استون مارتین Valkyrie اسپایدر

قیمت: 3.800.000$  تعداد تولید: 85 عدد

جدیدترین هایپرکار استون مارتین والهالا نام دارد و نسخه گرانتر آن والکری نام دارد. پس از نسخه سقف ثابت، استون مارتین اولین نسخه اسپایدر این خودرو را معرفی کرد. سقف این خودرو یک پانل تکی با قابلیت جابجایی است، نه یک سقف جمع شونده!

والکری دارای یک پیشرانه هیبریدی با موتور 6.5 لیتری V12 است که در مجموع 1139 اسب بخار قدرت دارد. در رانندگی در سقف باز، والکری می‌تواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت برسد، اما با نصب سقف، این هایپرکار می‌تواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد. انتظار می رود تا اواسط سال 2022 این خودرو به دست مشتریان برسد.

رتبه 1: بوگاتی چیرون سوپر اسپرت

قیمت: 3.900.000$  تعداد تولید: 30 عدد

خب به گران ترین خودرو لیست رسیدیم که وجودش دور از انتظار هم نبود. Chiron Super Sport برای نسخه اصلاح شده چیرون است که بر پایه آن ساخته شده است که رکورد سرعت 480 کیلومتر در ساعت را شکست. اما نوع تولیدی دارای ظاهری مشابه است، اگرچه “فقط” به حداکثر سرعت 440 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بر روی این خودرو برخی تغییرات آیرودینامیکی توسط Dallara سازنده اتومبیل های مسابقه ای اعمال شده است تا به عملکرد آن در بالاترین سرعت خودرو کمک کند. قسمت عقب 10 اینچ بلندتر شده و خروجی های اگزوز به مرکز خودرو منتقل شده اند تا فضا برای دیفیوزرهای بزرگتر عقب باز شود.

موتور 8.0 لیتری W16 بوگاتی چهار توربوشارژر روی این خودرو سوار است. این موتور 1577 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به هر چهار چرخ منتقل می شود. برخلاف برخی از خودروهای این فهرست که دارای فضای داخلی آینده‌نگرانه هستند، کابین Chiron بسیار راحت و مجلل است.

بنظر شما کدام یک از خودروهای این لیست ارزش خرید بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار 25/آذر/1400