شاسی بلند های جدید لکسوس

لکسوس، شرکت خودرو سازی لوکس ژاپنی برای عقب نیوفتادن از رقبای خود می خواهد ۳ شاسی بلند جدید روانه بازار خودرو کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لکسوس، شرکت خودرو سازی لوکس ژاپنی برای استحکام موقعیت خود در بازار اروپا و آمریکای شمالی دو شاسی‌بلند جدید TX و LBX ونسل جدیدی از شاسی‌بلند GX به بازار عرضه کرده است.

GX شاسی‌بلندی از محصولات جدید شرکت خودرو سازی لکسوس است که ترکیبی از قابلیت‌های آفرود و امکانات لوکس به مشتریان ارائه می‌کند. نسل پیشین این ماشین 14 سال قبل  معرفی شد و دیگر توان رقابت با ماشین‌های جدیدی مانند لندروور دیفندر را نداشت.

مهمترین تغییر در نسل جدید GX:

-ظاهر ماشین است که با ظاهر مدل‌های جدید لکسوس هماهنگ شده است.

-فرم GX نسبت به قبل خشن‌تر و استخوانی شده

-ماشین برای رانندگی در جاده‌های ناهموار بسیار  مجهز‌تر است.

-اتاق لکسوس gx  هم به‌روز شده

-امکاناتی لوکس از جمله نمایشگر بزرگ 14 اینچی دارد.

-موتور GX شش سیلندر بنزینی توربو با قدرت 354 اسب بخار است که از موتور هشت سیلندر نسل قبلی قوی‌تر است.

-یک موتور هیبرید هم در آینده با این مدل عرضه خواهد گردید.

لکسوس GX در ژاپن تولید می‌شود و از اوایل سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد. قیمت ماشین اعلام نشده، اما قیمت پایه مدل‌های کنونی GX نزدیک 60 هزار دلار است. فروش GX در سال‌های گذشته تقریبا ثابت بوده و هر سال حدود 30 هزار دستگاه از آن در آمریکا فروخته می‌شود. لکسوس می‌گوید هدفش از عرضه نسل جدید حفظ همین میزان فروش است و انتظار افزایش فروش ندارد.

 

شاسی‌بلند دیگری که از طرف شرکت خودرو سازی  لکسوس هفته گذشته رونمایی کرد، مدل کاملا جدیدی به نام TX است. TX پاسخی به تقاضا برای شاسی‌بلندهای هفت‌نفره در بازار آمریکامیباشد، که بسیار مورد استقبال آمریکایی ها قرار گرفته است.

معمولا ردیف سوم در شاسی‌بلندهای هفت‌نفره جای کمی دارد، اما مدل‌های زیادی به بازار آمده که امکانات و فضای بیشتری برای سرنشینان ردیف آخر فراهم می‌کنند و مورد توجه خانواده‌های پرجمعیت قرار گرفته‌اند.

لکسوس برای جا نماندن از این روند، TX را از پایه برای هفت سرنشین طراحی کرده و ادعا می‌کند راحتی و امکانات سرنشینان ردیف سوم به اندازه دو ردیف دیگر ماشین است.

TX بر روی پلتفرم لکسوس RX:

-پرفروش‌ترین مدل کارخانه لکسوس ساخته شده، اما از آن کشیده‌تر میباشد .

-فرم ماشین بیشتر به یک استیشن شاسی‌بلند شبیه است و با این که جلوپنجره‌اش شکل همیشگی لکسوس را حفظ کرده، ولی طرح آن کمی با محصولات دیگر کارخانه متفاوت است.

-TX را می‌توان با یک موتور چهار سیلندر بنزینی یا هیبرید سفارش داد. ماشین در آینده با یک موتور هیبرید-الکتریکی هم عرضه خواهد شد

– 406 اسب بخار قدرت دارد.

-TX هفتمین شاسی‌بلند  شرکت لکسوس میباشد .

– TX در آمریکا تولید می‌شود و از پاییز2023 به بازار عرضه خواهد شد.

-کارخانه هنوز قیمتی اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت ماشین از 50 هزار دلار به بالا باشد.

همچنین لکسوس تولید و عرضه کراس اوور لوکس جمع و‌جور LBX هم در دستور کار قرار دارد که اطلاعات و مشخصات آن در هفته های آتی اعلام خواهد شد.

 

تاریخ انتشار 24/خرداد/1402